خانهاخبار
هشت ویژگی پیام رسان‌ها که واتس اپ از آن‌ها بی بهره است!

هشت ویژگی پیام رسان‌ها که واتس اپ از آن‌ها بی بهره است!

در این مطلب به هشت قابلیت مختلف اشاره می‌کنیم که در واتس اپ اثری از آن‌ها دیده نمی‌شود.
۱۳۹۹/۸/۱۹

اپلیکیشن واتس اپ یکی از پیام رسان‌های محبوب در دنیا به حساب می‌آید. به تازگی واتس اپ موفق شده است تا از مرز صد میلیارد پیام در روز گذر کند. مسئولان و طراحان کمپانی فیس بوک که به عنوان مالک اپلیکیشن واتس اپ به حساب می‌آیند، به تازگی تغییرات جدیدی را روی این پیام رسان اعمال کرده‌اند.

اما اپلیکیشن واتس اپ همچنان از پیام رسان‌های دیگر عقب بوده و امکاناتی که آن‌ها در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند، به هیچ عنوان در واتس اپ دیده نمی‌شود. در این مطلب قصد داریم به هشت ویژگی مختلف که در پیام رسان‌های دیگر وجود داشته و واتس اپ از آن‌ها بی بهره است، اشاره کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

پشتیبانی از چندین شماره به صورت همزمان

image

 

یکی از نقاط ضعف اپلیکیشن واتس اپ، عدم برخورداری از امکان استفاده توسط چند شماره به صورت همزمان است. البته قابلیت Dual Apps که روی گوشی‌های هوشمند سامسونگ، هوآوی، شیائومی و سایر برندهای تولید کننده محصولات اندرویدی وجود دارد، این مشکل را تا حدی حل کرده است. اما یک راه حل جامع و کامل برای این موضوع به حساب نمی‌آید.

یکی از برتری‌های تلگرام نسبت به واتس اپ، برخورداری از این ویژگی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا چندین اکانت با شماره‌های مختلف را روی یک گوشی اضافه کرده و به راحتی بین آن‌ها سوییچ کنند.

قابلیت Note to Self

image

 

پیام رسان سیگنال یکی از معدود اپلیکیشن‌هایی است که اجازه ذخیره کردن نوت‌ها، لینک‌ها و مواردی اینچنینی در اکانت‌تان را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ویژگی که Note to Self نام دارد، مانند یکی از از مخاطبین شما در لیست دیده می‌شود. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا یادداشت‌های خود را در این قسمت ذخیره کرده و روی دیوایس‌های لینک شده به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

البته در حال حاضر، شما می‌توانید با ساختن یک گروه دو نفره با یکی از مخاطبین و حذف ایشان پس از ساخته شدن گروه، چنین کاری را به صورت راه حل موقت در واتس اپ انجام دهید. اما اضافه شدن این ویژگی به صورت مستقل، مطمئنا مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت.

امکان ایجاد نظرسنجی

image

 

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی تلگرام، امکان طراحی سیستم نظرسنجی در گروه‌ها و کانال‌ها است. مسئولان تلگرام در نسخه دوم این قابلیت، امکان ساخت کوییز، پاسخ‌های چندگانه و برخی ویژگی‌های دیگر را برای این قابلیت در نظر گرفتند.

امکان ساخت سیستم نظرسنجی در گروه‌ها یکی از قابلیت‌های کاربردی برای کاربران به حساب می‌آید. چرا که به این ترتیب، امکان تصمیم گیری برای اعضای گروه راحت‌تر خواهد شد.

محو کردن صورت اشخاص پیش از ارسال تصاویر

image

 

قابلیت بلور کردن صورت اشخاص حاضر در تصویر، یکی از امکانات پیام رسان سیگنال به حساب می‌آید. این ویژگی توسط ضربه زدن روی دکمه Blur faces که در زیر تصاویر دیده می‌شود، فعال خواهد شد.

اضافه شدن چنین امکانی به واتس اپ، مسلما مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند یک سری از تصاویر را بدون هیچ گونه هراسی در مورد حریم شخصی افراد، با دیگران به اشتراک بگذارید.

قابلیت نشان دادن ری‌اکشن به پیام‌ها

image

 

امکان نشان دادن ری‌اکشن به پیام‌های ارسال شده، از جمله امکانات برخی اپلیکیشن‌های پیشرفته مانند Discord و Slack است. به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود تا بدون نیاز به ارسال هیچ گونه پیام اضافی، به پیام‌های مختلف ری‌اکشن نشان داده و نیازی به ارسال ایموجی جداگانه برای نشان دادن حالت‌شان نیست.

اضافه شدن چنین قابلیتی به واتس اپ، در گروه‌ها فوق‌العاده کاربردی خواهد بود و کاربران زیادی در طول شبانه روز از آن استفاده خواهند کرد.

ارسال پیام بدون صدا

image

 

تمامی پیام‌ها، نیاز به توجه طرف مقابل ندارند. برخی مواقع ممکن است یک جوک یا یک تصویر بامزه را بخواهید برای شخصی ارسال کنید. لذا در صورتی که او سخت مشغول کار باشد، با صدای نوتیفیکشن این پیام، ناخودآگاه تمرکز خود را از دست داده و حواس وی به سمت گوشی پرت می‌شود. امکان ارسال پیام بی‌صدا، قابلیتی است که پیام رسان تلگرام به آن مجهز بوده و این ویژگی را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

امیدواریم در آینده نزدیک، این قابلیت به سایر پیام رسان‌ها از جمله واتس اپ نیز اضافه شود.

پیام‌های زمان بندی شده

image

 

این ویژگی تا به حال، بارها و بارها توسط کاربران واتس اپ مورد درخواست قرار گرفته است، اما پیام رسان تلگرام حدود یک سال است که به این قابلیت مجهز شده و امکان ارسال پیام‌های زمان بندی شده را به کاربران خود می‌دهد.

متأسفانه در حال حاضر، قابلیت ارسال پیام‌های زمان بندی شده در واتس اپ به اپلیکیشن‌های سوم شخص نیاز دارد. اگر این ویژگی به صورت پیش فرض به پیام رسان واتس اپ راه پیدا کند، مسلما مورد استقبال کاربران زیادی قرار خواهد گرفت.

تأیید تصاویر دوربین

image

 

پیام رسان Kik یک قابلیت کلیدی را با خود به همراه دارد که به کمک آن، تصاویر گرفته شده توسط دوربین با لیبل Camera مشخص خواهد شد و به این ترتیب، تمایز آن‌ها با تصاویر موجود در گالری از این طریق به سمع و نظر کاربران می‌رسد.

در حال حاضر، برخی اپلیکیشن‌های سوم شخص این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تصاویر را با دوربین اپلیکیشن اصلی گرفته و به سایر نرم‌افزارها اعتماد نکنید. اضافه شدن این قابلیت به واتس اپ، می‌تواند برخی مشکلات کاربران در این زمینه را برطرف کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ناشناس

۱۴۰۰/۸/۱۶
چون پیامرسان ایرانی امنیت نداره ?

محمدعلی

۱۳۹۹/۸/۲۶
پیامرسانهای ایرانی مث سروش و روبیکا، خیلی از این قابلیتهارو دارن. بهتره بگم پیامرسانای ایرانی با فاصله از تلگرام ضعیفتر و با فاصله خیلی زیاد، بهتر از واتس ام هستن. دلیل حضور مردم در واتس اپ رو نمیفهمم.