خانهاخبار
استفاده از 5G حدود 20 درصد مصرف باتری آیفون 12 را افزایش می‌دهد

استفاده از 5G حدود 20 درصد مصرف باتری آیفون 12 را افزایش می‌دهد

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که در صورت استفاده از شبکه 5G باتری آیفون 12 و آیفون 12 پرو حدودا 20 درصد زودتر از 4G خالی می‌شود.
۱۳۹۹/۸/۱

دیروز اولین بررسی‌ها از آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو منتشر شد. حالا وب‌سایت Tom’s Guide به‌سراغ ارزیابی عمر باتری این پرچمدار رفته تا ببیند آیفون ۱۲ در حین استفاده از 5G چقدر زودتر انرژی مصرف می‌کند.

در این گزارش گفته شده که آزمایش آن‌ها با وبگردی مداوم در روشنایی ۱۵۰ نیتی نمایشگر صورت گرفته و هر ۳۰ ثانیه سایت جدیدی باز شده تا باتری به‌طور کامل خالی شود. این آزمایش در هر دو حالت 4G و 5G روی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو انجام شده است.

آیفون ۱۲ در حالت 5G فقط ۸ ساعت و ۲۵ دقیقه و آیفون ۱۲ پرو ۹ ساعت و ۶ دقیقه دوام آورده است. این دو دستگاه به‌ترتیب در حالت 4G نیز توانستند ۱۰ ساعت و ۲۳ دقیقه و ۱۱ ساعت و ۲۴ دقیقه زنده بمانند. با این حساب، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در حالت 5G حدود ۲۰ درصد انرژی بیشتری مصرف می‌کنند.

آزمایش عمر باتری پارسال در مدل‌های آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو که هر دو صرفا قادر به استفاده از 4G بودند به‌ترتیب ارقام ۱۱ ساعت و ۱۶ دقیقه و ۱۰ ساعت و ۲۴ دقیقه را به ثبت رسانده بود.

طبق گزارش‌ها، ظرفیت عمر باتری سری آیفون ۱۲ نسبت به پارسال کاهش پیدا کرده، در حالی که پرچمداران ۲۰۲۰ اپل از 5G پشتیبانی می‌کنند. البته این اعداد ممکن است با کمک قابلیت Smart Data Mode افزایش پیدا کند، چون گفته شده که قابلیت مذکور تنها در زمان نیاز 5G را فعال می‌کند. برای مثال، زمانی که آهنگ گوش می‌دهید و نمایشگر دستگاه خاموش است، iOS به‌طور خودکار به 4G سوئیچ می‌کند، چون سرعت بالای 5G برای پخش موسیقی ضروری نیست.

با این وجود، کاربران می‌توانند به‌صورت دستی 5G را غیرفعال کرده و عمر باتری آیفون خود را افزایش دهند. در تنظیمات خانواده آیفون ۱۲ سه گزینه شامل 5G On برای استفاده مداوم از نسل پنجم، 5G Auto برای جابه‌جایی هوشمند بین شبکه‌ها و LTE برای استفاده مداوم از 4G وجود دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Reza

۱۳۹۹/۱۲/۱۰
خیلی عالی عاشق مطالبتون هستم
فقط لطفا بیشتر بزارید