خانهاخبار
عینک هوشمند اپل به‌خوبی اطلاعات را در محیط ترکیب می‌کند

عینک هوشمند اپل به‌خوبی اطلاعات را در محیط ترکیب می‌کند

منابع تازه‌ای تایید کرده‌اند که اپل از ریزنمایشگرهای سونی استفاده می‌کند و همین مسئله به آن‌ها اجازه تلفیق مناسب واقعیت افزوده در محیط را می‌دهد.
۱۳۹۹/۸/۴

هفته پیش در خبری به اطلاع شما رساندیم که رسانه‌ای در ژاپن مدعی شده که سونی در تامین ریزنمایشگرهای OLED برای هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی اپل با این شرکت همکاری خواهد کرد. این گزارش حالا از سوی تحلیل‌گر صنعت نمایشگرها، راس یانگ، تایید شده و او می‌گوید که این خبر را از منابع مختلف خود شنیده است.

به گزارش FRAMOS، تامین‌کننده فناوری‌های دیداری توکار، ریزنمایشگرهای OLED سونی کوچک، بر لبه فناوری، با نرخ پاسخگویی بالا، دارای کنتراست قوی، با طیف رنگی گسترده‌تر، روشنایی بیشتر، بازتاب کمتر و مزایای دیگری هستند که می‌توانند برای عینک هوشمند اپل مفید باشند.

ریزنمایشگرهای سونی علی‌رغم طراحی ظریف و سبک خود درایورهای یکپارچه دارند و دارای حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند که موجب افزایش طول عمر باتری می‌شود. یانگ می‌گوید عینک اپل از نمایشگری ۰.۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۹۶۰ پیکسلی استفاده می‌کند، و این مشخصات با ماژول ECX337A سونی مطابقت دارد. بر اساس اطلاعات وب‌سایت سونی، ماژول مذکور دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت، کنتراست ۱۰۰٫۰۰۰:۱ و نرخ پاسخگویی ۰.۰۱ میلی‌ثانیه یا کمتر است.

image

کنتراست بالای ریزنمایشگرهای سونی اجازه می‌دهد اطلاعات اضافه به‌شکلی یکپارچه با محیط نمایش پیدا کند و لایه‌ای روی بینایی کاربر به وجود نیاورد. FRAMOS می‌گوید این فناوری باعث می‌شود واقعیت افزوده در بهترین حالت خود اطلاعات را برای کاربر به نمایش درآورد.

نشریه Nikkan Kogyo Shimbun گفته بود که اپل قصد دارد عینک‌های AR/VR خود را در سال ۲۰۲۱ معرفی کند، اما مینگ-چی کو، تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مدعی است که این دستگاه تا سال ۲۰۲۲ عرضه نمی‌شود. راس یانگ نیز باور دارد که عینک هوشمند اپل در نیمه اول ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)