خانهاخبار
برخی از اعضای خانواده آیفون 13 به نرخ نوسازی 120 هرتزی مجهز می‌شوند

برخی از اعضای خانواده آیفون 13 به نرخ نوسازی 120 هرتزی مجهز می‌شوند

نشریه کره‌ای The Elec می‌گوید ال‌جی در حال توسعه خط تولید محصولات LTPO است تا تامین پنل‌های آیفون 13 را برعهده بگیرد.
۱۳۹۹/۸/۲۱

اپل ظاهرا از ال‌جی می‌خواهد تا از سال آینده مسئولیت تولید شمار بیشتری از نمایشگرهای آیفون را برعهده بگیرد. این شرکت کره‌ای امسال فقط مسئول تولید پنل‌های مدل ارزان‌تر آیفون ۱۲ است. به‌گزارش خبرگزاری The Elec، ال‌جی دیسپلی ظرفیت تولید نمایشگرهای LTPO OLED خود را افزایش خواهد داد و منابع بازار مدعی‌اند که صفحه نمایش مدل رده بالای آیفون سال بعد توسط این شرکت تامین خواهد شد.

با این حساب، آیا ال‌جی جای سامسونگ را در تامین پنل‌های OLED سری آیفون ۱۳ خواهد گرفت؟ در حال حاضر چنین به نظر می‌رسد، چون ال‌جی بدون دریافت تاییدیه‌های کیفی و کمی از کوپرتینو ظرفیت خط تولید محصولات اپل را افزایش نمی‌دهد. این شرکت فعلا سفارش تولید بیش از ۲۰ میلیون آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را برعهده دارد.

اپل پارسال سعی کرد سامسونگ را با ال‌جی و BOE جایگزین کند، اما توانایی این دو شرکت فراتر از تامین بخش کوچکی از سفارشات یا قطعات تعمیری آیفون نبود. بنابراین سامسونگ دوباره به‌عنوان تامین‌کننده اصلی نمایشگرهای OLED آیفون انتخاب شد. ولی حالا ظاهرا اپل بالاخره به این نتیجه رسیده که ال‌جی آماده است، و رسانه‌های کره‌ای هم گزارش داده‌اند که ال‌جی به تولید بیش از ۲۰ میلیون پنل آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی مشغول شده است.

image

آیفون ۱۲ مینی ۵.۴ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی نمایشگر OLED منعطفی دارند که سامسونگ آن‌ها را تولید می‌کند. این صفحات از ماژول لمسی یکپارچه‌ای موسوم به Y-Octa بهره می‌برند که گران‌تر است. ولی نمایشگرهای آیفون‌های ۶.۱ اینچی که توسط ال‌جی تولید می‌شوند یک لایه اضافه‌تر دارند که هزینه‌ها را پایین می‌آورد.

تا این‌جا همه چیز منطقی است و ظاهرا ال‌جی به سطحی از کیفیت دست یافته که بتواند یکپارچگی میان آیفون‌های جدید را رعایت کند. ولی بخش جالب گزارش The Elec به این نکته اشاره می‌کند که ال‌جی می‌خواهد نه ظرفیت خط تولید LTPS بلکه LTPO را توسعه دهد.

خانواده آیفون ۱۲ از صفحات LTPS استفاده می‌کنند، در حالی که گوشی‌های مجهز به نرخ‌های نوسازی بالاتر، مثل گلکسی نوت ۲۰ الترا، وان پلاس ۸ پرو و اوپو فایند ایکس ۲ پرو، از نمایشگرهای LTPO بهره می‌برند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که پرچمداران بعدی اپل بالاخره نرخ نوسازی بالاتری خواهند داشت.

این نخستین باری نیست که گفته می‌شود اپل صرفا در مدل‌های رده بالای آیفون ۱۳ از نرخ نوسازی بالاتر پشتیبانی می‌کند. پیش‌تر تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل، مینگ-چی کو، تایید کرده بود که پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی به سری آیفون ۱۳ موکول شده، و تحلیل‌گر حوزه نمایشگرها، راس یانگ، گفته بود که پنل‌های پروموشن ۱۲۰ هرتزی فقط در مدل‌های آیفون ۱۳ پرو حاضر می‌شوند.

image

اکنون توسعه خط تولید پنل‌های LTPO ال‌جی معقولانه‌تر به نظر می‌رسد. همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، ال‌جی پنل‌های هر دو مدل ۶.۱ اینچی آیفون ۱۳ را برعهده خواهد داشت، اما احتمالا فقط مدل آیفون ۱۳ پرو به نرخ نوسازی متغیر مجهز می‌شود. البته هنوز زمان زیادی در اختیار اپل است تا در برنامه‌های خود تجدیدنظر کند. گفته می‌شود که آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی سنسورهای بزرگ آیفون ۱۲ پرو مکس را دریافت خواهند کرد تا تعادل بهتری بین اعضای این خانواده ایجاد شود.

گفتنی است که پنل‌های LTPO انرژی خیلی کمتری نسبت به پنل‌های LTPS مصرف می‌کنند، بنابراین لازم نیست مصالحه‌ای میان 5G و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی صورت بگیرد تا عمر باتری حفظ شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل امسال به همین خاطر از کارگذاری نرخ ۱۲۰ هرتزی در سری آیفون ۱۲ صرف‌نظر کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)