خانهاخبار
آیفون 13 تراشه مودم 5G متفاوتی خواهد داشت

آیفون 13 تراشه مودم 5G متفاوتی خواهد داشت

بر اساس اطلاعاتی که به‌تازگی از اسناد توافق اپل با کوآلکام به دست آمده، به نظر می‌رسد که نسل بعدی پرچمداران این شرکت قرار است مودم متفاوتی داشته باشد.
۱۳۹۹/۸/۱

ویدیوی کالبدشکافی آیفون ۱۲ بر روی شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده و حالا می‌دانیم که این گوشی از مودم اسنپدراگون X55 کوآلکام استفاده می‌کند تا به شبکه 5G دسترسی داشته باشد. اکنون وب‌سایت MacRumors گزارش داده که آیفون ۲۰۲۱ احتمالا به‌سراغ استفاده از مودم اسنپدراگون X60 خواهد رفت.

مودم اسنپدراگون X55 آیفون 12

اپل و کوآلکام پارسال پس از منازعه‌ای دو ساله بالاخره توافق کردند که طی قراردادی شش ساله برای تجهیز آیفون به 5G با هم همکاری داشته باشند. کاربری در شبکه اجتماعی توئیتر می‌گوید در اسناد این توافق به اطلاعاتی درباره نقشه راه استفاده از مودم‌های اسنپدراگون در دستگاه‌های آتی این شرکت دست یافته است.

این اسناد از برنامه شرکت اپل برای عرضه محصولاتی با مودم اسنپدراگون X55 در فاصله زمانی ۱ ژوئن ۲۰۲۰ تا ۳۱ مه ۲۰۲۱ حکایت دارد. اگرچه مودم X60 کوآلکام در ماه فوریه ۲۰۲۰ معرفی شد، ولی این شرکت گفته بود که محصولات مجهز به این تراشه در اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار می‌آیند.

اسنپدراگون X60 تراشه‌ای با فرآیند تولید ۵ نانومتری است که نسبت به مودم ۷ نانومتری X55 کوچک‌تر و بهینه‌تر است. این مودم می‌تواند به‌صورت همزمان به شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری وصل شود. به‌علاوه، امکان استفاده از تجمیع امواج زیر ۶ گیگاهرتز شرکت‌های مختلف وجود دارد تا در صورت فقدان موج میلی‌متری سرعت بیشتری در دسترس کاربران قرار بگیرد.

image

چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ که احتمالا در ماه دسامبر امسال معرفی می‌شود باید به‌صورت یکپارچه با مودم اسنپدراگون X60 به بازار بیاید. این تراشه بر روی دستگاه‌هایی مثل گلکسی اس ۲۱ به کار گرفته خواهد شد که می‌تواند دست بالا را نسبت به آیفون ۱۲ برای آن‌ها به وجود بیاورد.

در اسناد توافق اپل و کوآلکام گفته شده که این شرکت در بازه زمانی ۱ ژوئن ۲۰۲۲ تا ۳۱ مه ۲۰۲۴ از اسنپدراگون X65 و X70 استفاده خواهد کرد. با این حال هنوز برای اظهارنظر قطعی زود است. پیش‌تر گفته شده بود که مودم 5G اختصاصی اپل ممکن است تا سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ آماده شود. منتها شایعات دیگری از عرضه آن تا سال ۲۰۲۵ خبر داده‌اند و این احتمال حالا قوی‌تر به‌نظر می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)