خانهاخبار
یکی از قابلیت‌های مخفی آیفون 12 افشا شد

یکی از قابلیت‌های مخفی آیفون 12 افشا شد

در خلال کنفرانس معرفی آیفون‌های جدید، یکی از ویژگی‌های اساسی آن از قلم افتاد!
۱۳۹۹/۸/۸

سیستم شارژ بی‌سیم معکوس، یکی از قابلیت های سری آیفون 11 به حساب می‌آمد که شایعات و حرف و حدیث‌های زیادی را با خود به همراه داشت. اما اپل در نسخه نهایی این محصول، ویژگی یاد شده را حذف کرد. حالا اسناد و مدارک FCC حاکی از این موضوع است که خانواده آیفون 12 اپل به سیستم شارژ معکوس بی‌سیم مجهز شده است.

به دنبال شایعاتی که در سال 2019 برای آيفون 11 پیش آمد، مسئولان سایت iFixit پس از کالبدشکافی اعضای این خانواده دریافتند که برخی از اجزاء مرتبط با شارژ معکوس بی سیم در این محصولات یافت می‌شود، اما متأسفانه ناقص بوده و به این ترتیب کارایی لازم را دارا نبودند.

image

 

در حالی که حرف و حدیث‌های زیادی در مورد عرضه این قابلیت در آیفون‌های سال گذشته مطرح می‌شد، اما هیچ شایعه‌ای در مورد اضافه شدن این قابلیت به آیفون‌های 2020 در رسانه‌های خبری تا به امروز مشاهده نشده است. اما مدارک ثبت شده در وب سایت FCC حکایت از این موضوع دارد که خانواده آيفون 12 اپل از این ویژگی بهره‌مند هستند.

در این اسناد و مدارک، اطلاعات جالبی در مورد سیستم شارژ معکوس بی سیم در آيفون‌های 2020 به چشم می‌خورد. اطلاعات نقل شده حاکی از آن است که آیفون 12 و سه مدل دیگر این خانواده با شارژر‌های Qi معمول سازگار بوده و با پشتیبانی از امکانات شارژر 360 کیلوهرتزی، قابلیت شارژ سایر لوازم جانبی را نیز دارا است.

image

 

این مورد می‌تواند یک موضوع مهم به حساب آيد. چرا که اپل در خلال رویداد معرفی آیفون‌های 2020 هیچ گونه اشاره‌ای به این قابلیت نکرد. البته در حال حاضر، این ویژگی به صورت کامل غیر فعال شده است. آقای مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ بر این باور است که اپل این ویژگی را از طریق شارژرهای مگ سیف برای ایرپادز 3 و ایرپادز پرو 2 به صورت رزرو شده نگه داشته است.

متن کامل سخنان وی در توییتر به شرح زیر است:

اگر اسناد و مدارک FCC صحت داشته باشد، آیفون 12 به یک ویژگی مخفی برای شارژ بی‌سیم محصولات مجهز است. آیا اپل از قابلیت مگ سیف برای شارژ ایرپادزها استفاده خواهد کرد؟

ممکن است اپل در آینده نزدیک، ایرپادزهای جدید را با قابلیت سازگاری با آیفون 12 و سیستم مگ سیف معرفی کند. دلیل این که اهالی کوپرتینو در خلال کنفرانس معرفی آيفون‌های 2020 اشاره‌ای به این قابلیت نکردند هم احتمالا همین مورد است. متأسفانه در حال حاضر، اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه در دسترس نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)