خانهاخبار
استقبال گسترده کاربران موبایل بالاترین سود فصلی تاریخ سامسونگ را رقم زد

استقبال گسترده کاربران موبایل بالاترین سود فصلی تاریخ سامسونگ را رقم زد

گزارش جدید درآمدهای فصلی سامسونگ حاکی از آن است که استقبال مناسب از تلفن‌های هوشمند موجب ثبت بالاترین درآمد تاریخ این غول کره‌ای شده است.
۱۳۹۹/۸/۹

سامسونگ در گزارش درآمدهای سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ می‌گوید موفق شده بالاترین رکورد درآمدهای فصلی تاریخ خود را به ثبت برساند. این شرکت در فصل سوم ۲۰۲۰ حدود ۵۹ میلیارد دلار درآمد داشته که ۸ درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه پارسال است. سود عملیاتی سامسونگ با افزایش ۵۲ درصدی نسبت به سه‌ماهه دوم امسال به رقم ۱۰.۱۰ میلیارد دلار و سود خالص آن‌ها به ۸.۲ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش میزان درآمد و سود این شرکت متاثر از تقاضای بالای کاربران برای تلفن‌های هوشمند و محصولات الکترونیکی مصرفی بوده است. این غول کره‌ای با معرفی محصولاتی مثل گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی زد فولد ۲ توانسته فروش خود را نزدیک به ۵۰ درصد افزایش دهد. سامسونگ همچنین می‌گوید که فروش خوب دستگاه‌های اقتصادی در بازارهایی مثل هند نیز از عوامل تاثیرگذار در این اتفاق بوده است. این شرکت پس از دو سال بالاخره توانست جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هند از شیائومی پس بگیرد.

سامسونگ انتظار دارد که فروش تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ نیز افزایش پیدا کند چون اقتصاد جهانی در حال بازیابی است. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود که فروش گوشی‌های سامسونگ افت داشته باشد چون این شرکت تا سال آینده پرچمدار جدیدی معرفی نخواهد کرد.

این غول چینی پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا توانست به‌لطف زنجیره تامین منعطف و مدیریت هزینه‌های خود پاسخگوی افزایش تقاضای کاربران برای محصولات الکترونیکی باشد. سامسونگ یادآور می‌شود که افزایش تقاضا برای موبایل‌ها و کامپیوترهای شخصی موجب فروش بیشتر تراشه‌های حافظه شده و جبران‌کننده قیمت پایین‌تر آن‌ها بوده است. شاخه نمایشگرهای این شرکت نیز در این بازه زمانی به سود بیشتری دست یافته چون مشتریان آن‌ها محصولات تازه‌ای روانه بازار کرده‌اند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

hojat

۱۳۹۹/۸/۱۱
غول چینی؟!

Mohammad

۱۳۹۹/۸/۹
واقعا چطور فروش سامسونگ اینهمه بالاست؟ من که هر بار خریدم پشیمون شدم

مجتبی محمودپور

۱۳۹۹/۸/۹
این غول چینی؟ من فکر میکردم این غول کره ای