خانهاخبار
مک بوک ایر جدید به دکمه‌های اختصاصی برای برخی قابلیت‌ها مجهز خواهد بود

مک بوک ایر جدید به دکمه‌های اختصاصی برای برخی قابلیت‌ها مجهز خواهد بود

در این مطلب با این مورد بیشتر آشنا می‌شویم.
۱۳۹۹/۸/۲۳

همان طور که مستحضر هستید، دهم نوامبر مصادف با بیستم آبان ماه، رویداد One More Thing اپل برگزار شد و کوپرتینویی‌ها در خلال این مراسم، از مک بوک ایر 13 اینچی مجهز به پردازنده اختصاصی M1 رونمایی کردند. این محصول به کیبورد جدیدی مجهز شده است که برخی دکمه‌های اختصاصی برای فعال سازی قابلیت‌های کاربردی سیستم عامل مک برای آن در نظر گرفته شده است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی این دکمه‌ها بپردازیم و با تغییرات کیبورد جدید مک بوک ایر 13 اینچی بیشتر آشنا شویم.

برخی دکمه‌های function در این محصول جدید با تغییراتی روبرو شده‌اند که در این قسمت، به بیان آن‌ها می‌پردازیم:

  • دکمه F4 که پیش‌تر برای راه اندازی Launchpad مورد استفاده قرار می‌گرفت، جای خود را به دکمه جدید Spotlight داده است.
  • دکمه F5 که پیش‌تر برای کاهش نور پس زمینه دکمه‌های کیبورد مورد استفاده قرار می‌گرفت، جای خود را به دکمه جدید Dictation داده است.
  • دکمه F6 که پیش‌تر برای افزایش نور پس زمینه دکمه‌های کیبورد مورد استفاده قرار می‌گرفت، جای خود را به دکمه جدید Do Not Disturb داده است.

image

 

البته یکی از نکات منفی در مورد تغییرات جدید، فشار ناگهانی دکمه F6 است که حالت Do Not Disturb یا مزاحم نشوید را فعال کرده و به این ترتیب، ممکن است در فعالیت‌های شما و سیستم دریافت نوتیفیکیشن‌های مهم خللی وارد شود.

دکمه fn که در پایین ترین ردیف دکمه‌های کیبورد و به عنوان اولین دکمه از سمت چپ قرار داشت، بروزرسانی شده و آيکون ایموجی‌ها روی آن قرار گرفته است و به این ترتیب با فشار دادن آن، می‌توانید پنجره ایموجی‌ها را باز کرده و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

این تغییرات در مک بوک پرو 13 اینچی نیز رخ داده است. اما از آنجا که این محصول به دکمه‌های فیزیکی فانکشن مجهز نیست، این اتفاق از طریق پنل تاچ بار روی خواهد داد.

حذف دکمه اختصاصی لانچ پد بدان معناست که این قابلیت، آنچنان توسط کاربران سیستم عامل مک مورد استفاده قرار نگرفته و به این ترتیب، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا جای این دکمه را با یک مورد کاربردی به نام اسپات لایت تغییر دهند. قابلیت لانچ پد که 9 سال پیش و همزمان با رونمایی از Mac OS X Lion معرفی شد، کلیه اپلیکیشن‌های شما را در یک صفحه به نمایش می‌گذارد و می‌توانید به آسانی وارد اپلیکیشن مورد نظر خود شوید. با وجود Finder و نوار داک در سیستم عامل مک، طبیعی است که کاربران کمتر به این قسمت مراجعه کرده و همین موضوع نیز سبب شده تا کوپرتینویی‌ها، دکمه اختصاصی مربوط به آن را حذف کنند.

اگر از این موضوع بی اطلاع هستید، باید بگوییم که مک بوک ایر 13 اینچی و مک بوک پرو 13 اینچی جدید که به پردازنده اختصاصی M1 اپل مجهز شده‌اند، از کیبورد جادویی بهره می‌برند که با مکانسیم قیچی و فواصل دکمه‌های یک میلیمتری، اولین بار در سال 2019 روی لپتاپ‌های اپل خودنمایی کرد.

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)