خانهاخبار
واکسن ویروس کرونای مدرنا با اثرگذاری بالاتر و مزیتی اساسی به بازار می‌آید

واکسن ویروس کرونای مدرنا با اثرگذاری بالاتر و مزیتی اساسی به بازار می‌آید

شرکت مدرنا می‌گوید واکسن آن‌ها در مراحل آزمایشی به اثرگذاری بسیار خوب 94.5 درصدی دست یافته و مزیتی اساسی نسبت به واکسن شرکت فایزر دارد.
۱۳۹۹/۸/۲۶

شرکت داروسازی مدرنا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که واکسن آن‌ها در پیش‌گیری از ابتلا به ویروس کرونا تا ۹۴.۵ درصد موثر ظاهر شده است. یافته‌های این شرکت حاصل تحقیقاتی گسترده و خوش‌طرح است که البته هنوز به تایید متخصصان مستقل یا نهادهای نظارتی نرسیده است. این خبر به فاصله یک هفته پس از اعلام خبر اثرگذاری بالای واکسن شرکت فایزر منتشر می‌شود که با امید پایان همه‌گیری ویروس کرونا باعث صعود بازارها شده بود.

واکسن شرکت مدرنا مزیتی اساسی نسبت به واکسن فایزر دارد و تفاوت آن در عدم نیاز به نگهداری در دمای فوق سرد است. مدرنا می‌گوید واکسن این شرکت را می‌توان تا یک ماه درون دمای یخچال‌های استاندارد نگه داشت.

از زمان اعلام خبر واکسن فایزر، بیمارستان‌ها و مسئولان بخش درمان در پی کشف روش‌هایی برای ذخیره‌سازی و توزیع این واکسن بودند، چون برای این کار به یخ خشک و فریزرهای ویژه‌ای نیاز بود. رویترز در گزارشی گفته بود که شماری از بیمارستان‌ها و شهرها جستجو برای خرید فریزرهای ویژه نگهداری واکسن فایزر را آغاز کرده‌اند.

واکسن شرکت فایزر باید در دمای منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد حمل و نگهداری شود که نسبت به اکثر واکسن‌ها دمای پایین‌تری است. این شرکت از همین حالا کار روی نسل بعدی واکسن خود را آغاز کرده تا مشکل نیاز به نگهداری در دمای فوق سرد را برطرف کند.

اما در آن سو، واکسن مدرنا می‌تواند در یخچال‌های استاندارد تا ۳۰ روز نگهداری شود. بدین ترتیب توزیع این واکسن نسبت به واکسن فایزر با چالش‌های بسیار کمتری مواجه خواهد بود. واکسن مدرنا بدون مشکل در دمایی بین ۲ تا ۷ درجه سانتی‌گراد سالم می‌ماند، و این دما در اکثر یخچال‌های استاندارد در دسترس است.

علاوه بر این، اگر واکسن مدرنا را در دمای منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید، می‌توانید آن را تا شش ماه نگهداری کنید. دستیابی به این دما به راحتی برای اکثر بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی ممکن است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

saman

۱۳۹۹/۸/۲۷
چرا تو هر ویال تزریق کم و زیاد ریخته شده خخخ