خانهاخبار
سامسونگ چیپست اگزینوس 1080 را 22 آبان معرفی می‌کند

سامسونگ چیپست اگزینوس 1080 را 22 آبان معرفی می‌کند

اولین تراشه 5 نانومتری سامسونگ با نام اگزینوس 1080 قرار است کمتر از دو هفته دیگر در رویدادی در شهر شانگهای رونمایی شود.
۱۳۹۹/۸/۱۲

سامسونگ در حال حاضر مشغول کار روی نسل بعدی پردازنده موبایلی این شرکت است. چند ماهی می‌شود که شایعات مربوط به دو تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ و اگزینوس ۲۱۰۰ از منابع مختلف شنیده می‌شود. این تراشه‌ها در گروه محصولات رده بالا قرار می‌گیرند، و حالا به نظر می‌رسد که چیزی تا عرضه رسمی اگزینوس ۱۰۸۰ باقی نمانده است.

این غول کره‌ای از طریق صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی چینی ویبو از رونمایی این چیپست خبر داده است. سامسونگ با انتشار تصویری در این صفحه به طور مشخص اعلام کرده که اگزینوس ۱۰۸۰ در تاریخ ۱۲ نوامبر مصادف با ۲۲ آبان معرفی می‌شود. این اولین باری نیست که خبری از اگزینوس ۱۰۸۰ منتشر می‌شود. سامسونگ پیش‌تر با انتشار ویدیویی در صفحه اگزینوس خود گفته بود که این دستگاه در نیمه دوم سال به بازار می‌آید.

اگزینوس ۱۰۸۰ توسط فرآیند تولید ۵ نانومتری ساخته می‌شود و در واقع نخستین چیپست سامسونگ با این فرآیند خواهد بود. این تراشه قرار است چهار هسته بزرگ کورتکس A78 و چهار هسته کوچک کورتکس A55 داشته باشد. اگزینوس ۱۰۸۰ در بخش گرافیک از Mali-G78 بهره می‌گیرد. این چیپست قبلا در بنچمارک آنتوتو حاضر شده و امتیاز ۶۹۳ هزار را کسب کرده بود تا جایگاهی بالاتر از اسنپدراگون ۸۶۵ و ۸۶۵ پلاس داشته باشد.

سامسونگ تاکنون بارها به خاطر استفاده از تراشه‌های اگزینوس در پرچمداران خود مورد انتقاد قرار گرفته است. تراشه‌های قبلی این شرکت نسبت به تراشه‌های پرچمدار کوآلکام قدرت کمتری داشتند. ولی حالا به نظر می‌رسد که این شرکت بالاخره توانسته شکاف بین چیپست‌های اگزینوس و کوآلکام را از بین برده و حتی قدرت بیشتری را از طریق محصولات خود ارائه کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجید

۱۳۹۹/۸/۱۲
امیدوارم در a52 و a72 استفاده بشود...