خانهاخبار
سامسونگ سنسور زمان پرواز ISOCELL Vizion 33D را معرفی کرد

سامسونگ سنسور زمان پرواز ISOCELL Vizion 33D را معرفی کرد

سنسور سه‌بعدی ToF سامسونگ محصولی است که برای شناسایی دقیق عمق، سرعت حرکت و فواصل میان اشیا و سوژه‌ها کاربرد دارد.
۱۳۹۹/۸/۱۶

سنسور جدید سامسونگ موسوم به ISOCELL Vizion 33D نوعی سنسور سه‌بعدی زمان پرواز (ToF) است که می‌تواند اطلاعات مربوط به فاصله و حرکت سریع اشیا را به‌طور دقیق دریافت کرده و سرعت فوکوس خودکار یا قابلیت ویدیوهای بوکه را ارتقا دهد.

این سنسور نقشه‌های عمقی می‌سازد که وضوح آن‌ها ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل است. ایزوسل ویزیون 33D می‌تواند محدوده فاصله‌ای ۰.۲ تا ۵ متر را با وضوح ۱۰ یا ۱۲ بیتی اندازه‌گیری کند. این سنسور قادر است در حالت ردیابی با تاخیر پایین قابلیت ضبط حداکثر ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای را ممکن سازد.

اگر از ویزیون 33D به‌عنوان دستیار فوکوس خودکار استفاده شود، این سنسور به ۲۰۰ میلی‌وات انرژی نیاز خواهد داشت. ولی برای ردیابی پیوسته، مثلا برای بازی‌های واقعیت افزوده یا فیلم‌برداری بوکه، این توان به ۴۰۰ میلی‌وات می‌رسد که البته همچنان نباید اثر زیادی روی باتری دستگاه بگذارد.

image

فناوری Deep Trench Isolation که بخشی از سیستم ایزوسل است تداخل میان پیکسل‌ها را کم می‌کند و موجب جداسازی هرچه بهتر سوژه از پس‌زمینه می‌گردد. حسگر ویزیون 33D همچنین می‌تواند برای فیس آیدی، پرداخت‌های موبایلی و قفل‌گشایی تلفن‌های هوشمند استفاده شود. بنابراین باید منتظر حضور این سنسور در کنار دوربین سلفی هم باشیم.

سامسونگ در گلکسی اس ۲۰ الترا از سنسور زمان پرواز استفاده کرد و انتظار می‌رود که در گوشی‌های آتی این شرکت و حتی شرکت‌های دیگر شاهد حضور این فناوری جدید باشیم. در حال حاضر، سونی بزرگ‌ترین تولیدکننده سنسورهای زمان پرواز است و حدود نیمی از سهم بازار را در دست دارد. آیپدها و آیفون‌های اپل از محصولات سونی استفاده می‌کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)