خانهاخبار
قرارداد میان اپل و پگاترون به دلیل تخلفات پیش آمده ملغی شد

قرارداد میان اپل و پگاترون به دلیل تخلفات پیش آمده ملغی شد

کمپانی پگاترون به دلیل تخلفات به وجود آمده، از ادامه همکاری با اپل منع شد.
۱۳۹۹/۸/۲۰

قراردادی که پیش‌تر بین شرکت‌های اپل و پگاترون برای تأمین قطعات بسته شده بود، به دلیل تخلفات به وجود آمده ملغی اعلام شد. به خاطر مشکل به وجود آمده، اهالی کوپرتینو کلیه قراردهای امضا شده میان این دو شرکت را کان لم یکن تلقی کرده و به آن‌ها خاتمه دادند.

مسئولان اپل اعلام کرده‌اند که کمپانی پگاترون نه تنها با آگاهی کامل، بر خلاف قوانین وضع شده از سوی این شرکت آمریکایی عمل کرده‌اند، بلکه بسیاری از کارهای انجام شده را از مسئولین اپل پنهان نگه داشته‌اند.

بلوملرگ در این باره گزارش داده است که مسئولین پگاترون، از دانش جویان به صورت شبانه روز در کارخانه‌های خود استفاده می‌کردند که این موضوع، کاملا با قوانین اپل منافات دارد. گزارش کامل بلومبرگ در این مورد به شرح زیر است:

شرکت اپل پس از مشاهده دانش جویانی که درکمپانی پگاترون به عنوان تأمین کننده اصلی محصولات اپل مشغول به کار بودند، به صورت سرسختانه وارد عمل شده به قرارداد خود با این شرکت تایوانی پایان دادند.

کوپرتینویی‌ها اعلام داشتند که چند هفته پیش، آن‌ها متوجه شدند که این کمپانی تایوانی از دانش جویان برای تأمین نیروی انسانی خود استفاده کرده و آن ها را مجبور می‌کنند تا شب‌ها یا در شرایط اضافه کاری، به روند تولید خود ادامه داده و مشغول باشند که این موضوع کاملا با قوانین وضع شده توسط اپل در تناقض است.

کارمندان پگاترون برای پنهان کردن تخلفات پیش آمده، مجبور به تلاش و کار بیش‌تر شده‌اند. به این ترتیب قرارداد میان اپل و پگاترون تا زمان تصمیم گیری صحیح در مورد این تخلفات ملغی اعلام شده است.

اپل اعلام کرده است که مسئولین پگاترون با کاغذبازی و جعل مدارک مختلف، سعی داشته اند تا مدیران اپل را در خصوص حسابرسی‌های مختلف گمراه کنند.

image

 

مسئولین پگاترون ظاهرا پس از این اتفاقات، مدیر اصلی شرکت را از کار برکنار کرده و دانشجویان یاد شده را به سمت منزل یا محل تحصیل‌شان هدایت کردند و با بهره گیری از کارمندان و متخصصان دیگر، سعی کردند تا اشتباه به وجود آمده را جبران کنند. بد نیست بدانید که ممنوعیت اعلام شده، روی قرارداد فعلی در خصوص تأمین قطعات تأثیرگذار نخواهد بود.

اپل در گذشته، روابط خود با شرکت‌هایی که آگاهانه و به طور مکرر اقدام به نقض قوانین رفتاری کرده‌اند را قطع کرده است. اما این بار، آن‌ها از واژه تعلیق در این خصوص استفاده کرده‌اند و این بدان معناست که در صورت حل این مشکل و عدم تکرار چنین قضیه‌ای، آن‌ها شانس این را دارند که همکاری مجدد با کمپانی اپل را آغاز کنند.

کمپانی پگاترون پس از فاکس کان، دومین تأمین کننده اصلی قطعات محصولات اپل به حساب می‌آید. آن‌ها در سال 2014 نیز بر اساس گزارش بی بی سی، اقدام به نقض قوانین شرکت اپل کرده بودند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)