خانهاخبار
پردازنده شش نانومتری مدیاتک با معماری Exynos 1080 ساخته می‌شود

پردازنده شش نانومتری مدیاتک با معماری Exynos 1080 ساخته می‌شود

مدیاتک قصد دارد تا تراشه جدیدی را طراحی و توسعه دهد.
۱۳۹۹/۸/۲۱

کمپانی مدیاتک در حال حاضر، به عنوان تأمین کننده پردازنده محصولات میان رده یا پایین رده برای بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی مشغول فعالیت است. اما آن‌ها قصد دارند تا پا را از این موضوع فراتر گذاشته و به جایگاه‌های بالاتری عزیمت کنند. طبق اعلام اکانت Digital Chat Station سیستم جدید طراحی و توسعه آن‌ها به تکنولوژی 6 نانومتری تغییر خواهد یافت و زبان طراحی و معماری آن نیز دقیقا مطابق تراشه اگزینوس 1080 تولید شده توسط سامسونگ خواهد بود.

image

 

چیپست جدید مدیاتک با شماره ساخت MT689x (رقم آخر هنوز به طور دقیق مشخص نیست) همراه است و در کنار خود، پردازنده گرافیکی Mali-G77 را می‌بیند. اکانت Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی Weibo مدعی شده است که این تراشه جدید توانسته در بنچمارک AnTuTu امتیاز 600 هزار را کسب کرده و به این ترتیب، جایگاه آن پس از اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 865 پلاس قرار خواهد گرفت.

چیپست جدید را می‌توان یک آپگرید بزرگ نسبت به تراشه هفت نانومتری دیمنسیتی 1000 پلاس به حساب آورد و مطمئنا در آینده نزدیک، شاهد قرارگیری آن روی بسیاری از محصولات چینی خواهیم بود. مسئولان مدیاتک سعی داشته‌اند تا قیمت تمام شده آن را در پایین ترین حد ممکن نگه داشته و به این ترتیب، محصولی که به این پردازنده مجهز باشد، معادل 2000 یوآن چین (حدودا 300 دلار آمریکا) برآورد شده است.

چنین مبلغی یک عدد غیر معمول در کشور چین به حساب نمی‌آید. بد نیست بدانید که ردمی K30 اولترا و ریلمی X7 Pro که به پردازنده دیمنسیتی 1000 پلاس مجهز هستند، با قیمت پایه 1999 و 2199 یوآن چین روانه بازار شده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)