خانهاخبار
تصاویر پروتوتایپ سرفیس پرو 8 مجددا منتشر شد

تصاویر پروتوتایپ سرفیس پرو 8 مجددا منتشر شد

زبان طراحی و برخی مشخصات سخت‌افزاری این محصول افشا شده است.
۱۳۹۹/۸/۱۹

از آن جا که تصاویر جدیدی از سرفیس پرو 8 مایکروسافت منتشر شده است، لذا به نظر می‌رسد که تاریخ رونمایی از این محصول نزدیک است. بر خلاف سایر تولید کنندگان گجت‌های امروزی، متأسفانه مایکروسافت دستی به سر و گوش این محصول نکشیده است و ظاهر آن با مدل‌های پیشین هیچ فرقی ندارد. البته خریداران این گجت هوشمند می‌توانند از این موضوع خوشحال باشند که برخی مشخصات سخت‌افزاری نسبت به نسخه پیشین ارتقاء پیدا کرده است.

تصاویر سرفیس پرو 8 پیش‌تر نیز در رسانه‌های خبری منتشر شده بود. به نظر می‌رسد که نسبت به مدل‌های قبل، طراحان مایکروسافت تصمیم گرفته‌اند تا جهش سخت‌افزاری قابل ملاحظه‌تری را برای این محصول در نظر گیرند. یکی از موارد ارتقاء یافته، افزایش رم دستگاه از 16 به 32 گیگابایت اعلام شده است.

این موضوع می‌تواند برای افرادی که به یک سیستم حرفه‌ای با امکان جابجایی آسان علاقمند هستند، یک خبر فوق‌العاده خوب به حساب آید. به نظر می‌رسد که سرفیس پرو 8 به پردازنده‌ای با توان 2.72 گیگاهرتز مجهز باشد. البته مدتی پیش در رسانه‌های خبری، شایعاتی در مورد برخوردار بودن سرفیس پرو 8 از تراشه نسل یازدهم Core-i7-1165G7 اینتل منتشر شده بود. اگر سیستم خنک کنندگی این محصول به صورت حرفه‌ای طراحی و تنظیم شده باشد، می‌توانیم انتظار توان بالاتری را از آن داشته باشیم.

 

ارتقاء رم دستگاه، روی عمر مفید باتری آن نیز تأثیر گذار خواهد بود و اگر خبر افزایش میزان رم به صورت جدی صحت داشته باشد، باید انتظار درگیر شدن آن با پردازنده این محصول را نیز داشته باشیم.

متأسفانه زبان طراحی دستگاه نسبت به نسل پیشین هیچ تغییری را به خود نمی‌بیند. حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر همچنان به قوت خود پابرجاست، اما درگاه USB-C برای ارتباطات این دستگاه در نظر گرفته شده و از آن جا که مایکروسافت را می‌شناسید، نباید انتظار پشتیبانی از تاندربولت 3 را داشته باشید. در حال حاضر، تاریخ مشخصی برای عرضه آن عنوان نشده است و همان طور که می‌دانید، سال جاری میلادی (2020) نیز رو به اتمام است. لذا ممکن است در هفته‌های باقی مانده، مایکروسافت تصمیم بگیرد تا این گجت هوشمند را به صورت رسمی رونمایی کند.

 

از آن جا که سرفیس پرو 8 یک محصول پریمیوم و پرچمدار به حساب می‌آید، لذا به نظر می‌رسد که ردموندی‌ها مشخصات سخت‌افزاری بالایی را نیز برای آن در نظر گرفته باشند. اما ما همچنان امیدوار هستیم که تیم طراحی و مهندسانی که مشغول کار روی این گجت هستند، مدل دیگری با مشخصات سخت‌افزاری پایین‌تر، مانند چهار گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگابایتی را نیز برای افراد معمولی طراحی کرده باشند. به این ترتیب مطمئنا استقبال خوبی از چنین محصولی نیز به عمل خواهد آمد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)