خانهاخبار
اپل به فکر ساخت موتور جستجوی اختصاصی است

اپل به فکر ساخت موتور جستجوی اختصاصی است

فایننشال تایمز در گزارش تازه با اشاره به چند مدرک و دلیل مدعی است که اپل مشغول ارزیابی شرایط برای ایجاد یک موتور جستجوی کاملا اختصاصی برای محصولات این شرکت است.
۱۳۹۹/۸/۸

به گزارش نشریه فایننشال تایمز، اپل در iOS 14 شروع به نمایش نتایج جستجوی خود کرده و این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر جایگزینی موتور جستجوی گوگل در محصولات این شرکت باشد. پیش‌تر در ماه اوت تغییراتی در همین زمینه در iOS 14 دیده شده بود و اخباری از استخدام متخصصان جستجو توسط اپل شنیده می‌شد. چند روز پیش، نیویورک تایمز گزارش داد که در پرونده وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل اشاره شده که این غول جستجو مبلغی بین ۸ تا ۱۲ میلیارد دلار به اپل پرداخت کرده تا موتور جستجوی پیش‌فرض محصولات این شرکت باشد.

حالا فایننشال تایمز مدعی است که پرونده قضایی گوگل به اپل کمک کرده تا کار جدی روی توسعه موتور جستجوی خودش را آغاز کند. به‌علاوه، متخصصان می‌گویند که خزنده وب اپل موسوم به Applebot در هفته‌های اخیر فعالیت بیشتری داشته و این مسئله می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر شاخص‌گذاری گسترده‌تر وب برای ساخت موتور جستجوی کامل و جداگانه آن‌ها باشد.

پرونده وزارت دادگستری ممکن است توافق انحصاری میان گوگل و اپل را از بین ببرد و کوپرتینویی‌ها را به سمت ایجاد موتور جستجوی جدیدی سوق دهد. برای شرکتی که دوست دارد کنترل تمام جنبه‌های محصولات خود را در دست داشته باشد، حرکت به سمت تولید موتور جستجو، آن هم با منابعی که اپل در اختیار دارد، کار عجیبی نیست.

با این حال، دستیابی به موفقیتی در سطح و اندازه گوگل کار آسانی نخواهد بود، و اپل قبلا با نقشه اختصاصی Apple Maps این اتفاق را تجربه کرده است. گوگل حدود دو دهه است که بر حوزه جستجو سلطه دارد و صرفا چند موتور جستجوی کوچک در بازار فعال‌اند که سهم خاصی را در دست نگرفته‌اند.

این شرکت هنوز واکنشی به گزارش فایننشال تایمز نشان نداده، و برخی از کارشناسان معتقدند که آن‌ها نمی‌توانند در سطح و اندازه‌های گوگل ظاهر شوند. ولی اگر قانون‌گذاران فشار کافی را به اهالی ماونتین ویو وارد کنند، شاید اپل در نهایت شانسی برای فعالیت در این حوزه داشته باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)