خانهاخبار
تاریخ عرضه نسخه عمومی macOS Big Sur مشخص شد

تاریخ عرضه نسخه عمومی macOS Big Sur مشخص شد

شب گذشته در رویداد One More Thing، تاریخ ارائه نسخه عمومی بیگ سر اعلام شد.
۱۳۹۹/۸/۲۱

همان طور که مستحضر هستید، رویداد One More Thing اپل شب گذشته به صورت رسمی و مجازی برگزار کردید و شاهد رونمایی از مک بوک ایر 13 اینچی، مک مینی جدید و مک بوک پرو 13 اینچی بودیم. اما در کنار این سه دستگاه جدید، تاریخ عرضه نسخه عمومی سیستم عامل مک او اس بیگ سر نیز توسط اپل اعلام شد.

image

 

پلتفرم macOS Big Sur پیش‌تر در کنفرانس WWDC 2020 که در ماه ژوئن برگزار گردید، به دنیای تکنولوژی معرفی شد. در این سیستم شاهد بازطراحی محیط آن هستیم و به عقیده کوپرتینویی‌ها، بزرگ ترین تغییر از زمان رونمایی از Mac OS X اتفاق افتاده است. از جمله این تغییرات، می‌توان به تغییر انحنای گوشه‌های پنجره‌ها و عوض شدن آیکون‌های قرار گرفته در داک اشاره کرد.

image

 

این تغییرات در مقایسه با نسخه‌های پیشین در نگاه اول بسیار جذاب به نظر می‌رسد. تغییر ساختان آیکون‌ها و عوض شدن زبان طراحی آن‌ها به نوبه خود، یکی از تغییرات جذاب macOS Big Sur به حساب می‌آید که کاربر در هنگام اولین برخورد با آن‌ها، از این موضوع غرق در لذت می‌شود. میزان شفافیت پنجره ها و نوار داک نیز نسبت به نسخه‌های پیشین تغییر یافته و صداهای سیستم عامل هم به صورت کامل عوض شده است.

منوی این پلتفرم به صورت کامل بازطراحی شده و کنترل سنتر آن نیز قابل شخصی سازی شده است که از لحاظ ظاهر، شباهت زیادی به کنترل سنتر آي او اس و آیپد او اس داشته و آیکون‌های وای فای، بلوتوث، تنظیمات ایردراپ، روشنایی پس زمینه کیبورد، Do Not Disturb، دارک مود، میزان صدا و آیتم‌هایی از این قبیل را در خود جای داده است.

همچنین نوتیفیکیشن سنتر این سیستم عامل نیز مجددا بازطراحی شده و با دسته بندی گروهی نوتیفیکشن‌ها کمک شایان توجهی به کاربر کرده و از طرف دیگر، شاهد اضافه شدن ویجت‌هایی با سبک و سیاق سیستم عامل آي او اس هستیم.

image

 

بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش فرض سیستم عامل مک او اس بیگ سر با تغییراتی روبرو شده‌اند. به عنوان مثال مرورگر سافاری نسبت به گذشته سریع‌تر شده است و میزان مصرف باتری آن به حداقل رسیده است. اپلیکیشن Messages حالا به افکت‌ها مجهز شده و قابلیت‌هایی مانند امکان منشن کردن افراد، امکان ریپلای کردن هر پیام به صورت جداگانه و مواردی از این قبیل به آن اضافه شده است. اپلیکیشن Maps نیز به قابلیت Look Around مجهز شده و نقشه‌های داخلی و راهنمای آن نیز بهبود یافته است. اپلیکیشن Photos با قابلیت‌های جدیدی در خصوص ویرایش تصاویر همراه شده است و قسمت Listen Now هم به اپلیکیشن Apple Music اضافه شده است.

مسلما این پلتفرم میزبان قابلیت‌ها و امکانات جدید دیگری نیز هست که ذکر تمامی آن‌ها در این منوال نمی‌گنجد. پس اگر از دستگاهی مبتنی بر سیستم عامل مک (مانند مک بوک ایر،‌ مک بوک پرو، آیمک، مک مینی یا مک پرو) استفاده می‌کنید، روز پنج شنبه دوازدهم نوامبر مصادف با بیست و دوم آبان ماه را برای آپگرید به این پلتفرم به خاطر بسپارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)