خانهاخبار
اولین بنچمارک‌ها از مکبوک ایر، مکبوک پرو و مک مینی با M1 منتشر شد

اولین بنچمارک‌ها از مکبوک ایر، مکبوک پرو و مک مینی با M1 منتشر شد

کامپیوترهای جدید اپل از پردازنده اختصاصی این شرکت موسوم به M1 استفاده می‌کنند و حالا اولین بنچمارک‌ها عملکرد این پردازنده را محک زده‌اند.
۱۳۹۹/۸/۲۳

اپل سه‌شنبه شب بالاخره مهاجرت به سمت پردازنده‌های مبتنی بر ARM را آغاز کرد و از اولین محصولات خود یعنی مک‌بوک ایر جدید، مک‌بوک پرو جدید و مک مینی جدید پرده برداشت. این محصولات از تراشه‌ای اختصاصی به‌نام M1 استفاده می‌کنند که حالا اولین بنچمارک‌های آن منتشر شده و ظاهرا امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

سرویس بنچمارک گیک‌بنچ نتایج آزمایش مک‌بوک ایر جدید با ۸ گیگابایت رم را نشان می‌دهد که در آزمون تک‌هسته‌ای به امتیاز ۱۶۸۷ و در آزمون چندهسته‌ای به امتیار ۷۴۳۳ دست یافته است. بر اساس اطلاعات این بنجمارک، تراشه M1 با سرعت کلاک پایه ۳.۲ گیگاهرتزی کار می‌کند.

تراشه M1 مک‌بوک ایر در مقایسه با تمام دستگاه‌های iOS بهتر است. برای مثال، آیفون ۱۲ پرو در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۵۸۴ و در آزمون چندهسته‌ای امتیاز ۳۸۹۸ را کسب کرده بود. قوی‌ترین دستگاه iOS در گیک‌بنچ آیپد ایر ۴ است که از A14 استفاده می‌کند و امتیازات آن به‌ترتیب ۱۵۸۵ و ۴۶۴۷ است.

image

مک‌بوک ایر با تراشه M1 در مقایسه با مک‌های قبلی در آزمون تک‌هسته‌ای از همه کامپیوترهای فعلی اپل بهتر است و در آزمون چندهسته‌ای تمام مدل‌های ۲۰۱۹ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی، از جمله مدل دارای پردازنده نسل دهم اینتل Core i9 با سرعت ۲.۴ گیگاهرتزی، را پشت سر می‌گذارد. این مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی در آزمون‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات ۱۰۹۶ و ۶۸۷۰ را کسب کرده بود.

image

با وجود این‌که تراشه M1 از نظر بنچمارک خام CPU از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی بهتر است، ولی احتمالا نمی‌تواند در سایر بخش‌ها از جمله GPU عملکرد بهتری داشته باشد، چون محصولاتی مثل مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی GPU قوی‌تری دارند.

image

البته باید گفت که اگرچه محصولات جدید اپل همگی از تراشه M1 استفاده می‌کنند، ولی میان قدرت مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو جدید باید تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، چون مک‌بوک ایر فن ندارد ولی مک‌بوک پرو از سیستم خنک‌سازی فعال استفاده می‌کند. مطابق بنچمارکی که از مدل پرو منتشر شده، این دستگاه در کمال تعجب در آزمون‌های تک و چندهسته‌ای به امتیازات ۱۷۱۴ و ۶۸۰۲ دست یافته است. همچنین، در حال حاضر بنچمارکی برای مک مینی منتشر شده که نتایج تقریبا مشابهی را نشان می‌دهد و از دریافت امتیازات ۱۶۸۲ و ۷۰۶۷ حکایت می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)