خانهاخبار
ده پیش‌بینی بزرگ از دنیای اندروید در سال ۲۰۲۱

ده پیش‌بینی بزرگ از دنیای اندروید در سال ۲۰۲۱

جک والن به سوالاتی پیرامون عرضه‌ی پیکسل واچ گوگل و دستگاه‌های اندرویدی در آینده پاسخ داده است
۱۳۹۹/۸/۲۳

گرچه آینده همیشه غیرقابل پیش بینی است اما با کنار هم قراردادن سرنخ‌های موجود می‌توان به جمع‌بندی کلی در مورد آنچه در آینده ممکن است اتفاق بیفتد، رسید. با نگاه کردن به مسیری که پشت سرگذاشته‌ایم و در حال عبور از آن هستیم می‌توان به پرتوهای پیش رو امیدوار بود.

image

 

سهم بازار بعد از افت دوباره بالا خواهد رفت

به لطف موفقیت چشم‌گیر آیفون ۱۲، برای مدتی سهم بازار اندروید به ۷۰ درصد یا شاید هم کمتر سقوط کند که به واسطه‌ی فروش گسترده‌ی آیفون در آمریکا اتفاق خواهد افتاد. با این حال، این روند مدت زیادی به طول نمی‌انجامد و باعرضه‌ی گوگل پیکسل ۶ و پرچمداران بزرگ بعدی از سامسونگ و دیگر سازندگان مطرح اندرویدی، بار دیگر اوج خواهد گرفت و حتی سهم آن به بالای ۷۵ درصد از بازار جهانی می‌رسد. بعد از بازگشت به میزان ۷۰ درصد مدتی طول خواهد کشید تا دوباره سهم خود را از بازار جهانی پس بگیرد.

گوگل پیکسل ۶ وضعیت بازار را بهبود خواهد بخشید

image

پیکسل ۵ از بسیاری جهات در مقایسه با پیکسل ۴ بهبود داشته است. به نظر می‌رسد کم کردن قدرت پردازنده خود را در هنگام عکس‌های پرتره نشان دهد اما هنوز هم گوشی‌های پیکسل قدرتمند هستند. اگرچه مدل‌های جدید از پردازنده‌ی ضعیف‌تری برای بهبود عمر باتری بهره بردند، اما در پیکسل ۶ دوباره گوگل یک پرچمدار تمام و عیار را روانه‌ی میدان خواهد کرد. گوگل نه تنها مشکلات باتری را حل کرده، بلکه یک پردازنده‌ی مرکزی سطح بالا (احتمالا 775G) را نیز به ارمغان می‌آورد و با تحول در طراحی اتفاقات بسیار خاصی را رقم می‌زند.

5G به یک استاندارد در دستگاه‌های اندرویدی تبدیل می‌شود

گرچه اخبار منفی و توطئه‌های حول فناوری 5G کم نبوده است اما اکنون بیشتر شهرهای بزرگ دنیا از این فناوری بهره‌مند هستند. انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۱ این فناوری به بیشتر بازارهای متوسط و کوچک راه پیدا کند، اما این پیش‌بینی با وضع موجود همه‌گیری ممکن است دیرتر تحقق یابد. تا پایان سال ۲۰۲۱ همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی به طور پیش فرض در شبکه‌ی 5G قرار می‌گیرند و حتی پیشرفت‌های جدی در زمینه‌ی کارهایی که این دستگاه‌ها می‌توانند انجام دهند و هم‌چنین نحوه‌ی استفاده از سرعت‌های بالاتر، کاهش تاخیر و بهبود ویژگی‌ها، صورت خواهد پذیرفت. در حقیقت شما باید انتظار داشته باشید که رونق جدی در دستگاه‌های اینترنت اشیای مبتنی بر اندروید که قادر به استفاده از فناوری 5G هستند، به وجود بیاید.

مایکروسافت آنچه که از نوکیا باقی مانده را می‌خرد و یک گوشی اندرویدی تولید می‌کند

image

نوکیا اخیرا قراردادی را منعقد کرده تا به بزرگترین تامین کننده‌ی تجهیزات، بزرگترین ارائه دهنده‌ی خدمات مخابراتی در انگلیس، تبدیل شود. این خبر بزرگی محسوب می‌شود، باتوجه به اینکه مایکروسافت قبلا بخشی از نوکیا را خریداری کرده انتظار می‌رود آنچه را که باقی مانده را نیز در اختیار خود بگیرد. با در اختیار داشتن نوکیا، مایکروسافت با عرضه‌ی یک گوشی اندرویدی به یک بازیگر بزرگ در بازار تلفن همراه تبدیل می‌شود. با وجود سرفیس دوئو که مبتنی بر اندروید است، مایکروسافت نشان داده هرآنچه لازم است را در اختیار دارد. اگرچه سرفیس دوئو بسیار ظریف است اما ردموندی‌ها می‌توانند با ارائه‌ی یک دستگاه استانداردتر برای رقابت با بهترین تلفن‌های موجود در بازار، اقدام کنند.

سامسونگ از تجربه‌ی عکاسی پیکسل گوگل پیشی می‌گیرد

سامسونگ در پاره‌ای اوقات از دوربین‌های پیکسل گوگل بهتر بوده است. اگرچه گوگل با همان سنسور قبلی دوربین‌های درخشانی برای پیکسل‌های خود به جا گذاشته اما کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. احتمالا در دستگاه‌ بعدی سامسونگ شاهد خواهیم بود که فناوری کره‌ای‌ها از پیکسل گوگل پیشی خواهد گرفت. اگرچه ممکن است سامسونگ برای مدت کوتاهی این عنوان را از گوگل برباید اما غول فناوری هم‌چنان یکی دو ترفند در آستین خود برای بازپس گیری دوربین برتر خواهد داشت.

پیکسل واچ گوگل بالاخره رونمایی خواهد شد

image

به نظرمی‌رسد بالاخره سال ۲۰۲۱ شاهد پیکسل واچ خواهیم بود. با توجه به پیشرفت‌های WearOS در طی این سال‌ها، جامعه پتانسیل متقاعد شدن برای اینکه پوشیدنی‌ها ضروری هستند را دارد. قطعا ساعت گوگل رقابت را میان ساعت‌های اندرویدی داغ‌تر می‌کند و باید دید با ساعت‌های سامسونگ که مدت‌هاست در بازار حضور دارند، یارای رقابت دارد یا خیر. احتمالا این ساعت با پیکسل ۶ باهم معرفی خواهند شد و در هنگام عرضه تخفیف‌های مناسبی برای کاربران در نظر گرفته شود.

روند به‌روزرسانی به نسخه‌های جدید اندروید بهبود پیدا می‌کند

زمانی، ارتقا سیستم‌عامل اندروید یک کابوس مطلق بود. گوگل طی این سال‌ها کار قابل توجهی در ایجاد ارتقا یکپارچه‌ی اندروید انجام داده است. به‌روزرسانی با نسخه‌‌های جدید اندروید ابتدا برای پیکسل‌های گوگل صورت می‌گیرد. اما زمان آن رسیده تا روند ارتقا برای دیگر شرکت‌ها نیز روان‌تر باشد. این بدان معناست که دارندگان تلفن‌های غیر پیکسلی لازم نیست زمان طولانی منتظر بمانند تا آخرین نسخه‌ی اندروید را دریافت کنند.

خدمات ردیابی تماس به کمک هوش مصنوعی بهبود می‌یابد

image

در حال حاضر اندروید از قابلیت ردیابی تماس پشتیبانی می‌کند. با این حال برای استفاده از آن‌ها باید برنامه‌های شخص ثالث را نصب کرد. تاپایان سال ۲۰۲۱ شاهد ردیابی تماس در اندروید خواهیم بود که نیاز به برنامه‌های شخص ثالث را از بین می‌برد. به کمک ردیابی تماس با هوش مصنوعی این قابلیت کارآمدتر، آگاه‌تر و قابل اطمینان‌تر از گذشته خواهد بود.

مدیریت بیشتر کاربر در پشتیبان‌گیری

اگر می‌خواهید از سرویس پشتیبان‌گیری ابری اندروید استفاده کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که این قابلیت فقط هنگام خرید دستگاه جدید یا بازیابی نتظیمات کارخانه قابل استفاده است. این ویژگی بسیار خوب و کاربردی است، با این وجود امکانی که پشتیبان‌گیری ابری فاقد آن است، توانایی کاربر درمدیریت واقعی این نسخه‌های پشتیبان است. به عنوان مثال پشتیبان‌گیری از یک برنامه یا فایل خاص یا فقط دانلود یک قسمت از فایل پشتیبان که قادر به انجام نخواهید بود. به نظرمی‌رسد با ورود اندروید ۱۲ کنترل کاربر روی نسخه‌های پشتیبان بیشتر خواهد شد.

ژست‌های حرکتی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت

از زمان پیدایش جسچرها، کاربران از آن استفاده کرده‌اند. این روش کارآمدتر و لذت‌ بخش‌تر از روش سنتی پیمایش در رابط کاربری است. این حرکت‌ها در اندروید محدود است. اندروید ۱۲ باید دراین زمینه پیشرفت کند. می‌توان به تغییر برنامه‌ در اندروید اشاره کرد که می‌تواند بسیار بهتر و ساده‌تر باشد، یا در مرورگر حرکت از پایین صفحه به سمت بالا می‌تواند نرم و آرام باشد. به نظر می‌رسد این اتفاق در اندروید ۱۲ به اندازه‌ی کافی پیشرفت خواهد کرد تا برای یک کاربر معمولی خوشایند باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)