خانهاخبار
یکی از امکانات کلیدی واتس اپ به زودی از راه می‌رسد

یکی از امکانات کلیدی واتس اپ به زودی از راه می‌رسد

واتس اپ به زودی به یک قابلیت جذاب مجهز می‌شود.
۱۳۹۹/۸/۱۴

مسئولان و طراحان اپلیکیشن واتس اپ مدت هاست که در حال کار روی قابلیت جدید پیام‌های خود تخریب شونده (Self-Destructing Messages) هستند. به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود تا یک تایمر مشخص برای پیام‌های خود تعیین کرده و پس از گذشت زمان انتخاب شده، پیام ارسال شده به صورت خودکار حذف می‌شود. اپلیکیشن‌‌های دیگر مانند تلگرام یا اسنپ چت مدت هاست که از این ویژگی بهره می‌برند، اما واتس اپ متأسفانه تا به حال این قابلیت را به خود نمی‌دیده و ظاهرا در آینده نزدیک، امکانات حضور آن فراهم می‌شود. مراحل آزمایشی این قابلیت روی نسخه آزمایشی اندروید واتس اپ از سال گذشته در حال تست شدن به سر می‌برد و در آینده نزدیک، شاهد اضافه شدن این ویژگی به نسخه عمومی واتس اپ خواهیم بود.

مسئولان وب سایت WA Beta Info به تازگی، مدارکی را در قسمت سوالات پرسیده شده مشاهده کرده‌اند که جزئیات بیشتری در مورد این قابلیت را به نمایش گذاشته است. به صورت پیش فرض، زمان بندی این ویژگی روی هفت روز تنظیم شده است. متأسفانه تا به این لحظه، مشخص نیست که آیا کاربران قادر به تعیین زمان مشخص و معین برای پیام‌های ارسال شده خود هستند یا خیر. زمانی که این قابلیت فعال باشد، تمامی پیام‌های شما هفت روز پس از ارسال، به صورت خودکار ناپدید می‌شوند. البته چند نکته هم در مورد این قابلیت شایان ذکر است:

  • اگر شخصی در این مدت هفت روزه واتس اپ خود را باز نکرده و پیام را مشاهده نکند، این پیام به صورت خودکار حذف می‌شود. البته ممکن است در پنجره نوتیفیکیشن‌ها، بخشی از پیام دریافت شده باقی بماند.
  • زمانی که شما یک پیام را ریپلای می‌کنید، در واقع پیام اصلی مورد نقل قول قرار گرفته است. اگر پیام ریپلای شده از نوع حذف شونده باشد، ممکن است که این مورد پس از گذشت هفت روز همچنان به قوت خود باقی بماند و به این ترتیب بخشی از پیام حذف شده از این طریق قابل خواندن باشد.
  • اگر شما یک پیام حذف شونده را در یک چت که این ویژگی در آن غیر فعال است، فوروارد کنید، ویژگی حذف خودکار پیام از روی آن برداشته خواهد شد و به صورت خودکار پس از هفت روز حذف نمی‌شود.
  • اگر شما پیش از مهلت هفت روزه از واتس اپ خود بکاپ تهیه کنید، پیام‌های محو شونده در این بکاپ ذخیره می‌شوند. اما اگر این فایل بکاپ را مجدد روی گوشی خود ریستور کنید، پیام‌های یاد شده پس از بازگردانی چت‌ها حذف می‌شوند.

image

 

به این ترتیب به نظر می‌رسد زمانی که صحبت از اطلاعات حساس و حیاتی به میان می‌آید، این قابلیت آن چنان که باید و شاید مورد اعتماد نیست. همچنین مسئولان واتس اپ برای استفاده از این ویژگی، چنین هشداری را صادر کرده و اعلام نموده‌اند که این قابلیت، یک گنجینه مهم و سری به حساب نمی‌آید و نباید روی آن حسابی این چنینی باز کنید. در بخشی از مدارک FAQ که پیرامون این ویژگی مطرح شده، عبارت Only use disappearing messages with trusted individuals مطرح شده و به معنی این است که شما تنها باید این ویژگی را برای افراد قابل اعتماد خود مورد استفاده قرار دهید.

قابلیت حذف پیام خودکار با فایل‌های Media نیز سازگار است. پس اگر شما فایلی را برای شخصی ارسال کرده و ویژگی دانلود خودکار مدیا‌ها روی گوشی وی فعال باشد (که به صورت پیش فرض فعال است) این فایل به صورت خودکار روی حافظه داخلی اسمارت فون دریافت کننده ذخیره شده و حتی با وجود حذف خودکار آن پس از هفت روز، باز هم فایل ارسال شده در دسترس وی خواهد بود.

قابلیت پیام‌های حذف شونده روی سیستم عامل‌های آی او اس، اندروید، KaiOS، وب و نسخه دسکتاپ واتس اپ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، اما متأسفانه تاریخ دقیق عرضه آن به صورت عمومی مشخص نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)