خانهاخبار
سرعت شارژ شیائومی می 10 الترا واقعا 120 وات نیست

سرعت شارژ شیائومی می 10 الترا واقعا 120 وات نیست

علی‌رغم آن‌که شیائومی گفته بود می 10 الترا از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند، اما آزمایش‌ها نشان می‌دهد که سرعت شارژ این گوشی تفاوت قابل توجهی با ادعای این شرکت دارد.
۱۳۹۹/۸/۱۲

شیائومی می ۱۰ الترا یکی از معدود گوشی‌هایی است که با قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ واتی در بازار حضور دارد. این تلفن هوشمند در واقع از استاندارد Quick Charge 5 استفاده می‌کند که امکان استفاده از شارژ سریع ۱۰۰+ واتی را فراهم می‌سازد.

شرکت شیائومی می ۱۰ الترا را با شارژر ۱۲۰ واتی به بازار می‌فرستد و این در حالی است که بسیاری از گوشی‌ها شارژرهای کند دارند یا اصلا شارژری با آن‌ها عرضه نمی‌شود. حالا اخیرا آزمایشی روی این محصول صورت گرفته که نشان می‌دهد سرعت شارژ آن کمتر از رقم اعلامی از سوی شیائومی است.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که می ۱۰ الترا با سرعت ۸۰ واتی شارژ می‌شود و این رقم اگرچه هنوز از خیلی از تلفن‌های بازار بیشتر است اما با فناوری ۱۲۰ واتیِ مورد ادعای شیائومی فاصله زیادی دارد. در این آزمایش‌ها مشخص شد که دستگاه در ابتدای شارژ ۹۲.۳ وات انرژی را به داخل باتری منتقل می‌کند اما در ادامه و در اکثر مواقع سرعت شارژ در حدود ۸۶ وات باقی می‌ماند.

البته میزان توان دریافتی توسط خود گوشی ۸۰.۱ وات است که همچنان بسیار بالاست و فقط به ۲۱ دقیقه زمان نیاز دارد تا باتری خالی گوشی را پر کند. اگر می ۱۰ الترا را با یک شارژر ۱۸ واتی شارژ کنید، ۶۸ دقیقه طول می‌کشد تا دستگاه به‌طور کامل شارژ شود.

از نظر حرارت باتری هم می ۱۰ الترا در سرعت ۸۰ واتی به ۴۳.۸ درجه سانتی گراد رسید که بالاتر از حد ایده‌آل ۴۰ درجه‌ای است. اگر سرعت شارژ به ۱۲۰ وات می‌رسید، احتمالا باید با دمای بالاتر مواجه می‌شدیم. این گوشی در حالت ۵۰ واتی ظرف مدت ۲۹ دقیقه شارژ شد و حداکثر دمای آن ۳۹.۱ درجه سانتی گراد بود. اگرچه اختلاف این سرعت حدود ۳۰ وات است ولی تفاوت زمانی قابل توجهی میان آن‌ها دیده نمی‌شود.

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که دمای بالای می ۱۰ الترا در تمام طول فرآیند شارژ ۸۰ واتی حفظ نمی‌شود. در واقع، وقتی شارژ گوشی به ۷۰ درصد می‌رسد دما پایین می‌آید. می ۱۰ الترا با سرعت ۸۰ واتی خیلی زودتر از سایر گوشی‌ها شارژ می‌شود. شاید اگر امکان استفاده از حالت ۱۲۰ واتی فراهم بود، این زمان حتی می‌توانست کمتر باشد، ولی نمی‌توان با اطمینان گفت که چنین حالتی برای سلامت باتری هم مناسب می‌بود یا نه.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حامد

۱۳۹۹/۸/۱۴
همون 80 وات هم به نظرم فوق العادست

نیما

۱۳۹۹/۸/۱۴
حالا طرفداران متعصب شیاومی که انگار سهامدار شرکتن میان میگن که نه مشکل از آزمایش بوده.
گوشی چینی همینه. رو کاغذ بهترین گوشی و فضایی ترینه ولی تو عملکرد واقعی اسباب بازی بودن خودشو نشون میده.