خانهاخبار
مقایسه اولیه اسنپدراگون 875، اگزینوس 2100 و Kirin 9000

مقایسه اولیه اسنپدراگون 875، اگزینوس 2100 و Kirin 9000

بر اساس بنچمارک‌های جدید افشایی، حالا می‌توانیم مقایسه‌ای خام میان عملکرد اولیه چیپست‌های پرچمدار سال آینده بازار داشته باشیم.
۱۳۹۹/۸/۱۸

سال آینده تعداد گوشی‌های هوشمندی که از تراشه‌های پرچمدار استفاده می‌کنند بیشتر خواهد شد. این پردازنده‌ها با جدیدترین فرآیند تولید ۵ نانومتری ساخته می‌شوند تا قوی‌تر، سریع‌تر و بهینه‌تر باشند. کوآلکام با اسنپدراگون ۸۷۵، هوآوی با Kirin 9000 و سامسونگ با اگزینوس ۲۱۰۰ اصلی‌ترین بازیگران بازار خواهند بود. کوآلکام و هوآوی از فرآیند ۵ نانومتری شرکت TSMC استفاده می‌کنند ولی سامسونگ فرآیند ۵ نانومتری خاص خودش را دارد. در واقع، سامسونگ تنها شرکتی است که تراشه‌ها را خودش طراحی و تولید می‌کند، در حالی که کوآلکام و هوآوی صرفا طراحی تراشه‌ها را انجام می‌دهند و تولید آن‌ها را به شرکت دیگری محول می‌کنند.

اکنون در گزارشی تازه مقایسه‌ای میان این سه تراشه صورت گرفته است. البته تا این لحظه فقط Kirin 9000 رسما معرفی شده و دو تراشه بعدی ظرف هفته‌ها و ماه‌های آتی از راه می‌رسند. این یعنی امتیاز Kirin 9000 واقعی است، اما اسنپدراگون ۸۷۵ و اگزینوس ۲۱۰۰ روی دستگاه‌های مهندسی استفاده شده‌اند. پس در نظر داشته باشید که امتیازات حاضر می‌تواند در نسخه نهایی محصولات کاهش یا افزایش یابد.

image

با نگاه به امتیازات آزمون تک‌هسته‌ای، اسنپدراگون ۸۷۵ به امتیاز ۱۱۰۵، اگزینوس ۲۱۰۰ به امتیاز ۱۱۴۰ و Kirin 9000 به امتیاز ۱۰۰۱ دست پیدا کرده‌اند. با این حال، گفته می‌شود که محصولات سامسونگ و کوآلکام در نسخه نهایی پیشرفت قابل توجهی خواهند داشت. در بخش آزمون چندهسته‌ای، Kirin 9000 امتیاز ۳۶۵۳، اسنپدراگون ۸۷۵ امتیاز ۳۵۱۲ و اگزینوس ۲۱۰۰ امتیاز ۳۱۰۷ را کسب کرده‌اند.

عملکرد پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ نسبت به Kirin 9000 حدود ۱۵ درصد برتری دارد چون از معماری متفاوتی استفاده می‌کند. در بخش GPU، کیرین ۹۰۰۰ با Mali-G78 که ۲۴ هسته دارد اسنپدراگون ۸۷۵ را پشت سر گذاشته است. با این حساب، به نظر می‌رسد که هوآوی دستاوردهای بزرگی در زمینه پردازنده گرافیکی داشته است.

با وجود این‌که هنوز جزئیات مربوط به اگزینوس ۲۱۰۰ منتشر نشده، ولی انتظار داریم که با عملکرد بسیار بهتری نسبت به اگزینوس ۹۹۰ روبرو شویم. اسنپدراگون ۸۷۵ احتمالا در رویداد اسنپدراگون سامیت در ماه دسامبر معرفی می‌شود. چیپست پرچمدار سامسونگ هم احتمالا همزمان با معرفی سری گلکسی S30 در ماه ژانویه از راه خواهد رسید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (24 نظر)

وحید هاشمی

۱۳۹۹/۸/۲۰
کایرین واقعا پیشرفت چشم گیری داشته و در مقایسه با تراشه های دیگه این قضیه کاملا مشهود هست و جای هیچ بحثی نمیمونه

She

۱۳۹۹/۸/۲۰
برند هواوی واقعا خیلی پرقدرته همیشه درهرشرایطی به بهترین شکل پیش میره گوشیاشم خداوکیلی کیفیتشون عالیه منکه راضیم

hamid

۱۳۹۹/۸/۱۹
عااالیه کایرین

محسن طالبی

۱۳۹۹/۸/۱۹
کایرین 9000 از همشون بهتره سرعت و کارایی بهتری داره. این چند سال همیشه بهترین چیپست دنیا شده.

Sohrabzed

۱۳۹۹/۸/۱۹
چیپست کارین تو چند سال اخیر خیلی پیشرفت داشته الان هم توی فن اوری اولین پردازنده 5 نانو متری برای اندروید استفاده کرده توی پردازنده گرافیکی هم از رقیباش سر تر بوده