خانهاخبار
سال آینده 200 میلیون دستبند و 350 میلیون ایرباد بی‌سیم فروخته می‌شود

سال آینده 200 میلیون دستبند و 350 میلیون ایرباد بی‌سیم فروخته می‌شود

شرکت تحقیقاتی Canalys در گزارش جدیدی به پیش‌بینی بازار پرداخته و معتقد است که روند رو به رشد فروش لوازم جانبی هوشمند ادامه خواهد داشت.
۱۳۹۹/۸/۱۳

تولیدکنندگان موبایل چند وقتی است که به‌صورت جدی به‌دنبال توسعه سبد محصولات خود هستند و به‌سراغ تولید دستبندهای هوشمند و ایرفون‌های بی‌سیم رفته‌اند. حالا شرکت تحقیقاتی Canalys پیش‌بینی کرده که بازار لوازم جانبی هوشمند در پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۳۲ درصد و در سال ۲۰۲۱ برابر ۲۸ درصد رشد داشته باشد.

طبق اعلام این شرکت مجموع تعداد دستبندهای هوشمند و ایرفون‌های بی‌سیم تا سال ۲۰۲۱ به ۵۵۸ میلیون و تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۷۶۰ میلیون دستگاه می‌رسد. بازار این دسته از محصولات نسبت به بازار تلفن‌های هوشمند مقاومت بیشتری در برابر همه‌گیری ویروس کرونا داشته است.

image

این اتفاق به‌خاطر مسئله‌ای موسوم به «اثر رژ لب» رخ داده که در زمان بحران‌های اقتصادی مصرف‌کنندگان را به سمت محصولات کوچک‌تر و کم‌هزینه‌تر روانه می‌کند تا از این طریق نیاز به خرید خود را برطرف کنند. به‌علاوه، توجه به سلامت و تندرستی از آغاز شیوع کووید-۱۹ شدت بیشتری پیدا کرده و فروش محصولات برندهایی نظیر شیائومی، گارمین، فیت‌بیت و هوآمی را افزایش داده است.

اگر به نمودار توزیع جغرافیایی محصولات توجه کنیم، اکثر لوازم جانبی هوشمند در سال ۲۰۲۰ در آمریکای شمالی، چین و اروپا فروخته شده‌اند، با این حال، پیش‌بینی می‌شود که ظرف ۵ سال آینده منطقه آسیا اقیانوسیه پس از چین به دومین بازار بزرگ این محصولات تبدیل شود. آمریکا و اروپا با اختلاف بیشتری در رده‌های سوم و چهارم قرار می‌گیرند.

image

شرکت Canalys می‌گوید برندهای چینی ویترین محصولات متنوع‌تری دارند و دستگاه‌های مقرون به‌صرفه آن‌ها بهتر می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران محلی باشد. کانال‌های توسعه‌یافته‌ی توزیع به چین و سایر کشورهای آسیایی کمک می‌کنند تا فروش خود را افزایش داده و در عین حال هزینه کمتری نسبت به بازارهای غربی داشته باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)