خانهاخبار
بهبود EMUI 11 و Petal Search چه تأثیری روی تجربه کاربری می‌گذارد؟

بهبود EMUI 11 و Petal Search چه تأثیری روی تجربه کاربری می‌گذارد؟

رابط کاربری محصولات هوآوی در حال دگرگونی و بهبود است.
۱۳۹۹/۸/۳۰

در حین رویداد معرفی گوشی هوشمند میت 40، مسئولان هوآوی بخشی از زمان خود را صرف معرفی و بیان قابلیت‌هایی کردند که با رابط کاربری EMUI 11 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین در این مراسم، اشاره‌ای به موتور جستجوی Petal Search نیز شد. در این مطلب می‌‌خواهیم این دو گزینه را بیشتر بررسی کرده و مواردی که هوآوی برای طرفداران این برند در نظر گرفته‌اند را با هم مرور کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

رابط کاربری EMUI 11، تجربه استفاده از آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند

image

 

آخرین نسخه از رابط کاربری اختصاصی هوآوی با نام EMUI 11 باعث می‌شود تا تجربه کار با کلیه محصولات سازگار با این گزینه، مخصوصا سری میت 40 بیش از پیش لذت بخش شود. به کمک قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (AOD | Always On Display) شما می‌توانید انواع حالت‌های مختلف را به دلخواه انتخاب کرده و به نوعی، این صفحه را مطابق سلیقه خود شخصی سازی کنید. امکان قرار دادن فایل‌های متحرک GIF در بسیاری از قسمت‌های این پلتفرم میسر شده است. دارندگان یکی از اعضای خانواده میت 40 هوآوی می‌توانند از ویژگی EOD یا همان Eyes On Display به بهترین نحو استفاده کنند. این قابلیت به وسیله دوربین سلفی دستگاه، جهت چشمان کاربران را ردیابی می‌کند. زمانی که شما به صفحه نمایش این محصول نگاه کنید، چشمان شما به این ترتیب شناسایی شده و نمایشگر دستگاه روشن می‌شود تا زمان یا نوتیفیکیشن‌های دریافتی را مشاهده کنید.

برخی بهبودها در حوزه قابلیت Smart Gesture Controls نیز رخ داده است. به این ترتیب شما به کمک دستان‌تان، می‌توانید گوشی هوشمند را به حالت Wake Up در آورید، به سمت بالا یا پایین اسکرول کنید، به سمت چپ یا راست سوایپ کنید و در نهایت، بدون لمس نمایشگر، عوامل مختلف را انتخاب کنید. این ویژگی همچنین برای برقراری یا قطع کردن تماس‌ها نیز کاربرد خواهد داشت. از طرف دیگر به کمک جسچرهای خاصی، می‌توانید میزان صدا را افزایش یا کاهش دهید. بد نیست بدانید که کنترل میزان صدا به کمک چشمان نیز امکان پذیر است که قابلیتی جذاب و هیجان انگیز به حساب می‌آید.

این قابلیت‌ها برای افرادی که مشغول کارهای سنگینی هستند و دستان آن‌ها مدام درگیر بوده یا کثیف هستند، بسیار کاربردی خواهد بود. به این ترتیب برای تعامل با گوشی هوشمند، نیازی به لمس صفحه نمایش نیست.

رابط کاربری EMUI 11 همچنین میزبان بهبودهایی در حوزه مولتی تسکینگ است. به کمک قابلیت هوشمند multi-window، هنگام دریافت یک نوتیفیکیشن که روی صفحه ظاهر شده و مزاحم کار شما است، می‌توانید صفحه نمایش دستگاه را به دو بخش جداگانه قسمت بندی کنید. به عنوان مثال اگر در حال تماشای ویدئویی هستید و رئیس شما نیز در این حال برای شما پیامی ارسال می‌کند، می‌‌توانید بدون نیاز به نگه داشتن ویدئوی در حال پخش، به پیام دریافت شده پاسخ دهید. اما بیایید تصور کنیم که رئیس شما فایلی را از شما خواسته است که حتما باید به اپلیکیشنی دیگر مراجعه کنید تا آن را پیدا کنید. این جاست که با قابلیت multi-window می‌توانید اپلیکیشنی دیگر را در کنار فایل ویدئویی باز کرده و به صورت همزمان، با هر دو اپلیکیشن کار کنید. در این حالت، امکان تغییر سایز و جابجایی خط جدا کننده دو اپلیکیشن نیز وجود خواهد داشت.

در نسخه جدید رابط کاربری EMUI 11 همچنین امکان مولتی اسکرین نیز وجود دارد. به این ترتیب شما می‌توانید هنگام کار با اپلیکیشن، تصویر سه نرم‌افزار مختلف از صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را روی نمایشگر Huawei PC انداخته و به این ترتیب کارهای خود را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهید. این موضوع به کاربرانی که برای انجام کارهای خود به تمرکز و دقت بیشتری نیاز دارند، کمک شایان توجهی خواهد کرد.

اگر از ظاهر اپلیکیشن ایمیل ناراضی هستید، حالت جدیدی با نام Email Conversation Mode نیز در EMUI 11 اضافه شده است. در این حالت، ایمیل‌های شما به صورت کامل مانند یک مکالمه متنی تبدیل خواهد شد و شما تصور خواهید کرد که در یک اپلیکیشن پیام رسان هستید. ایمیل‌های شما در این حالت بر اساس موضوع و نویسنده دسته بندی خواهند شد و تا زمانی که نیاز به خواندن کل محتوای ایمیل نداشته باشید، این موضوع به صورت کامل به نمایش گذاشته نمی‌شود و تنها موارد کلیدی و مهم مقابل دیدگان کاربر قرار می‌گیرد.

image

 

برخی خدمات جدید نیز با EMUI 11 در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به عنوان اولین گزینه می‌توان به MeeTime اشاره کرد. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا تماس تصویری با کیفیت 1080p HD با دیگر کاربران محصولات هوآوی برقرار کنید. علاوه بر چین، قابلیت MeeTime در کشورهای سنگاپور، مالزی، تایلند، فیلیپین، اندونزی، آفریقای جنوبی، عربستان صعودی، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و لهستان نیز در دسترس خواهد بود. به عنوان دومین گزینه باید به Celia، دستیار هوشمند صوتی هوآوی اشاره کنیم. سلیا در حاضر با زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و ایتالیایی سازگار بوده و در کشورهای انگلستان، فرانسه، اسپانیا، مالزی، تایلند، فیلیپین، شیلی، مکزیک، کلمبیا، پرو، آفریقای جنوبی، لهستان، ایتالیا، آلمان و سنگاپور در دسترس کاربران قرار گرفته است.

در نهایت، باید به این موضوع اشاره کنیم که EMUI 11 با برخی بهبودها در حوزه امنیت نیز روبرو شده است. به عنوان مثال هنگام به اشتراک گذاری یک تصویر با دوستان، آشنایان یا در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید لوکیشن مربوطه را از تصویر حذف کنید. همچنین قابلیت AI Private در خانواده میت 40 زمانی که گوشی هوشمند شما در دست شخصی دیگر باشد، از نمایش نوتیفیکیشن‌ها خودداری خواهد کرد و به این ترتیب، حریم شخصی شما کاملا در امنیت خواهد بود. همچنین نوتیفیکشن‌ها زمانی که تصویر گوشی هوشمندتان روی نمایشگری بزرگتر قرار گرفته باشد نیز پنهان خواهند شد.

Petal Search، امکانی فوق‌العاده برای وبگردی

image

 

اپلیکیشن Petal Search در مراحل ابتدایی به عنوان یک موتور جستجو خواهد بود. اما هوآوی با تمرکز ویژه روی آن، قصد دارد تا آن را به یک اپلیکیشن جستجوی تمام و عیار تبدیل کند که امکان سرچ تمامی موارد به وسیله آن برای کاربران وجود داشته باشد. به کمک Petal Search شما می‌توانید به دنبال اپلیکیشن‌ها بگردید، فروشگاه‌های اطراف خود را پیدا کنید، اطلاعات مورد نیاز را از محیط اینترنت پیدا کنید یا اخبار دلخواه‌تان را مرور کنید. امکان جستجوی ویدئو و موزیک‌ها نیز توسط این سرویس در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به این ترتیب Petal Search یک درگاه مطمئن برای ورود به دنیای اینترنت به حساب می‌آيد.

مسئولان هوآوی مدعی شده‌اند که Petal Search اطلاعات کاربردی و دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به این ترتیب، وجه تمایز آن با دیگر رقبا را متوجه خواهید شد. جستجوهای لوکال انجام شده با این موتور جستجو خیره کننده بوده است. چرا که هوآوی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا دقیق ترین موارد ممکن در هنگام جستجو در نظر گرفته شده و به نمایش گذاشته شود. بد نیست بدانید که Petal Search در بیش از 170 کشور و با قابلیت پشتیبانی از 50 زبان زنده عرضه شده است. به این ترتیب بدون توجه به مکان شما، می‌توانید از این موتور جستجو به راحتی استفاده کنید.

یکی دیگر از امکانات فوق‌العاده Petal Search، امنیت بالای آن است. این موتور جستجو به تمام قوانین موجود در کلیه کشورها احترام گذاشته و حریم شخصی، اولویت اول آن به حساب می‌آيد. برای افرادی که روی این موضوع حساسیت زیادی دارند، حالت‌های Safe Mode و Incognito Mode نیز در نظر گرفته شده تا در امنیت کامل، کارهای خود را انجام دهند. در نهایت بد نیست بدانید که Petal Search، امکان ردیابی شما را به trackerهای مختلف نخواهد داد و از این طریق، محافظت کاملی از اطلاعات شما به عمل می‌آورد.

EMUI 11 و Petal Search، زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد

image

 

بهبودهایی که در EMUI 11 اتفاق افتاده و قابلیت‌های جدیدی که به آن اضافه شده است، در کنار موتور جستجوگر قوی Petal Search، باعث شده تا هوآوی قدم‌های مستحکمی در این عرصه برداشته و توجه اهالی رسانه و علاقمندان به دنیای تکنولوژی را به خود جلب کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که کاربران، چه استقبالی از این دو پلتفرم به عمل آورده و برند هوآوی نیز در ادامه کار، چه تغییراتی را برای آن‌ها در نظر خواهد گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)