خانهاخبار
دادگاه ایالات متحده، پیشنهاد ممنوعیت تیک تاک را نپذیرفت

دادگاه ایالات متحده، پیشنهاد ممنوعیت تیک تاک را نپذیرفت

درگیری‌ها میان اپلیکیشن تیک تاک و دولت آمریکا به پایان رسید.
۱۳۹۹/۸/۱۴

کاربران آمریکایی اپلیکیشن تیک تاک ظرف یک یا دو ماه اخیر، دردسرهای زیادی را متحمل شده‌اند. اما در نهایت قاضی این پرونده، مخالفت خود با ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن را اعلام نمود و به این ترتیب، کاربران آمریکایی از این خبر بسیار خوشحال شده و نفس راحتی کشیدند.

اپلیکیشن تیک تاک به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدئوهای کوتاه 15 یا 60 ثانیه‌ای ساخته و آن را با دوستان خود در محیط اپلیکیشن تیک تاک به اشتراک بگذارند. همین موضوع باعث شده تا تیک تاک نامی برای خود دست و پا کرده و از محبوبیت زیادی در سراسر دنیا برخوردار شود.

در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، دونالد ترامپ طی امضای تقاضانامه‌ای، از دادگاه این پرونده درخواست کرد تا به دلیل نگرانی‌های موجود به واسطه شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن تیک تاک (ByteDance) و مواردی که حریم شخصی کاربران آمریکایی را به خطر می‌انداخت، طرح ممنوعیت اپلیکیشن تیک تاک را اجرا نماید. دونالد ترامپ مدعی شد که اپلیکیشن تیک تاک که 80 میلیون کاربر آمریکایی روزانه از آن استفاده می‌کنند، به حریم شخصی افراد آمریکایی تجاوز کرده و اطلاعات مشتریان خود را به سرقت برده و آن‌ها را به کشور چین ارسال می‌کند.

image

 

قاضی پرونده، خانم Beetlestone در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که توصیفات مربوط به تهدید امنیت ملی ناشی از برنامه TikTok در فرضیه بیان شده است. اما پس از بررسی کامل پرونده، وی اعلام کرد که ممنوعیت تیک تاک در ایالت‌های مختلف آمریکا آسیب جبران ناپذیری به کاربران آن که خواستار دستور قضایی هستند، وارد می‌کند. کاربران شاکی از این تصمیم، بارها و بارها به این موضوع اشاره کردند که آن‌ها با میلیون‌‌ها دنبال کننده در ارتباط هستند و در صورت ممنوعیت استفاده، حمایت بسیاری از برندهای مطرح را نیز از دست خواهند داد.

یکی از قاضیان ایالات متحده روز گذشته در اظهارات خود چنین عنوان کرد:

ما بسیار خوشحال هستیم که قاضی این پرونده، با چنین ممنوعیتی مخالفت کرده و آن را مختومه اعلام کرد.

دونالد ترامپ پیش‌تر دستوری را صادر کرده بود که تا تاریخ دوازدهم نوامبر سال جاری میلادی، در صورتی که صاحبان تیک تاک توانایی اجرای خواسته‌های وی را نداشته باشند، این اپلیکیشن به صورت کامل بن شده و امکان استفاده آن برای کاربران آمریکایی وجود نخواهد داشت. در ماه سپتامبر گذشته، یکی از قاضیان ایالت واشنگتن، با دستور ترامپ مبنی بر حذف شدن اپلیکیشن تیک تاک از اپ استور اپل و پلی استور گوگل مخالفت کرد.

شاکیان این پرونده، همچنین به دنبال مخالفت دادگاه با خواسته جدید ترامپ که از دوازدهم نوامبر اجرایی خواهد شد، هستند. لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که قاضی پرونده، در مورد این دستور چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)