خانهاخبار
تغییرات بزرگ مک اواس بیگ سر

تغییرات بزرگ مک اواس بیگ سر

اپل به تازگی سيستم عامل مک اواس بیگ سر را منتشر ساخته که تغییرات زیادی به خود دیده است
۱۳۹۹/۸/۲۸

اپل نسخه‌ی نهایی مک اواس بیگ سر را منتشر کرد. سیستم عامل جدید بیشترین تغییرات رابط کاربری مک را طی دودهه‌ی اخیر، به خود دیده است. به علاوه، پیشرفت‌های بزرگی در برنامه هایی هم‌چون Messages، Maps و سافاری رخ داده است. این نسخه اولین بار در کنفرانس توسعه دهندگان در ماه ژوئن رونمایی شد و بعد از ماه‌ها آزمایش و نسخه‌های بتا، اکنون در اختیار کاربران قرار گرفته است.

مک اواس بیگ سر یک فیس لیفت واقعی از مک است

طراحان اپل ظاهر فایندر، داک و سایر جنبه‌های اساسی تجربه‌ی کار با مک را در این نسخه به‌روزرسانی کرده‌اند. هم‌چنین مرکز کنترل iOS به مک

image

رسیده و علاوه بر این مرکز اطلاع رسانی اکنون اعلان‌های گروهی و ویجت‌های قابل تغییر و بازطراحی شده را مانند iOS 14، در اختیار کاربران مک قرار می‌دهد. اهالی کوپرتینو هیچ جزییاتی را از دست نداده‌اند و برای بسیاری برنامه‌های اپل از جمله پادکست، میل، پیام و موسیقی آیکن‌های جدید طراحی کرده‌اند.

بهبود‌هایی برای پیام‌ها، نقشه و سافاری

اپل در مک اواس بیگ سر فراتر از تغییر آیکن برنامه‌های خودش رفته است. برنامه‌ی پیام‌ها به نسخه‌ی iOS نزدیک‌تر شده و برای اولین بار افکت‌های پیام‌ها به مک آمده است. هم‌چنین کاربران می‌توانند مکالمه‌ها را سنجاق کنند و میموجی‌ها را در مک ایجاد و مدیریت کنند. علاوه براین، ابزارهای جدید جست و جو در اختیار تمام کاربران قرار دارد. در برنامه‌ی Maps اکنون دسترسی به Look Around که نمای ۳۶۰ درجه از یک مکان را ارائه می‌دهد، فراهم شده است. نقشه‌های داخلی کاملا دقیق و با جزییات کامل برای فرودگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در دسترس است. برای اولین بار سفر با دوچرخه و وسایل نقلیه‌ی الکتریکی را می‌توان در مک مدیریت کرد و مستقیما برای آیفون ارسال کرد تا هنگام حرکت از آن استفاده کرد. برنامه‌ی Maps با استفاده از اطلاعات مربوط به پارک‌ها، رستوران‌ها و موارد دیگر به کاربران لپ‌تاپ‌ و دسکتاپ امکان دسترسی به راهنماها را می‌دهد.

image

اپل می‌گوید مک اواس بیگ سر شامل بزرگترین به‌روزرسانی سافاری از زمان عرضه‌ی اولیه در سال ۲۰۰۳ است. صفحه‌ی شروع جدید با قابلیت تنظیم به دلخواه کاربر و مرورگر وب که می‌تواند کل صفحات وب را از هفت زبان مختلف شناسایی و ترجمه کند. قابلیت پخش ویدیوهای یوتوب و نتفلیکس با کیفیت 4K HDR وجود دارد. سرعت نیز بدون اینکه عمر باتری را کاهش دهد، افزایش یافته است.

طلوع مک‌های جدید با پردازنده‌ی M1

 اپل به تازگی از مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو و مک مینی مجهز به پردازنده‌ی M1 رونمایی کرده و مک اواس بیگ سر اولین نسخه‌ای است که با مک‌های مجهز به پردازنده‌ی M1 کار می‌کند. اپل سیلیکون قرار است عملکرد مک‌ها را بهبود دهد بدون آنکه انرژی بیشتری مصرف کند و در این میان نقش مک اواس بیگ سر بیش از پیش خواهد بود.

image

خداحافظی با مک اواس ۱۰

نکته‌ی مهمی که نباید از آن غافل شد اینست که اپل سرانجام پس از تقریبا دودهه از نسخه‌ی ۱۰ مک اواس جدا شد. شروع کننده‌ی این راه مک اواس ایکس چیتا در سال ۲۰۰۱ بود و تا اکنون تمام آن‌ها اسم ۱۰ را یدک می‌کشیدند. مک اواس نسخه‌ی ۱۰.۱ ، ۱۰.۲ ، ۱۰.۳ و ... بودند. در واقع سال ۲۰۲۰ آغازگر راه مک اواس ۱۱ است و به طور خاص ۱۱.۰.۱ که توسط اپل معرفی شد.

چگونه مک اواس بیگ سر را نصب کنیم

اگر از دستگاه‌هایی بهره می‌برید که به‌روزرسانی سیستم عامل جدید را دریافت می‌کنند با ما در ادامه همراه باشید. فهرست دستگاه‌های پشتیبانی کننده از بیگ سر در ادامه آمده است.

  • مک‌بوک ۲۰۱۵ و بعد از آن
  • مک‌بوک ایر ۲۰۱۳ و بعد از آن
  • مک‌بوک پرو اواخر ۲۰۱۳ و بعد از آن
  • مک مینی ۲۰۱۴ و بعد از آن
  • آیمک ۲۰۱۴ و بعد از آن
  • آیمک پرو
  • مک پرو ۲۰۱۳ و بعد از آن

برای به‌روزرسانی می‌توان مسیر زیر را دنبال کرد

Apple menu  > System Preferences سپس روی Software Update کلیک کنید و به نسخه‌ی جدید به‌روزرسانی کنید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)