خانهاخبار
اوپو موبایل رول‌شونده X1 و نسل جدید عینک AR خود را معرفی کرد

اوپو موبایل رول‌شونده X1 و نسل جدید عینک AR خود را معرفی کرد

شرکت اوپو امروز در رویداد سالانه Inno Day از دو محصول جدید پرده برداشت که اولی موبایل با طراحی رول‌شونده و دومی عینکی با قابلیت واقعیت افزوده است.
۱۳۹۹/۸/۲۸

اگرچه شهرت برند اوپو در سطح جهانی عمر چندانی ندارد، اما این شرکت سال‌هاست که در حوزه تلفن‌های هوشمند نوآوری می‌کند و تاکنون فرم فکتورهای جدیدی را به نمایش گذاشته است. آن‌ها با Oppo N1 از دوربین چرخشی و با Oppo Find X از دوربین پاپ‌آپ پرده برداشتند. با این حال، امروزه طراحی غیرمرسوم با نام تلفن‌های تاشو، کشویی و رول‌شونده گره خورده است. به همین خاطر اوپو هم با Oppo X1 2021 به معرفی دستگاهی مفهومی با طراحی رول‌شونده می‌پردازد. این شرکت همچنین امروز از نسل جدید عینک واقعیت افزوده خود پرده برداشت که در بخش انتهایی مطلب به آن می‌پردازیم.

Oppo X1 2021

image

تلفن‌های تاشو و رول‌شونده آمده‌اند تا مشکل قدیمی اندازه صفحات نمایش را حل کنند. اوپو ایکس ۱ هم دارای قابلیتی است که مشکل اندازه ثابت نمایشگر را حل می‌کند. اندازه قطری صفحه نمایش این دستگاه می‌تواند بین ۶.۷ و ۷.۴ اینچ تغییر کند.

اوپو ایکس ۱ در حالت عادی نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع OLED دارد که با کمک فناوری Warp Track بخشی از پنل نمایش را زیر صفحه قرار می‌دهد. ضخامت این پنل در نازک‌ترین بخش آن به ۰.۱ میلی‌متر می‌رسد. در حال حاضر اطلاعات دقیقی از مواد لایه بیرونی این نمایشگر در دسترس نیست، اما احتمال داده می‌شود که با نوعی پلاستیک روبرو باشیم.

image

به لطف طراحی موتور چرخشی دوگانه اوپو ایکس ۱، در این نمایشگر تقریبا اثری از چین‌خوردگی دیده نمی‌شود، در حالی که اکثر گوشی‌های تاشوی موجود با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. این موتورها با توزیع متوازن نیرو در هر دو نیمه دستگاه می‌توانند به آرامی اندازه صفحه را گسترش داده یا آن را کم کنند.

image

اوپو X1 2021 همچنین یک فریم پویا دارد که از یک بخش ثابت و یک بخش متحرک بالایی تشکیل شده است. طراحی ۲ در ۱ این صفحات به‌گونه‌ای است که هیچ شکافی بین آن‌ها دیده نمی‌شود و با کمک لایه‌های فلزی زیر پنل جلوی از هم پاشیدن بدنه دستگاه را می‌گیرد.

image

در حال حاضر تاریخ مشخصی برای عرضه این گوشی اعلام نشده است. در واقع انتظار نداریم که این دستگاه را به شکل فعلی به عنوان یک محصول مصرفی در بازار ببینیم. ولی می‌توانیم امیدوار باشیم که فناوری‌های آن در محصولات آتی اوپو به کار گرفته شود.

Oppo AR Glass 2021

اوپو پارسال در رویداد Inno Day از اولین نسل عینک واقعیت افزوده خود رونمایی کرد. این شرکت امسال به سراغ نسخه بهینه‌سازی‌شده این محصول رفته و آن را به عنوان نسل دوم عینک خود معرفی می‌کند. اگرچه مدل پارسالی این دستگاه از نظر طراحی شبیه عینک‌های واقعیت مجازی به نظر می‌رسید، این بار با محصول طرفیم که بیشتر شبیه عینک‌های عادی است. البته هنوز تا رسیدن به سطح عینک‌های عادی فاصله دارد، اما بیشتر از نسل قبل به این فرم فکتور نزدیک شده است.

image

اوپو می‌گوید عینک واقعیت افزوده جدید آن‌ها ۷۵ درصد از نسل قبلی سبک‌تر است. اگر این دستگاه را با کابل USB-C به USB-C به گوشی Find X2 Pro وصل کنید، به کمک چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ می‌توانید از قابلیت‌های متنوعی بهره‌مند شوید.

راهکار اپتیکال این دستگاه که با نام Birdbath شناخته می‌شود کنتراست تصویر را تا ۵۳ درصد، یکپارچگی روشنایی را تا ۹۸ درصد و مقیاس پیکسل بر درجه را تا ۴۰ درصد نسبت به مدل پارسال بهبود می‌بخشد. این عینک یک نمایشگر ۰.۷۱ اینچی OLED دارد که نور را از طریق یک طیف‌نما به چشم انکسار می‌دهد.

image

عینک AR اوپو از یک بلندگوی بزرگ سفارشی استفاده می‌کند و دارای نوعی طراحی آکوستیک نیمه باز است. این فناوری‌ها باعث می‌شوند به تجربه‌ای شبیه سینمای خانگی دست یابید و خود را در شرایطی ببینید که انگار از فاصله ۳ متری در برابر یک نمایشگر ۹۰ اینچی قرار گرفته‌اید.

زمانی که عینک را با گوشی خود جفت کردید، می‌توانید از موبایل به عنوان تاچ‌پد این دستگاه بهره بگیرید. همچنین، دو دوربین چشم ماهی روی عینک اوپو قرار گرفته که قادر است حرکات دست و انگشتان شما را ردیابی کند. این دوربین‌ها توانایی شناسایی ۲۱ حرکت برای هر دست و چهار حرکت برای هر انگشت را دارند. حسگر زمان پرواز نیز به کمک دوربین‌ها می‌آید تا در هر درجه میزان دقت را تا سطح سانتی‌متر کاهش دهد.

image

از کاربردهای عینک واقعیت افزوده اوپو می‌توانیم به استریم آنلاین و آفلاین ویدیو، انجام بازی‌های AR، جایگذاری مجازی اسباب و اثاثیه در منزل و تصویربرداری AR با کمک دوربین‌های RGB اشاره کنیم. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این محصول نیز مشخص نشده، اما برنامه توسعه‌دهندگان آن از سال آینده آغاز می‌شود. اوپو می‌خواهد با فراهم‌سازی ابزارهای توسعه اپلیکیشن‌های مخصوص عینک AR خود را گسترش دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)