خانهاخبار
جمع بندی: در رویداد One More Thing چه محصولاتی معرفی شدند؟

جمع بندی: در رویداد One More Thing چه محصولاتی معرفی شدند؟

در این مطلب می‌خواهیم ببینیم در رویداد One More Thing چه گذشت.
۱۳۹۹/۸/۲۱

شب گذشته پس از مدت‌ها انتظار، رویداد One More Thing اپل برگزار شد و محصولات جدید این کمپانی به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شد. در این رویداد شاهد رونمایی از سه محصول جدید و یه تراشه اختصاصی بودیم که به صورت مجزا، آن‌ها را در ادامه مطلب معرفی خواهیم کرد.

image

 

پردازنده M1

مسئولان اپل رویداد One More Thing را با معرفی تراشه اختصاصی و تازه طراحی شده M1 آغاز کردند. این چیپست، اولین پردازنده اپل سیلیکون است که برای محصولات مبتنی بر سیستم عامل مک طراحی و ساخته شده است. مدیران اپل مدعی شده‌اند که این پردازنده در مقایسه با موارد پیشین، 3.5 برابر سریع‌تر، گرافیک آن 6 برابر بهتر و سرعت یادگیری ماشینی آن نیز 15 برابر سریع‌تر است.

در رویداد شب گذشته، به این نکته اشاره شد که پردازنده M1، اولین چیپستی است که به صورت اختصاصی برای مک‌ها طراحی شده است. این پردازنده هشت هسته‌ای از چهار هسته پرقدرت و چهار هسته کم مصرف تشکیل شده است که برای سیستم عامل مک نیز به صورت کامل بهینه شده است.

image

 

در حوزه فعالیت‌های گرافیکی، این پردازنده به هشت هسته در حوزه پردازنده گرافیکی مجهز است که طبق اعلام اپل، قادر است تا دو پروژه با رزولوشن 4K مانند ویرایش تصویر و اجرای بازی را به صورت همزمان انجام دهد. طبق اعلام کوپرتینویی‌ها پردازنده M1، اولین چیپستی است که به سریع ترین پردازنده گرافیکی در میان کامپیوترهای شخصی مجهز شده است. تراشه M1 با معماری 16 هسته‌ای، همچنین اولین چیپستی است که سیستم Neural Engine را برای اولین بار به دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک آورده است.

در نهایت مسئولان اپل روی این موضوع تأکید زیادی داشتند که سیستم عامل macOS Big Sur، از ابتدای امر و با نهایت دقت، برای بهره گیری از کلیه امکانات و قابلیت‌های پردازنده M1 طراحی و ساخته شده است و به این ترتیب، می‌توانید انتظار حداکثر سرعت ممکن هنگام خارج کردن از حالت Sleep یا انجام فعالیت‌های روزمره را داشته باشید.

پردازنده M1 همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا سه مدل از اپلیکیشن‌های مختلف را روی دستگاه خود اجرا کنید:

  • اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد از طریق اپ استور مک
  • زبان ترجمه Rosetta 2 به شما این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی که برای پردازنده‌های اینتل طراحی شده‌اند را روی دستگاه‌های با پردازنده M1 به راحتی اجرا نمایید.
  • اپ‌های یونیورسال که برای هر دو پردازنده M1 و چیپست‌‌های اینتل طراحی شده‌اند که از طریق اپ استور مک یا وب سایت‌های مختلف قابل دانلود هستند.

نسخه عمومی macOS Big Sur از دوازدهم نوامبر مصادف با بیست و دوم آبان ماه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مک بوک ایر 13 اینچی جدید

image

 

اولین محصول مبتنی بر سیستم عامل مک که شب گذشته معرفی شد، مک بوک ایر 13 اینچی مجهز به پردازنده M1 بود. اپل مدعی شده است که پردازنده هشت هسته‌ای این محصول در مقایسه با مدل پیشین که به پردازنده اینتل مجهز بود، سه و نیم برابر سریع‌تر بوده و از لحاظ پردازنده گرافیکی نیز پنج برابر سریع‌تر خواهد بود. آخرین تکنولوژی مربوط به کنترلر حافظه داخلی و حافظه فلش اپل باعث شده تا سرعت حافظه SSD این محصول دو برابر سریع‌تر شود.

در مک بوک ایر جدید، خبری از فن نخواهد بود و به این ترتیب، با بی صدا ترین لپ تاپ قرن روبرو هستیم. در کناره این دستگاه، دو درگاه USB-C دیده می‌شود که از تاندربولت 3 و USB 4 پشتیبانی به عمل می‌آورد.

image

 

اما درخشش مک بوک ایر جدید زمانی آغاز می‌شود که در مورد عمر مفید باتری آن صحبت کنیم. طبق اطلاعات در اختیار گذاشته توسط مسئولان اپل، مک بوک ایر 13 اینچی جدید قادر است تا در صورت استفاده مداوم، به شما امکان 15 ساعت وبگردی یا 18 ساعت تماشای فایل‌های ویدئویی را بدهد. این موضوع باعث می‌شود تا در مقایسه با مک بوک ایر 2020 مجهز به پردازنده اینتل، این دستگاه 12 ساعت بیشتر روشن بماند که عملکردی خیره کننده به نظر می‌رسد!

مک بوک ایر جدید با حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم هشت گیگابایتی، با قیمت 999 دلار از شب گذشته در وب سایت اپل برای سفارش موجود شده است. همچنین خریداران امکان ارتقاء دستگاه به رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 2 ترابایتی SSD را نیز در اختیار خواهند داشت. تاریخ عرضه مک بوک ایر 13 اینچی هفدهم نوامبر مصادف با بیست و هفتم آبان ماه اعلام شده است.

مک مینی جدید

به عنوان دومین محصول، کوپرتینویی‌ها به سراغ مک مینی جدید مجهز به پردازنده M1 رفتند. این محصول به سیستم خنک کنندگی ویژه‌ای مجهز شده است که حتی با انجام سنگین ترین وظایف، عملکرد پردازنده آن با اختلال مواجه نخواهد شد. پشتیبانی از نمایشگرهای پیشرفته مانند Pro Display XDR اپل و اتصال وای فای 6 از جمله دیگر امکانات مک مینی جدید است. در پشت این دستگاه، دو درگاه USB-C با قابلیت پشتیبانی از تاندربولت 3 و USB 4، دو درگاه USB-A، یک درگاه HDMI و یک درگاه جک 3.5 میلیمتری هدفون نیز در نظر گرفته شده است.

image

 

مک مینی جدید با کاهش قیمت صد دلاری، با ارزش 699 دلاری برای مدل پایه در دسترس خریداران قرار گرفته است. نسخه ابتدایی این محصول با پردازنده M1، هشت گیگابایت رم و حافظه داخلی 256 گیگابایتی SSD همراه است که تا دو ترابایت SSD و 16 گیگابایت رم قابل ارتقاء خواهد بود.

مک مینی جدید از شب گذشته برای سفارش در وب سایت اپل موجود بوده و از هفدهم نوامبر مصادف با بیست و هفتم آبان ماه در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

مک بوک پرو 13 اینچی جدید

به عنوان آخرین گزینه، مسئولان اپل از مک بوک پرو 13 اینچی جدید با پردازنده M1 پرده برداری کردند. مسئولان اپل مدعی شدند که این محصول در مقایسه با رقبای پیشین، 2.8 برابر در زمینه چیپست و 5 برابر در حوزه پردازنده گرافیکی سریع‌تر عمل می‌کند.

سیستم خنک کنندگی فعال جدیدی که برای این لپتاپ در نظر گرفته شده است، از قدرت مدیریت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. به این ترتیب شما می‌توانید با خیال راحت، انواع فعالیت‌های سنگین مانند ویرایش فیلم‌هایی با رزولوشن 4K یا رندرهای مختلف را با مک بوک پرو 13 اینچی جدید انجام داده و هیچ گونه نگرانی بابت ایجاد اختلال در فعالیت پردازنده را نداشته باشید.

image

 

مانند مک بوک ایر، این محصول نیز در حوزه مصرف باتری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مک بوک پرو 13 اینچی جدید قادر است تا جوابگوی 17 ساعت وبگردی یا 20 ساعت تماشای فایل‌های ویدئویی به صورت مداوم باشد. به این ترتیب عملکرد آن در مقایسه با نسل پیشین، دو برابر شده و ده ساعت بیشتر دوام می‌آورد. این دستگاه به دو درگاه USB-C با قابلیت پشتیبانی از تاندربولت 3 و USB 4 مجهز شده است.

مک بوک پرو 13 اینچی جدید از شب گذشته با قیمت 1299 دلار برای مدل پایه با هشت گیگابایت رم و حافظه داخلی 256 گیگابایتی برای سفارش در وب سایت اپل قرار گرفته است. کاربران در صورت تمایل قادر خواهند بود تا این محصول را تا 16 گیگابایت رم و حافظه داخلی دو ترابایتی SSD ارتقاء دهند. همچنین دستگاه یاد شده از هفدهم نوامبر مصادف با بیست و هفتم آبان ماه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)