خانهاخبار
بلومبرگ: اپل هفته آینده سه مک‌بوک اپل سیلیکونی معرفی می‌کند

بلومبرگ: اپل هفته آینده سه مک‌بوک اپل سیلیکونی معرفی می‌کند

نشریه بلومبرگ در گزارش تازه‌ای به توضیح درباره محصولاتی پرداخته که اپل هفته آینده در مراسم ویژه خود معرفی خواهد کرد و محصولاتی که در آینده نزدیک از راه می‌رسند.
۱۳۹۹/۸/۱۳

اپل دیشب اعلام کرد که آخرین رویداد سال ۲۰۲۰ خود را در تاریخ ۲۰ آبان برگزار می‌کند. انتظار می‌رود که در این مراسم شاهد رونمایی از اولین مک‌های مجهز به پردازنده ARM باشیم. اپل قصد دارد ظرف دو سال تمام کامپیوترهای خود را به تراشه‌های اختصاصی خودش یعنی تراشه‌های اپل سیلیکون مجهز کند.

حالا بلومبرگ در گزارشی به‌طور مشخص به اولین دستگاه‌هایی اشاره کرده که قرار است با اپل سیلیکون آپدیت شوند. این نشریه می‌گوید مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی، مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی در حال حاضر در دست تولید قرار گرفته‌اند. با این حال، بلومبرگ مدعی است که لپ‌تاپ‌های جدید اپل تغییرات ظاهری قابل توجهی نخواهند داشت و صرفا با تراشه جدیدشان می‌توانند توان و عمر باتری بیشتری داشته باشند.

این خبرگزاری در خصوص کامپیوترهای رومیزی اپل انتظار ندارد که آن‌ها را هفته آینده ببیند. منتها می‌گوید کوپرتینویی‌ها مشغول کار روی نسخه بازطراحی‌شده آیمک و یک مک پرو جدید هستند. ظاهرا مک پرو ARM اندازه‌ای نصف نسخه فعلی این دستگاه خواهد داشت. در حال حاضر مشخص نیست که محصولات یادشده در چه تاریخی به بازار می‌آیند، ولی اگر اپل بخواهد به برنامه زمانی دو ساله خود پایبند باشد، احتمالا زمان زیادی به انتظار نخواهیم نشست.

چندی قبل تحلیل‌گر مشهور امور اپل، مینگ-چی کو، گفته بود که این شرکت امسال مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچی و مک‌بوک ایر ۱۳.۳ اینچی را معرفی می‌کند. سال آینده نوبت به لپ‌تاپ‌هایی می‌رسد که ظاهر آن‌ها تغییرات بیشتری خواهند داشت. این موضوع امروز از سوی افشاگر معروف توئیتری L0vetodream نیز تایید شد.

گفته می‌شود که اولین مک‌های ARM اپل با معماری تراشه A14 تولید می‌شوند که پیش‌تر در سری آیفون ۱۲ و آیپد ایر ۴ مشاهده شده بود. بلومبرگ قبلا در ماه آوریل گفته بود که اولین مک مجهز به اپل سیلیکون با تراشه‌ای ۱۲ هسته‌ای به بازار می‌آید. حالا باید صبر کنیم تا ببینیم اپل در رویداد One More Thing که سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود چه محصولاتی را به نمایش خواهد گذاشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)