خانهاخبار
مقایسه‌ی سرعت آیفون ۱۲ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا و پیکسل ۵

مقایسه‌ی سرعت آیفون ۱۲ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا و پیکسل ۵

نتایج و مقایسه‌ی سرعت بین سه گوشی مطرح بازار منتشر شد
۱۳۹۹/۸/۷

هرچهارگوشی سری آیفون ۱۲ از تراشه‌ی ۵ نانومتری A14 Bionic بهره‌مند هستند که در حال حاضر تقریبا هیچ رقیبی دراین صنعت ندارد. کایرین ۹۰۰۰ که سری میت ۴۰ را تغذیه می‌کند، تنها تراشه‌ی ۵ نانومتری دنیای اندروید است و بعید به نظر می‌رسد که از پردازنده‌ی اپل سریعتر باشد.

ما قبلا شاهد اولین معیارها و تست‌های عملکرد آیفون ۱۲ بودیم که ثابت می‌کند آیفون‌های جدید با چه سرعتی نسبت به اندروید مقایسه می‌شوند. این آزمایش‌ها هم‌چنین نشان داد که بهترین دستگاه بعدی قطعا اندرویدی نیست. گوشی‌های آیفون ۱۱ نیز در آزمایش‌های مشابه امتیاز بالاتری نسبت به اندرویدی‌ها داشته و در تست‌های مختلف و استفاده در زندگی واقعی سریعتر بوده‌اند. در واقع آیفون ۱۱ پرو مکس در آزمایشی که  عملکرد در بازی‌ را نشان می داد، توانست از آیفون ۱۲ پرو بهتر عمل کند. اکنون که آیفون ۱۲ به دست خریداران رسیده است، شاهد آزمایشات بیشتری خواهیم بود که این گوشی را در برابر اندرویدی‌ها مقایسه می‌کنند. البته کلیپ‌های مقایسه‌ی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۱ پرو در برابر گلکسی نوت ۲۰ اولترا و پیکسل ۵ قبلا هم منتشر شده است.

image

Austin Evans یوتوبر معروف همان آزمایش‌های همیشگی خود را روی آیفون ۱۲ پرو، گلکسی نوت ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو و پیکسل ۵ انجام داده است. جای تعجب نیست که این حتی یک رقابت بین آیفون ۱۲ و اندروید نیست، حتی نوت ۲۰ اولترا نیز در تست های بنچمارک نمی‌تواند با قدرت آیفون ۱۲ پرو یا حتی آیفون ۱۱ پرو رقابت کند. پیکسل ۵ نیز که از این گود خارج است. تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ که چندان قادر به تکان دادن نوت ۲۰ اولترا نیست، البته خبر رسیده که قرار است نسخه‌ی پلاس ۸۶۵ را دریافت کند. گوگل امسال راه متفاوتی را در پیش گرفته و از پردازنده‌ی میان رده‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ برای پرچمدار خود استفاده کرده است.

با اجرا کردن برنامه‌های بنچمارک Geekbench 5، JetStream 2 و 3DMark روی آیفون ۱۲ عملکرد خوب آن کاملا مشخص است. آنچه تعجب‌آور است اینست که آیفون ۱۱ پرو در آزمون گرافیک 3DMark بهتر از آیفون ۱۲ پرو ظاهر شد. البته این مورد با یافته‌های قبلی مطابقت دارد که می‌گوید پردازنده‌ی سال گذشته نمره‌ی بهتری در این آزمون خاص کسب می‌کند. ایوانز نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ تجربه و فریم ریت ثابت‌تری را در 3DMark ارائه می‌دهد. بهینه‌سازی‌های بیشتر ممکن است تجربه‌ی گرافیک آیفون ۱۲ را در آینده بهبود ببخشد. این یوتوبر یک آزمایش گرافیکی طولانی‌تر انجام داده و دریافته که آیفون‌ها بیشتر از گوشی‌های اندرویدی داغ می‌شوند. گلکسی نوت ۲۰ اولترا نسبت به آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۱ پرو خنک‌تر بود و اینکه پیکسل ۵ نتایج جالب‌تری داشت. همین‌طور آزمایش‌های استقامتی نشان داد که پس از داغ شدن عملکرد پردازنده افت می‌کند که البته برای پردازنده‌های موبایل دور از انتظار نیست. پردازنده‌های کوالکام تاثیر کمتری از حرارت می‌گیرند.

image

نکته‌ی اصلی اینست که آیفون ۱۲ بدون در نظرگرفتن وظیفه‌ای که برایش تعریف شده، عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد. هیچ تلفن اندرویدی حتی نمی‌تواند نزدیک آیفون ۱۲ پرو شود چه برسد به اینکه به سری آیفون ۱۲ برسد. باید منتظر ورود اسنپدراگون با لیتوگرافی ۵ نانومتری ماند. متاسفانه روی سری میت ۴۰ چندان نمی‌شود حساب باز کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

حامد

۱۳۹۹/۸/۹
اقا مثل اینکه خوب یوتوب رو ندیدی... نوت 20 الترا تو تست سرعت باز کردن برنامه های ایفون 12 رو قورت میده

مهمان

۱۳۹۹/۸/۸
" کایرین ۹۰۰۰ که سری میت ۴۰ را تغذیه می‌کند، تنها تراشه‌ی ۵ نانومتری دنیای اندروید است و بعید به نظر می‌رسد که از پردازنده‌ی اپل سریعتر باشد. "
الان این که بعید به نظر نمیرسد رو تیتر کردید مقایسه ی سرعت ؟ یعنی هنوز امتحان نشده داوری کردید؟

وحید

۱۳۹۹/۸/۷
"تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ که چندان قادر به تکان دادن نوت ۲۰ اولترا نیست، البته خبر رسیده که قرار است نسخه‌ی پلاس ۸۶۵ را دریافت کند" ??? !!!

محمد

۱۳۹۹/۸/۷
حالا هنوز mate 40 نیومده داری قضاوت می کنی
حالا صبر کن