خانهاخبار
آیفون 13 با حافظه داخلی یک ترابایتی سال آینده از راه می‌رسد

آیفون 13 با حافظه داخلی یک ترابایتی سال آینده از راه می‌رسد

حافظه داخلی آیفون‌ها در سال آینده افزایش پیدا می‌کند.
۱۳۹۹/۸/۸

آخرین نسل از آیفون‌ها چندی است که معرفی شده و دو مدل از آن‌ها نیز روانه بازار شده است. اپل برای نسخه پرو، حداکثر ظرفیت 512 گیگابایتی را برای علاقمندان در نظر گرفته است. در حالی که حافظه داخلی 512 گیگابایتی برای برخی افراد فوق‌العاده زیاد به نظر می‌رسد، اما اشخاصی که به فیلمبرداری یا عکاسی علاقمند بوده و از رزولوشن و فریم ریت‌های بالا در این زمینه استفاده می‌کنند، مسلما تمایل بیشتری به خرید محصولی با حافظه داخلی بیشتر را دارا هستند. اخبار جدید حاکی از آن است که اپل با ارائه آیفون 13، حداکثر حافظه محصولات خود را به یک ترابایت ارتقاء خواهد داد.

image

 

همان طور که می‌دانید، پیش از عرضه رسمی آیفون 12 و آیفون 12 پرو، شایعات و حرف و حدیث‌ها پیرامون آیفون 13 آغاز شد. یکی از این خبرها حکایت از این موضوع داشت که اپل در آیفون 13 و از طریق لنز آنامورفیک، رزولوشن فیلمبرداری را به 8K با نرخ فریم 45 fps ارتقاء خواهد داد. به این ترتیب حجم فیلم‌های گرفته شده با این رزولوشن به مراتب بالاتر خواهد رفت.

در خانواده محصولات سری اس 20 سامسونگ، هر دقیقه از فیلم‌هایی که با رزولوشن 8K و نرخ فریم 30 fps گرفته می‌شود، حجمی معادل 600 مگابایت را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین برای فیلمبرداری با این رزولوشن و نرخ فریم یاد شده، شما با محدودیت پنج دقیقه‌ای نیز روبرو هستید که با یک حساب سرانگشتی، درمی‌یابیم که هر ویدئوی پنج دقیقه‌ای حدودا سه گیگابایت از فضای حافظه داخلی دستگاه را اشغال می‌کند. در یک دستگاه با حافظه داخلی 512، شما قادر خواهید بود تا 170 ویدئوی پنج دقیقه‌ای با رزولوشن 8K و نرخ فریم 30 fps را ثبت و ضبط کنید. اما از آن جا که قسمت‌هایی از این فضا از طریق سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها احاطه می‌شود، لذا تعداد ویدئوها نیز کمتر و کمتر خواهد شد.

image

 

به این ترتیب دست کاربران برای ثبت و ضبط فیلم‌هایی با رزولوشن بالا آنچنان که باید و شاید باز نیست. اما اگر صحبت‌های جان پراسر، یکی از افشاگران معروف در حوزه تکنولوژی در مورد آيفونی با حافظه داخلی یک ترابایتی صحت داشته باشد، لذا خریداران این محصول مطمئنا از این خبر بسیار خوشحال خواهند شد. اپل در حال حاضر، کاربران خود را به رزولوشن 4K با نرخ فریم 60 fps محدود کرده است. لذا سال 2021 مطمئنا موعد کوچ به رزولوشن 8K خواهد بود.

برخی سازندگان محصولات اندرویدی از سال گذشته، یک سری از اسمارت فون‌های خود را به حافظه داخلی یک ترابایتی مجهز کرده‌اند. یکی از دلایل اپل برای ارتقاء حافظه داخلی، رقابت با این کمپانی‌ها است. با تمام این تفاسیر، باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه سرنوشتی در انتظار آیفون‌های 2021 خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)