خانهاخبار
آیفون ۱۲ پرو از لایدار برای شناسایی افراد استفاده می‌کند

آیفون ۱۲ پرو از لایدار برای شناسایی افراد استفاده می‌کند

در به‌روزرسانی جدید آی او اس آیفون ۱۲ پرو از سنسور لایدار برای تشخیص افراد نزدیک به شما استفاده می‌کند
۱۳۹۹/۸/۱۶

اپل سنسور لایدار را در آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس قرار داده است. این شرکت در جدیدترین نسخه‌ی بتا پلتفرم تلفن همراه خود یعنی iOS 14.2 ویژگی جدیدی را با نام People Detection معرفی کرده است. این بخشی از ابزار Magnifier آیفون است که کاربر می‌تواند آن را در بخش Accessibility فعال کند، پس از آن به عنوان یک برنامه‌ی جدید در اپ گالری نشان داده می‌شود.

image

ویژگی People Detection که با ضربه زدن در راست‌ترین بخش Magnifier's در رابط کاربری فعال می‌شود، از لایدار و دوربین گوشی برای شناسایی افراد در محدوده‌ی دید دوربین استفاده می‌کند. این قابلیت در درجه‌ی اول برای کمک به افراد کم‌بینا است و به آن ها راهی می‌دهد تا افراد نزدیک را ارزیابی کنند  و هم‌چنین هنگام نزدیک شدن به آن‌ها اطلاع می‌دهد. وقتی حرکت را تشخیص می‌دهد، می‌تواند به چهار روش مختلف بازخورد ارائه دهد:

  • گفتن فاصله افراد تا کاربر (هردو پارامتر فوت و متر پشتیبانی می‌شود.)
  • بوق زدن وقتی که فرد از یک مسافت خاص نزدیک‌تر می‌شود مثلا سه‌متر
  • باخورد لمسی 
  • بازخورد بصری روی صفحه

همانطور که از نام این قابلیت برمی‌آید، این ویژگی فقط برای انسان‌ها و افراد کاربرد دارد، به عنوان مثال حیوانات یا اشیایی را که به سمت کاربر حرکت می کنند تشخیص نمی‌دهد. هنگامی که گروهی از افراد به سمت کاربر حرکت می‌کنند فقط نزدیک‌ترین شخص را به کاربر هشدار می‌دهد. این ویژگی تا مسافت حداکثر ۵ متر کار می‌کند. طبق بررسی رسانه‌های معتبر این ویژگی در تشخیص فاصله دقیق کار می‌کند و به ندرت چیزی را با شخص اشتباه می‌گیرد و بیشتر موقعیت‌های مرزی زمانی رخ می‌دهد که جسمی تا حدی خارج از دید دوربین باشد. بیان کردن صوتی فاصله بسیار مفید به نظر می‌رسد، آن هم زمانی که کاربر از هدفون استفاده می‌کند.

image

لایدار یا short for light detection and ranging روشی برای اندازه‌گیری فاصله است که درآن نور لیزر به جسم تابانده می‌شود و با اندازه‌گیری آن فاصله‌ی اجسام بدست می‌آید. گوشی‌های جدید اپل و هم‌چنین آیپد پرو از حسگر لایدار در پشت خود بهره‌مند هستند. در12.3 iOS و قبل‌تر، این حالت عمدتا در ابزار اندازه‌گیری اپل و همین‌طور واقعیت افزوده در حالت پرتره کاربرد داشت. People Detection روی دستگاه‌های مجهز به لایدار از جمله آیپد پرو و همین‌طور سری پرو آیفون ۱۲ کار خواهد کرد. البته این سنسور در آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی وجود ندارد و به طبع در آن‌ها چنین گزینه‌ای نیز وجود ندارد.

image

در حالی که ویژگی People Detection در بسیاری از شرایط خصوصا برای کم‌بینایان می تواند مفید باشد، به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ از اهمیت دو چندانی برخوردار است. باتوجه به فاصله گذاری اجتماعی، این قابلیت می‌تواند به کاربران کمک کند فاصله‌ی خود را با دیگران حفظ کنند یا حداقل هنگام نزدیک شدن شخصی به آن‌ها مطلع شوند. 

این ویژگی در نسخه‌ی بتا عمومی 14.2 iOS فعال است و انتظار می رود در هفته‌های آینده به طور گسترده در دسترس قرار گیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)