خانهاخبار
مشخصات اولین پروتوتایپ آیفون 13 منتشر شد

مشخصات اولین پروتوتایپ آیفون 13 منتشر شد

نخستین اطلاعات از پروتوتایپ آیفون 13 اپل در رسانه‌ها رویت شد.
۱۳۹۹/۸/۱۵

به نظر می‌رسد که تمام قابلیت‌ها و امکاناتی که پیش بینی می‌شد روی آيفون 12 وجود داشته باشد، روی خانواده آیفون 13 شاهد آن‌ها خواهیم بود. همچنین کوپرتینویی‌ها معمولا به این مشهور هستند که روی چندین پروتوتایپ به صورت جداگانه کار کرده و در نهایت یکی از آن‌ها را به عنوان مدل نهایی انتخاب و عرضه می‌کنند. طبق اعلام یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی، اولین پروتوتایپ از آيفون 13 منتشر شده که به این ترتیب، برخی قابلیت‌ها و امکانات آن مشخص شده است.

این اطلاعات توسط شخصی با نام کاربری Jioriku در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است و این موارد، تمام چیزی است که در حال حاضر در مورد آیفون 13 می‌دانیم. به نظر می‌رسد که اپل در اواخر سال آینده میلادی و هنگام معرفی آیفون 13، زبان طراحی آن را مانند نسخه فعلی، یعنی آیفون 12 در نظر گیرد. این بدان معناست که با محصولی روبرو خواهیم بود که قسمت پشتی و جلویی آن تخت بوده و یک فریم فلزی یا استیل، این دو گزینه را به یکدیگر متصل می‌کند. البته تمامی این موارد، بسته به مدلی که در ذهن شما است، خواهد داشت.

همان طور که می‌دانید، دو مدل گران قیمت، یعنی نسخه‌های پرو به فریم استیل مجهز هستند و این موضوع برای آیفون 13 نیز صادق خواهد بود. آقای Jioriku همچنین مدعی شده است که پروتوتایپ فعلی که در رسانه‌ها منتشر شده، فاقد اسکنر اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر است. این موضوع ممکن است برای افرادی که علاقمند به قرارگیری هر دو قابلیت تشخیص چهره و تشخیص اثر انگشت در آیفون‌ها هستند، ناامید کننده به نظر برسد. اما باید به یاد بیاورید که این، اولین پروتوتایپ از آیفون 13 بوده و ممکن است در نهایت، طرح دیگری مورد تصویب مهندسان و مدیران کوپرتینویی قرار گیرد.

image

 

به عنوان مثال، یکی از افشاگران بر این باور است که اپل در سال آینده نیز دست از سر بریدگی بالای نمایشگر یا همان ناچ برنداشته، اما این قسمت نسبت به نسل پیشین بسیار کوچکتر خواهد شد. همچنین پیش بینی می‌شود که بالاخره، اپل به سمت پنل‌های LTPO OLED رفته و در نهایت شاهد نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتزی باشیم. به این ترتیب نمایشگر آيفون‌های جدید قادر خواهد بود تا بسته به نیاز کاربر و بنا به شرایط و اپلیکیشن‌های مورد استفاده قرار گرفته، نرخ رفرش را متناسب با آن تنظیم نماید. این فناوری در حال حاضر روی دو محصول گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی زد فولد 2 سامسونگ دیده می‌شود. این تکنولوژی باعث می‌شود تا مصرف باتری دستگاه تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند.

شایعه شده است که اپل در آیفون 13، درگاه لایتنینگ را نیز حذف خواهد کرد. اما یکی از تحلیل گران بر این باور است که اپل مانند آیپد پرو‌های جدید، از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد. اما از آن جا که اپل از تکنولوژی مگ سیف رونمایی کرده است، لذا بعید به نظر می‌رسد که شاهد درگاه فیزیکی برای اتصال آيفون به کابل شارژر باشیم.

مطمئنا تا سال آینده، پروتوتایپ‌های بیشتری از آیفون 13 معرفی خواهند شد که ویژگی‌های جدیدی را نیز با خود به همراه می‌آورند. لذا روی هیچ یک از طرح‌های ارائه شده نمی‌توان حساب باز کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)