خانهاخبار
اپلیکیشن 1Password برای مک او اس بیگ سر آپدیت شد

اپلیکیشن 1Password برای مک او اس بیگ سر آپدیت شد

اپلیکیشن کاربردی 1Password با قابلیتی جدید برای سیستم عامل macOS Big Sur آپدیت شد.
۱۳۹۹/۸/۲۹

1Password یکی از معروف ترین و مشهور ترین اپلیکیشن‌ها در حوزه مدیریت پسوردها به حساب می‌آید که به تازگی، شاهد ارائه آپدیت جدید و سازگار شدن آن با مک او اس بیگ سر هستیم. در ورژن جدید این نرم‌افزار، قابلیت آنلاک به کمک اپل واچ اضافه شده و سازگاری آن با مرورگر سافاری نیز بهبود یافته است.

image

 

اپلیکیشن 1Password به کاربران اجازه می‌دهد تا رمزهای عبور، نوت‌های شخصی و محرمانه، اطلاعات کارت‌های اعتباری و مواردی از این قبیل را در اکانت اختصاصی خود ذخیره کرده و پس از آن، این موارد را با کلیه محصولات خود که از این نرم‌افزار پشتیبانی می‌کنند، همگام‌سازی (Sync) کنند. محصولات پشتیبانی کننده از اپلیکیشن 1Password عبارتند از:

  • انواع مک‌ها
  • آیفون
  • آیپد
  • گوشی‌های اندرویدی
  • محصولات مبتنی بر ویندوز

نسخه 7.7 اپلیکیشن 1Password شب گذشته با قابلیت جدید آنلاک توسط اپل واچ، در اختیار کاربران سیستم عامل مک قرار گرفت.

تا به حال، کاربران برای آنلاک کردن 1Password و دسترسی به پسوردهای خود از دو روش زیر استفاده می‌کردند:

  • آنلاک توسط وارد کردن رمز عبور
  • آنلاک توسط تاچ آیدی مک‌ها

از آن جا که تمامی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک به قابلیت تاچ آی دی یا همان سنسور اثر انگشت مجهز نیستند، لذا کاربران برای ورود به اپلیکیشن 1Passwrod مجبور بودند تا هر بار، رمز عبور خود را وارد نمایند. اما این موضوع با آپدیت جدید این اپلیکیشن تغییر پیدا کرده است.

image

 

بروزرسانی جدید 1Password با قابلیت پشتیبانی از آنلاک توسط اپل واچ در اختیار کاربران مک‌ها قرار گرفته است. این ویژگی پیش‌تر در سیستم عامل مک وجود داشت و کاربران با نزدیک کردن اپل واچ خود به دستگاه،‌ می‌توانستند قفل محیط سیستم عامل را باز کرده و کارهای خود را انجام دهند. حال این ویژگی به اپلیکیشن 1Password نیز اضافه شده است.

البته برای بهره گیری از این ویژگی، حتما نیازی نیست که به مک او اس بیگ سر آپگرید کنید و کاربران macOS Catalina 10.15 یا نسخه‌های بعد از آن نیز امکان استفاده از این قابلیت را خواهند داشت.

در نسخه جدید، همچنین شاهد سازگاری بیشتر و بهتر با مرورگر سافاری هستیم. به این ترتیب کلیه صفحات وب به صورت خودکار در پس زمینه آنالیز شده و در صورت نیاز، پسوردهای ذخیره شده یا اطلاعات کارت‌های اعتباری (مانند iCloud Keychain) به شما پیشنهاد داده می‌شود.

در این نسخه همچنین شاهد بازطراحی برخی قسمت‌ها برای سازگاری بیشتر با مک او اس بیگ سر هستیم و سیستم حریم شخصی کاربران نیز با بهبودهایی در حوزه امنیت روبرو شده است.

برای استفاده از اپلیکیشن 1Password باید ماهانه 2.99 دلار پرداخت نموده یا در صورت نیاز، می‌توانید با پرداخت 4.99 دلار به صورت ماهانه، از مزایای اکانت خانوادگی بهره‌مند شوید.

در انتها بد نیست بدانید که نسخه جدید این نرم‌افزار در حال حاضر، از طریق وب سایت 1Password در دسترس بوده و هنوز روی اپ استور مک قرار نگرفته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)