خانهاخبار
قابلیتی جدید، در انتظار اضافه شدن به مرورگر گوگل کروم

قابلیتی جدید، در انتظار اضافه شدن به مرورگر گوگل کروم

نرم افزار Google Chrome به زودی میزبان یک ویژگی جدید و کاربردی خواهد بود.
۱۳۹۹/۸/۲۶

آیا تا به حال شده تا وارد مرورگر گوگل کروم شده، اما ندانید چه کاری را باید انجام بدهید؟ طبق گزارش جدید اندروید پلیس، گوگل این مشکل را برطرف کرده و با قابلیت جدیدی که به زودی به این مرورگر اضافه می‌شود، کاربران قادر خواهند بود تا در هنگام وبگردی، ویدئوهای آموزشی را نیز در این مرورگر مشاهده کنند.

این قابلیت در حال حاضر، روی نسخه‌‌های ناپایدار گوگل کروم مانند Chrome Canary و Chrome Dev که برای توسعه دهندگان و بتا تسترها عرضه می‌شوند، در دسترس قرار گرفته است. به این ترتیب پس از گذراندن مراحل آزمایشی، این ویژگی‌ها روی نسخه اصلی و عمومی در دسترس سایر کاربران قرار خواهد گرفت.

image

 

اگر از جمله کاربران مرورگر کروم قناری هستید، باید برای بهره گیری از این ویژگی یک پرچم را فعال کنید. بدین منظور کافی است تا #video-tutorials را جستجو کنید. با فعال کردن این گزینه، یک کارت جدید برای ویدئوها ایجاد خواهد شد. در حال حاضر، مشاهده می‌کنید که ویدئوهای در اختیار گذاشته شده، محلی برای ارجاع به اپلیکیشن Google Go به حساب می‌آیند. در هر صورت، عناوین این ویدئوها هنگام عرضه برای کاربران به صورت زیر خواهد بود:

  • چگونه از گوگل کروم استفاده کنیم.
  • چگونه یک متحوا را در حال حاضر دانلود کرده یا به بعدا موکول کنیم.
  • چگونه از حالت Incognito استفاده کنیم.
  • چگونه در گوگل کروم به جستجو بپردازیم.
  • چگونه با کمک فرامین صوتی جستجو کنیم.

کدهای این قابلیت در حال حاضر، تنها روی نسخه اندروید گوگل کروم قناری قابل اجراست و به این ترتیب،‌ کاربران نسخه دسکتاپ یا آی او اس، در حال حاضر از این ویژگی بی بهره هستند.

image

 

بسیاری از کاربران حرفه‌ای ممکن است به چنین ویدئوهایی نیاز نداشته باشند. اما وجود آن‌ها برای اشخاصی که به تازگی به سراغ کامپیوتر و مرورگر گوگل کروم می‌شوند، لازم بوده و مطمئنا استقبال نسبتا خوبی نیز از این قابلیت به عمل خواهد آمد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۳۹۹/۹/۴
- آیا تا به حال شده تا وارد مرورگر گوگل کروم شده، اما ندانید چه کاری را باید انجام بدهید؟
- نه