خانهاخبار
جریمه 500 میلیون دلاری اپل به دلیل نقض پتنت!

جریمه 500 میلیون دلاری اپل به دلیل نقض پتنت!

کمپانی اپل به خاطر نقض پتنت شرکت VirnetX به پرداخت هزینه 500 میلیون دلاری محکوم شد.
۱۳۹۹/۸/۱۲

هیئت منصفه ایالات متحده از اپل درخواست کرده است تا به دلیل نقض پتنت مربوط به شرکت VirnetX، مبلغی معادل 502.9 میلیون دلار را به ازای جریمه مربوطه پرداخت نماید. اتخاذ این تصمیم برای هیئت منصفه تنها 90 دقیقه به طول انجامید.

شرکت VirnetX حدود یک دهه است که با کمپانی اپل در این دعوای قضایی درگیر است. آن‌ها مدعی شده‌اند که در حال توسعه یک تکنولوژی خاص برای سازمان CIA بودند که اپل این فناوری را ربوده و در سرویس‌های VPN on Demand و فیس تایم از آن استفاده کرده است. اپل در سال جاری و در پرونده‌ای دیگر، محکوم به پرداخت 454 میلیون دلار به شرکت VirnetX شده بود.

در دادگاه مربوطه، از قاضی این پرونده در ایالت تگزاس خواسته شد تا پس از جلسه تجدید نظر دادگاه، نسبت به تعیین مبلغ جریمه برای سرویس VPN on Demand و پرداخت آن به شرکت VirnetX تصمیم گیری کند. مسئولان کمپانی ویرنت ایکس تقاضای مبلغ 700 میلیونی را کرده بودند، اما وکلای اپل مبلغ 113 میلیون یا 19 سنت به ازای هر واحد را پیشنهاد دادند. در نهایت قاضی دادگاه تصمیم گرفت تا مبلغ 84 سنت به ازای هر واحد را برای این پرونده در نظر گیرد.

image

 

سخنگوی کمپانی اپل در این باره چنین گفته است:

ما از حسن توجه و زمانی که قاضی دادگاه برای این پرونده صرف کرده است، متشکر هستیم. اما نسبت به رأی صادر شده شکایت داشته و درخواست تجدید نظر می‌کنیم. این پرونده یک دهه است که به طول انجامیده است و به پتنت‌هایی اشاره دارد که اثری از آن‌ها در هسته عملیاتی محصولات ما وجود نداشته و توسط دفتر ثبت پتنت‌ها نیز رد شده است. مواردی از این قبیل تنها باعث ایجاد سد معبر در برابر تکنولوژی و وارد آمدن ضرر به کاربران می‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شرکت اپل را مستحق چنین جریمه‌ای می‌دانید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)