خانهاخبار
دولت آمریکا درصدد اعمال جریمه‌های ضدانحصاری علیه گوگل است

دولت آمریکا درصدد اعمال جریمه‌های ضدانحصاری علیه گوگل است

دولت آمریکا میخواهد علیه یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری دنیا پرونده‌ای حقوقی ترتیب دهد تا انحصارگرایی آن را از بین ببرد.
۱۳۹۹/۸/۱

 

ماه‌های ‌زیادی است که چند آژانس در حال بررسی گوگل و تدابیر ضدانحصاری آن هستند. امروز دادستان، ویلیام بار، شکایتی علیه گوگل و انحصارطلبی غیرقانونی آن شرکت درزمینهٔ جستجو و بازاریابی تبلیغاتی به ثبت رساند.

یکی از بزرگ‌ترین موارد ضدانحصاری در تاریخ ایالات‌متحده رقم خواهد خورد. طبق گزارش‌ها، این پرونده قرار است صرفاً متمرکز بر جستجو و تبلیغات جستجو محور باشد. البته در حال حاضر کاری با تجارت تبلیغاتی وسیع‌تر کمپانی ندارند. همین هم خنجر کشنده‌ای است که بر قلب گوگل نشسته است. چراکه 95% درآمد سالیانه گوگل از طریق تبلیغات تجاری حاصل می‌شود.

معاون دادستان، جفری راسن، خلاصه‌ای از این پرونده را بیان کرده است. پرونده‌ای بزرگ که وزارت دادگستری علیه موتور جستجوی غول دنیا تنظیم کرده است.

بیش از 10 دادستان ایالتی قرار است پرونده وزارت دادگستری علیه گوگل را به امضا برسانند. این در حالی است که دیگر دادستان‌های ایالتی در حال تدوین پرونده دیگری جهت اعمال جریمه‌های ضدانحصاری علیه غول فناوری هستند.

جریمه‌های ضدانحصاری برای گوگل چیز جدیدی نیست. این شرکت اغلب با این نوع جریمه‌ها روبرو می‌شود مخصوصاً از سوی اتحادیه اروپا. به‌صورت سالیانه نیز متحمل جریمه‌هایی می‌شود. اما ازآنجاکه جریمه‌ها در مقایسه با درآمد روزانه گوگل بسیار کوچک هستند تغییر آن‌چنانی برای رفتار ضدانحصاری گوگل به همراه ندارند. احتمالاً پرونده ضد انحصارگرایی دولت ایالات‌متحده بتواند این رفتار را تغیر دهد.

کنگره بر این باور است که گوگل از حاکمیتش در دنیای جستجو به‌منظور از بین بردن رقبا در دیگر زمینه‌ها استفاده کرده است. یکی از نمایندگان در ماه جولای بیان کرده که "بیزینس مدل گوگل مشکل اصلی است" و سخت است که نادیده گرفته شود.  این نماینده همچنین ادعا کرده است که گوگل به‌مانند یک باغ محصور در دیوارها است که اجازه نمی‌دهد کاربرانش به‌جای دیگری از دنیای وب بروند.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)