خانهاخبار
اکسپریا 10 III با اسنپدراگون 690 به اولین میان‌رده 5G سونی تبدیل می‌شود

اکسپریا 10 III با اسنپدراگون 690 به اولین میان‌رده 5G سونی تبدیل می‌شود

بر اساس گزارش‌های جدید سونی در حال کار روی موبایلی با اسنپدراگون 690 است که احتمالا همان اکسپریا 10 III خواهد بود.
۱۳۹۹/۸/۳۰

با معرفی دو تلفن 5G نخست سونی که هر دو پرچمدار بودند، این شرکت حالا در پی ورود به بازار گوشی‌های میان‌رده 5G است. گفته شده محصولی که ژاپنی‌ها روی آن کار می‌کنند موبایلی با چیپست اسنپدراگون ۶۹۰ است و احتمالا همان Xperia 10 III خواهد بود.

سونی ظاهرا تولید اکسپریا ۱۰ مارک ۲ پلاس را لغو کرده و حالا تمرکز خود را روی 5G گذاشته است. اگر این دلیل واقعا علت عدم عرضه مدل پلاس در سال جاری باشد، شاید در سال ۲۰۲۱ بتوانیم اکسپریا ۱۰ مارک ۳ پلاس را ببینیم. هرچند هنوز هیچ شواهدی مبنی بر تولید آن وجود ندارد.

آن‌چه تاکنون در دست داریم اشاره به یک گوشی با اسنپدراگون ۶۹۰ و یک گوشی با اسنپدراگون ۸۷۵ است. مدل دوم مشخصا جانشین اکسپریا ۱ مارک ۲ می‌شود. ولی اکسپریا ۵ بعدی احتمالا مشابه اکسپریا ۵ مارک ۲ در نیمه دوم ۲۰۲۱ به بازار می‌آید.

اسنپدراگون ۶۹۰ از اسنپدراگون 750G ضعیف‌تر است و با فرآیند تولید ۸ نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود. این تراشه دو هسته کورتکس A77 و شش هسته کورتکس A55 دارد. پردازنده گرافیکی آن آدرنو 619L است که از نمایشگرهای +1080p با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. اسنپدراگون ۶۹۰ با مودم X51 در شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتزی 5G سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه‌ای را فراهم می‌سازد.

مدل فعلی اکسپریا ۱۰ در ماه فوریه در کنار اکسپریا ۱ معرفی شد. در شایعات گفته شده که سونی روی موبایل دیگری با چیپست هلیو P35 نیز کار می‌کند ولی اطلاعات خاصی از آن در دسترس نیست. گفته می‌شود که اکسپریا ۱ مارک ۳ بیش از ۴ دوربین دارد که نسبت به رویکرد همیشگی سونی در استفاده از ۳ دوربین کمی غیرمنتظره خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)