خانهاخبار
مشخصات کلیدی گلکسی اس 21 اولترا تأیید شد

مشخصات کلیدی گلکسی اس 21 اولترا تأیید شد

محصولات جدید سامسونگ به زودی معرفی و روانه بازار می‌شوند.
۱۳۹۹/۸/۲۱

اگر چه شایعات و حرف و حدیث‌ها پیرامون پرچمداران جدید سامسونگ همواره وجود داشته و اهمیت ندادن به آن‌ها تا حدودی غیر معمول به نظر می‌آید، اما شایعه سازان، افشاگران و تحلیل گران دست از این موضوع بر نداشته و تقریبا هفته‌ای چند خبر در مورد خانواده اس 21 سامسونگ را شاهد هستیم.

image

 

یکی از دلایل افزایش شایعات پیرامون سری اس 21، اعمال تغییر در زمان رونمایی رسمی از آن ها است. طبق زمان بندی سالیانه این برند کره‌ای، پرچمداران سری اس سامسونگ در ماه فوریه به صورت رسمی رونمایی و در ماه مارچ نیز روانه بازار و مارکت‌های جهانی می‌شوند. اما این بار قضیه کمی متفاوت است و به دلیل وقفه‌ای که در رونمایی از محصول جدید هوآوی رخ داده است، سامسونگ تصمیم گرفته تا حدودا یک ماه زودتر، یعنی در ماه ژانویه از محصولات جدید خود پرده برداری کند.

به گزارش رویترز و به نقل از سه منبع مطمئن که نام آن‌ها افشا نشده است، خانواده اس 21 سامسونگ شامل گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا اواخر ژانویه، یعنی یک ماه زودتر به صورت رسمی معرفی خواهند شد.

بد نیست بدانید که سری اس 20 سامسونگ در تاریخ یازدهم فوریه سال گذشته رسما رونمایی شد و حدودا یک ماه بعد، در اختیار خریداران قرار گرفت.

image

 

در گزارش رویترز همچنین آمده است که مسئولان سامسونگ، اواخر ژانویه را برای رونمایی از خانواده اس 21 در نظر گرفته‌اند که در مقایسه با سال گذشته، این اتفاق حدودا یک ماه زودتر روی می‌دهد. البته منابع خبری متعددی، پیش‌تر این موضوع را عنوان کرده و اذهان کاربران و طرفداران برند سامسونگ را در این زمینه آماده کرده بودند.

متأسفانه این منبع خبری، اطلاعات بیشتری در اختیار ما نگذاشته است. اما آقای جان پراسر، یکی از افشاگران فعال در حوزه تکنولوژی، چندی پیش ادعا کرده بود که سامسونگ در تاریخ چهاردهم ژانویه مصادف با بیست و پنجم دی ماه، رویداد معرفی سری اس 21 را به صورت رسمی برگزار خواهد کرد و سه محصول این خانواده، از بیست و نهم ژانویه مصادف با دهم بهمن ماه به دست خریداران خواهند رسید.

البته خبرگزاری رویترز، در متن گزارش خود به صورت دقیق به نام سه محصول جدید اشاره نکرده است. همچنین آن‌ها هیچ اشاره‌ای به سه مدل مختلف نیز نکرده‌اند و به این ترتیب، همه چیز در مورد این اسمارت فون‌ها در هاله‌ای از ابهام است. اگر به یاد داشته باشید، اخبار زیادی در مورد اسامی محصولات جدید سامسونگ منتشر شد که تمامی آن‌ها، حکایت از وجود سه مدل مختلف با نام‌های گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا داشتند.

آیس یونیورس، یکی از افشاگران معروف در حوزه تکنولوژی چندی پیش، اطلاعاتی در مورد گلکسی اس 21 اولترا را در اکانت خود در شبکه اجتماعی توییتر عنوان کرد. به اعتقاد وی، این محصول به نمایشگر 6.9 اینچی با رزولوشن WQHD پلاس و نرخ رفرش 120 هرتزی (در رزولوشن 2K) مجهز خواهد بود. در حالی که نرخ نوسازی 120 هرتزی موضوعی جدید و شایان توجه برای سامسونگ به حساب نمی‌آید، اما بد نیست بدانید که گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا از این گزینه، تنها در رزولوشن فول اچ دی برخوردار بودند.

image

 

البته کاربران و خریداران گلکسی اس 21 اولترا در هنگام بهره گیری از نرخ رفرش 120 هرتزی، باید مراقب مصرف زیاد باتری نیز باشند. رزولوشن این محصول پیش بینی می‌شود که 3200 × 1440 پیکسل بوده و آیس یونیورس در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که حاشیه‌های اطراف نمایشگر به صورت یکسان خواهد بود و این بدان معناست که طراحان سامسونگ، حاشیه‌های پایینی نمایشگر را در گلکسی اس 21 اولترا کاهش داده‌اند.

مهندسان سامسونگ برای کنترل میزان مصرف انرژی توسط نمایشگر این محصول، از تکنولوژی LTPO کمک گرفته‌اند که پیش‌تر در گلکسی نوت 20 اولترا شاهد آن بودیم. پیش بینی می‌شد که گلکسی اس 20 اولترا نیز میزبان این قابلیت باشد که در محصول نهایی، متأسفانه شاهد این گزینه نبودیم.

طبق شایعات مطرح شده، گلکسی اس 21 اولترا احتمالا میزبان قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی گلکسی اس 20 اولترا نیز خواهد بود. بد نیست بدانید که این ویژگی در گلکسی نوت 20 اولترا، به 25 وات کاهش پیدا کرد و برخی کاربران از این موضوع شدیدا شاکی بودند. البته گوشی هوشمند وان پلاس 8T با پشتیبانی از شارژ سریع 65 واتی همچنان در این عرصه یکه تازی می‌کند.

در نهایت، آیس یونیورس امروز طی ارسال توییتی، به این موضوع اشاره کرد که گلکسی اس 21 اولترا به سنسور 108 مگاپیکسلی Isocell HM3 به عنوان دوربین اصلی مجهز خواهد بود. به این ترتیب صنعت عکاسی در این اسمارت فون با بهبود قابل ملاحظه‌ای همراه خواهد شد، اما تا روز موعود و زمان معرفی رسمی آن باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدام یک از این ویژگی‌ها، به صورت رسمی در محصول نهایی معرفی شده توسط سامسونگ جای خواهد گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hamed

۱۳۹۹/۸/۲۳
اقا تو شارژر که نوشتین وان پلاس 8 تی یکه تازی می کند... پس شیائومی می 10 الترا چی میگه این وسط با شارژر 80 واتی؟؟؟؟ ☹️