خانهاخبار
سامسونگ و دانشگاه استنفورد نمایشگری با تراکم 10 هزار پیکسل بر اینچ می‌سازند

سامسونگ و دانشگاه استنفورد نمایشگری با تراکم 10 هزار پیکسل بر اینچ می‌سازند

غول بزرگ دنیای فناوری همراه با محققان دانشگاه استنفورد قصد دارند نمایشگر باکیفیت بسازند که تراکم پیکسل‌های آن فوق‌العاده بیشتر از نمایشگرهای امروزی است.
۱۳۹۹/۸/۵

سامسونگ الکترونیکس و دانشگاه استنفورد اعلام کردند که می‌خواهند با همکاری یکدیگر نمایشگر اولدی بسازند که در هر اینچ ۱۰ هزار پیکسل داشته باشد. از این نمایشگر در وسایلی مثل هدست‌های واقعیت مجازی استفاده خواهد شد که در فاصله نزدیک از چشم قرار می‌گیرند.

این نمایشگر با 10,000 PPI بسیار بهتر از محصولاتی خواهد بود که در حال حاضر در بازار هدست‌های واقعیت مجازی وجود دارد. این دستاورد می‌تواند تاثیر زیادی بر حوزه واقعیت مجازی داشته باشد، چون دستگاه‌های فعلی دچار مشکلی موسوم به اثر «درب نمایشگر» هستند که باعث می‌شود فاصله بین پیکسل‌ها دیده شود.

OLED سرواژه‌ای از عبارت «دیود نورافشان ارگانیک» است که یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های نمایش فعلی بازار به حساب می‌آید. این فناوری در حال حاضر در چند دستگاه الکترونیک مصرفی از جمله تلویزیون‌ها استفاده می‌شود.

اگر بخواهیم در مقیاس ببینیم که این فناوریِ در دست توسعه چقدر پیشرفته خواهد بود کافی است نگاهی به اکثر تلفن‌های هوشمند امروزی داشته باشیم. گوشی‌های پریمیوم فعلی در هر اینچ حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ پیکسل دارند که این رقم کمتر از یک درصد تراکم پیکسلی مدنظر سامسونگ و دانشگاه استنفورد است.

این فناوری جدید OLED برای انتشار نور سفید در میان لایه‌های بازتاب‌دهنده خود از نوارهایی استفاده می‌کند که یکی نقره‌ای است و دیگری از نوعی فلز بازتاب‌دهنده با شیارهای نانو ساخته شده. این ساختار اجازه می‌دهد رنگ‌های خاصی از درون پیکسل‌ها عبور کرده و نسبت به صفحات RGB OLED امروزی تراکم پیکسل بسیار بالاتری را به وجود بیاورد.

محققان مدعی‌اند که در تست‌های آزمایشگاهی به موفقیت‌هایی برای ارائه خلوص رنگی بالاتر و افزایش ده برابری بهره‌وری در مقایسه با ال‌ای‌دی‌های سفیدی دست یافته‌اند که فیلتر رنگی دارند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)