تست همراه اول

سرویس خبر
21 آبان 1399 ساعت 14:57
12 نظر

 

خودروی جدید سایپا بر پایه L90 رنو از راه رسید

پس از قرار گرفتن صنایع خودروسازی ایران در لیست تحریم های آمریکا، شرکت های ایرانی با شانه خالی کردن شرکای خارجی در بحث همکاری مواجه شدند. حال پس از مدتی سایپا با تکیه بر توان داخلی و بدون کمک از شریک خارجی اقدام به طراحی و توسعه مدل ایرانیزه خودروی L90 رنو کرده است.

پس از قرار گرفتن صنایع خودروسازی ایران در لیست تحریمهای آمریکا، شرکت های ایرانی با شانه خالی کردن  شرکای خارجی در بحث همکاری مواجه شدند. حال پس از مدتی سایپا با تکیه بر توان داخلی و بدون کمک از شریک خارجی  اقدام به طراحی و توسعه مدل ایرانیزه خودروی L90 رنو کرده است.

طبق گفته گروه خودروسازی سایپا، با استفاده ظرفیت های قرداد با شرکت رنو به بهره گیری از پلتفرم B0 گروه رنو-نیسان در توسعه این محصول نوین اقدام کرده و این سازه ارتقا یافته را به نام خود ثبت کرده اند. خودروی مذکور سایپا P90 نام خواهد گرفت که در کلاس سدان های متوسط قرار می گیرد و به زودی در آینده نزدیک جاده های کشورمان را درمی نوردد.


 

با استفاده از ظرفیت داخلی سازی هایی که در مدت چند سال همکاری رنو و سایپا در کشور شکل گرفته بود، این فرصت محیا شد که اینبار سایپا بدون نیاز به طرف خارجی دست به توسعه سدان متوسط مدرن P90 بزند و به همین خاطر نه تنها مدل ایرانیزه شده از لحاظ  کیفی چیزی از مدل های روز رنو کم ندارد ، بلکه به سبب تلاش های جوانان ایرانی و حمایت های سایپا انتظار می رود در بسیاری از محور ها کیفیت بالاتری هم داشته باشد.

سایپا P90 سدان مدرن با حداکثر میزان داخلی سازی 

سایپا P90 تنها یک فیس لیفت ال 90 نخواهد بود، بلکه خودرویی ارتقا یافته در ظاهر و باطن است که تفاوت‌های قابل توجهی در مقایسه با نمونه خارجی و قدیمی دارد.  سایپا P90 در بحث آپشن ، امکانات رفاهی و ایمنی به مراتب در جایگاه بالاتری نسبت به رنو ال90 قرار می گیرد  و ویژگی های به روزتری در آن دیده می شود. 


 

در بخش نما جلوی سایپا P90، طراحی متفاوت و تازه تری  از ال90 اتخاذ شده و خطوط جدید طراحی سایپا در ظاهر آن دیده می شود. کاسه چراغ ها با اجزای جدید و جزییات بیشتری همراه شده اند و با رعایت ترند های طراحی روز به مراتب ساختار به روزتری نسبت به رنو ال90 دارند.  چراغ های روشنایی در روز، لنز پرتاب نور و... از جمله تغییرات مهم ساختاری در کاسه چراغ های جلوی سایپا P90 نسبت به نمونه خارجی است. همچنین طراحی نمای جلوی P90 با توجه به اصول روز انجام شده وقسمت های سپر، درب موتور و گلگیرها نیز سبک کاملا جدید و ابتکاری سایپا از طراحی را بر روی پلفترم B0 گروه رنو-نیسان نشان می‌دهند.  طراحان جوان مرکز تحقیقات سایپا هم در این پروژه تلاش کرده اند تا خودروی P90 مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ایرانی با استانداردهای معتبر جهانی چون ECE و استاندارد حفاظت از عابر پیاده به بازار راه یابد.


 

لبه دار بودن قسمت  در موتور، نوع زاویه بخش سپر و ساختار لایه ای جدید درب محفظه موتور از جمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال 90 ایجاد شده تا P90 با قواعد و اصول به روزتری همراه شود.  در بخش طراحی نمای عقب نیز می‌توان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات اقتصادی گروه رنو در آن دیده نمی شود و بخشی از اجزای چراغ های عقب بر روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده اند. از سوی دیگری با تغییراتی که درقسمت گلگیرهای جلو و عقب، قالب درب موتور و سپرها داده شده می توان ظاهری جوان‌پسندترو مجذوب کننده تر را در P90 مشاهده کرد، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خسته کننده در آن جای ندارد و خط‌های تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون P90 دیده می شود. 

سایپا P90 قرار است تا در انواع نسخه های متفاوت به بازار عرضه شود و همان طور که پیش از این هم اعلام شده بود، پروژه پیشرانه‌های جدید گروه خودروسازی سایپا ویژه محصول P90  و سایر محصولات جدید در دست توسعه است و در آینده نزدیک قوای محرکه این محصولات نیز معرفی خواهد شد. امید است این بروزرسانی آغاز گر عصر تحول در صنعت خودرویی کشور شود. 

نظرتان را درباره طرح گرافیکی سایپا P90 با ما به اشتراک بگذارید.



  21 آبان 1399
6189 بازدید
12 نظر
2.86
  14 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری