خانهاخبار
برنده نهایی انتخابات آمریکا از طریق اینستاگرام و فیسبوک اعلام می‌شود

برنده نهایی انتخابات آمریکا از طریق اینستاگرام و فیسبوک اعلام می‌شود

فیسبوک اعلام کرده که پس از حصول نتایج قطعی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نام کاندیدای برنده را به‌صورت نوتیفیکیشنی در سرویس‌های خود اعلام خواهد کرد.
۱۳۹۹/۸/۱۷

فیسبوک در نظر دارد تا نام برنده انتخابات ریاست جمهوری را پس از اعلام قطعی و نهایی نتایج در بالای اپلیکیشن فیسبوک و اینستاگرام به نمایش درآورد. به گفته سخنگوی این شرکت، تام رینولدز، آن‌ها همچنین پست‌های کاندیداهای ریاست جمهوری را به مراکز اطلاعاتی انتخابات لینک خواهند کرد.

آقای رینولدز در ایمیلی پیرامون این اتفاق برای وب‌سایت The Verge نوشت: «[فیسبوک می‌خواهد] نام کاندیدای برنده را در نوتیفیکیشنی در بالای فیسبوک و اینستاگرام به نمایش بگذارد.» در این نوتیفیکیشن گفته می‌شود که کدام کاندیدا به‌عنوان برنده نهایی انتخابات شناخته شده است.

فیسبوک نتیجه انتخابات را با توجه به گزارش خبرگزاری رویترز و منابع مستقل رسانه‌هایی نظیر اِی‌بی‌سی نیوز، سی‌بی‌اس نیوز، فاکس نیوز، ان‌بی‌سی نیوز، سی‌ان‌ان و اسوشیتد پرس مشخص و اعلام خواهد کرد. این شرکت می‌گوید با ادامه شمارش آرا در چند ایالت در روز پنج‌شنبه انتشار ادعاهای غیردقیق بیشتر شده است.

رینولدز اظهار دارد: «ما طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قدم‌های موقتی بیشتری را برداشته‌ایم تا مانع از ترویج هرچه بیشتر این اطلاعات شویم.» این شرکت محتواهایی را که تحت عنوان اطلاعات گمراه‌کننده تلقی می‌شود پخش نمی‌کند و سعی در رفع ابهام ادعاهای نادرست دارد. آن‌ها همچنین انتشار ویدیوهای زنده مربوط به انتخابات را در فیسبوک محدود کرده‌اند.

غول بزرگ رسانه‌های اجتماعی قبلا گفته بود که پیش از سوم نوامبر گام‌های متعددی را در نظر گرفته تا از ترویج اطلاعات گمراه‌کننده در سرویس‌های خود جلوگیری کند. این شرکت از روز سه‌شنبه نمایش تبلیغات سیاسی آمریکا را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد و مانع از انتشار ادعاهای غلط درباره پیروزی در انتخابات شد. فیسبوک روز پنج‌شنبه گروهی ۳۰۰ هزار نفره را مسدود کرد که زمزمه‌هایی از دعوت به بروز رفتارهای خشونت‌آمیز در میان آن‌ها دیده می‌شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)