خانهاخبار
آیپد پرو 5G با نمایشگر Mini LED سه‌ماهه اول 2021 معرفی می‌شود

آیپد پرو 5G با نمایشگر Mini LED سه‌ماهه اول 2021 معرفی می‌شود

گزارشی تازه حاکی از آن است که اپل از انتهای امسال تولید انبوه آیپد پرو بعدی را آغاز می‌کند و این دستگاه را با فناوری نمایش Mini LED روانه بازار خواهد کرد.
۱۳۹۹/۸/۱۵

بر اساس گزارش رسانه Korea IT News، اپل ال‌جی را به‌عنوان تامین‌کننده نمایشگرهای Mini LED آیپد پرو بعدی انتخاب کرده است. نسل بعدی این تبلت امسال در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود. گفته شده که فناوری Mini LED جایگزینی موقت به جای فناوری فعلی خواهد بود تا فناوری Micro LED برای مصارف عمومی آماده شود. با این حساب، ظاهرا ال‌جی قرار است پنل‌های LCD خود را با استفاده از Mini LED به‌عنوان نور زمینه در اختیار اپل بگذارد.

پنل‌های LCD مجهز به نور زمینه Mini LED منجر به تولید نمایشگرهایی می‌شوند که روشن‌تر و واضح‌تر از فناوری حال حاضر هستند. به‌علاوه، این صفحات انرژی کمتری مصرف می‌کنند. اپل احتمالا افزون بر آیپد پرو بعدی در سایر مدل‌های آیپد و مک‌بوک نیز از همین فناوری استفاده خواهد کرد.

یکی از فعالان صنعت نمایشگرها می‌گوید: «پس از اپل سایر تولیدکنندگان محصولات IT نیز در استفاده از پنل‌های LCD مجهز به نور زمینه Mini LED پیرو همین مسیر خواهند بود. این حرکت تغییرات عظیمی را در بازار جهانی LCD به وجود می‌آورد.» کوپرتینویی‌ها در ابتدا امیدوار بودند که تا پایان سال جاری بتوانند شش دستگاه مجهز به Mini LED عرضه کنند، ولی همه‌گیری ویروس کرونا زمان‌بندی آن‌ها را به تعویق انداخت.

زنجیره تامین این نمایشگرها با همکاری دو شرکت تایوانی Epistar و TSMT تشکیل شده که اولی پنل‌های Mini LED و دومی فناوری SMT را تامین می‌کنند. در نهایت ال‌جی LCD خود را به این ترکیب اضافه کرده و محصول نهایی به دست اپل می‌رسد. تولید انبوه این صفحات نمایش احتمالا از انتهای ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

افشاگر توئیتری L0vetodream در طول تابستان گفته بود که آیپد پرو جدید در نیمه اول ۲۰۲۱ با نمایشگر Mini LED، تراشه ۵ نانومتری A14X و پشتیبانی از 5G معرفی خواهد شد. از سوی دیگر تحلیل‌گر معروف، مینگ-چی کو، گفته بود که این تبلت جدید نمایشگر ۱۲.۹ اینچی دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)