خانهاخبار
مک‌بوک پرو 13 اینچی با تراشه اختصاصی M1 از راه رسید

مک‌بوک پرو 13 اینچی با تراشه اختصاصی M1 از راه رسید

دومین محصولی که در رویداد ویژه اپل رونمایی شد نسخه جدید لپ‌تاپ قدرتمند مک‌بوک پرو بود که حالا با تراشه اختصاصی این شرکت از توان بیشتری برخوردار خواهد شد.
۱۳۹۹/۸/۲۰

همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپل امشب در مراسم One More Thing از نسخه جدید مک‌بوک پرو با تراشه مبتنی بر معماری ARM رونمایی کرد. در ادامه مطلب همراه جی‌اس‌ام باشید تا نگاهی به این دستگاه بیندازیم.

image

مک‌بوک پرو جدید نمایشگری ۱۳.۳ اینچی با حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی دارد و از تراشه M1 استفاده می‌کند که از نظر قدرت و توان قابلیت‌های زیادی را در اختیار این دستگاه قرار می‌دهد. این لپ‌تاپ حدود ۲.۸ برابر نسبت به مک‌بوک پرو قبلی سریع‌تر است و ۳ برابر از سایر لپ‌تاپ‌های پرفروش ویندوزی سرعت بیشتری دارد. گرافیک این دستگاه تا ۵ برابر قوی‌تر از نسل قبلی است.

نسل جدید مک‌بوک پرو می‌تواند کدهای Xcode را ۲.۸ برابر سریع‌تر از مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی اینتل پردازش کند و گرافیک‌های سه‌بعدی Final Cut Pro را ۵.۹ برابر سریع‌تر رندر کند. این دستگاه عملیات‌های یادگیری ماشینی را ۱۱ برابر سریع‌تر انجام می‌دهد و می‌تواند ویدیوهای 8K ProRes را بدون افت فریم در DaVinci Resolve پخش کند. البته اپل اعلام نکرده که این مقایسه‌ها با نسخه دوهسته‌ای مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی انجام شده یا چهارهسته‌ای.

مک‌بوک پرو جدید از سیستم خنک‌سازی فعالی بهره می‌برد که دمای دستگاه را مدیریت می‌کند. این سیستم از آن جهت اهمیت دارد که قرار است دوام باتری را در هنگام وب‌گردی به ۱۷ ساعت و در هنگام پخش ویدیو به ۲۰ ساعت برساند. البته بخش عمده این توانمندی باز هم به تراشه M1 برمی‌گردد. مک‌بوک پرو جدید مثل گذشته تاچ‌بار خواهد داشت و سیستم صوتی استریوی بهتری دارد.

image

تراشه M1 قابلیت‌های دوربین مک‌بوک پرو را برای تماس‌های ویدیویی افزایش می‌دهد و سیستم امنیتی آن باعث می‌شود هر جا که هستید ایمنی بیشتری داشته باشید. طراحی خارجی دستگاه تقریبا مشابه مدل‌های قبلی مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی است، اما توان عملکردی آن تفاوت زیادی پیدا کرده است. این لپ‌تاپ با کمک میکروفن‌هایی که دارد صدایی با کیفیت استودیویی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اپل مدت‌هاست که روی آماده‌سازی این دستگاه کار می‌کند و از ماه ژوئن بخشی از نرم‌افزارهای آن از جمله مایکروسافت آفیس و ادوبی فتوشاپ یا لایت‌روم را نشان داده بود. البته فعلا فقط قرار است لایت‌روم تا ماه آینده در دسترس قرار بگیرد و عرضه فتوشاپ به سال ۲۰۲۱ موکول شده. با این حال، تمام اپلیکیشن‌های خود اپل از جمله Final Cut Pro و Logic Pro برای macOS Big Sur منتشر شده است. مک‌بوک جدید به لطف برخورداری از معماری ARM به کتابخانه بزرگ اپلیکیشن‌های iOS و iPadOS نیز دسترسی خواهد داشت.

مک‌بوک پرو جدید با قیمت پایه ۱۲۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد و از هفته آینده به بازار می‌آید. مدل پایه این دستگاه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD دارد. اگر مدل ۸ + ۵۱۲ گیگابایتی را بخواهید باید ۱۴۹۹ دلار پول بپردازید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)