خانهاخبار
آیا کنترلر PS5 با محصولات اندرویدی نیز سازگار است؟

آیا کنترلر PS5 با محصولات اندرویدی نیز سازگار است؟

در این مطلب به این سوال کلیدی پاسخ خواهیم داد.
۱۳۹۹/۸/۵

سوالی که این روزها در اذهان علاقمندان به پلی استیشن 5 شکل گرفته، این است که آیا کنترلر DualSense این کنسول با محصولات اندرویدی نیز سازگار است یا خیر؟

البته این سوال ممکن است در ذهن تمامی کاربران شکل نگرفته باشد، اما اغلب افراد چنین موضوعی را در سایت‌های مختلف مطرح کرده‌اند. حال خبر خوش این است که کنترلر DualSense پلی استیشن 5 به صورت پیش فرض با اسمارت فون‌های اندرویدی نیز سازگار است.

به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا بازی‌های Xbox Game Pass و Stadia را از این طریق انجام دهید. همچنین بازی‌های استاندارد سیستم عامل اندروید نیز از طریق کنترلر دوال سنس سونی انجام پذیر است. البته ممکن است شما بازی‌های موبایلی را انجام ندهید، اما مطمئنا یکی از طرفداران پر و پا قرص بازی‌های کامپیوتری و PC هستید. به این ترتیب کنترلر پلی استیشن 5 با این محصول نیز سازگار است.

در حالی که سونی این سازگاری را به صورت رسمی مورد تأیید قرار نداده است، اما یکی از فعالان یوتیوب بعد از آنباکس کردن کنترلر پلی استیشن 5، این موضوع را روی پلتفرم‌های مختلف مورد تست قرار داده است. او همچنین این مسئله را روی پلی استیشن 4 نیز مورد آزمایش قرار داد. در حالی که کنسول یاد شده، کنترلر پلی استیشن 5 را به آسانی شناسایی کرد، اما کارایی این محصول آنچنان که باید و شاید مورد قبول نیست.

image

 

کنترلر DualShock 4 سال هاست که توسط محصولات اندرویدی پشتیبانی می‌شود و حالا شاهد سازگاری این گجت‌های اندرویدی با کنترلر کنسول جدید نیز هستیم.

کنترلرهای مبتنی بر بلوتوث، حدودا از ابتدای امر با گوشی‌های اندرویدی سازگار بودند و همین موضوع، می‌‌تواند دلیل موجهی برای سازگاری کنترلر DualSense کنسول جدید سونی با اسمارت فون‌های اندرویدی باشد. تا زمانی که مسئولان سونی این موضوع را به صورت رسمی مورد تأیید قرار دهند، می‌توانید مطمئن باشید که کنترلر جدید پلی استیشن 5 به صورت پیش فرض با گوشی شما سازگار خواهد بود.

در هنگام اتصال کنترلر به پی سی‌ها، این عملیات با موفقیت کامل انجام می‌شود. کارایی آن نیز تا حد زیادی قابل قبول است. اما ایراداتی در این زمینه به چشم می‌خورد. در تست‌هایی که انجام شده است، برخی دکمه‌ها عملکرد اصلی خود را نداشته یا مانند کنترلر DualShock 4 یا کنترلر بی سیم ایکس باکس، عملکرد آن‌ها آنچنان روان نیست.

این بدان معناست که در حال حاضر، با وجود پشتیبانی Steam از کنترلر دوال سنس سونی، امکان استفاده از آن در بازی‌های استیم وجود ندارد. اگر تمایل به استفاده از این گزینه را دارید، تا زمان پشتیبانی رسمی از این ویژگی، باید دکمه‌های کنترلر را از طریق نرم‌افزاری مجددا به این سرویس بشناسانید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۳۹۹/۸/۵
خود ps4 هست چه برسه به ps5