خانهاخبار
شارژر بی‌سیم مگ‌سیف می‌تواند با گوشی‌های اندرویدی هم کار کند

شارژر بی‌سیم مگ‌سیف می‌تواند با گوشی‌های اندرویدی هم کار کند

اپل هفته گذشته همزمان با معرفی آیفون 12 از شارژر بی‌سیمی موسوم به MagSafe پرده برداشت که ظاهرا قادر است تلفن‌های هوشمند اندرویدی را هم شارژ کند.
۱۳۹۹/۷/۳۰

اپل هفته پیش پرچمداران جدید خود را با قابلیت‌های جدیدی معرفی کرد. اگرچه در مراسم این شرکت تاکید زیادی بر 5G و دوربین این دستگاه‌ها شد، اما اپل از قابلیت دیگری به‌نام MagSafe پرده برداشت که به کاربران آیفون ۱۲ اجازه می‌دهد محصولات خود را با کمک یک شارژر مغناطیسی شارژ کنند. این شرکت در رویداد هفته گذشته از خود شارژر، کیس‌های مخصوص مگ‌سیف و کیف پول این فناوری رونمایی کرد. منتها حالا که این محصول به بازار رسیده مشخص شده که تلفن‌های اندرویدی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

شارژر مگ‌سیف نسبت به مت‌های شارژ بی‌سیم Q مزایای مختلفی دارد. این شارژر به پشت دستگاه می‌چسبد و همان جا می‌ماند، در نتیجه می‌توانید دستگاه خود را حتی در حین شارژ تکان دهید. از آن‌جایی که مگ‌سیف از فناوری Qi استفاده می‌کند، می‌تواند برای تلفن‌های اندرویدی هم مورد استفاده قرار بگیرد.

شارژر مگ‌سیف در مدل‌های آیفون ۱۲ سرعتی تا حداکثر ۱۵ وات را فراهم می‌کند. این فناوری به‌لطف مکانیک‌های ارتباط مغناطیسی برای آیفون بهتر عمل می‌کند. ولی در دستگاه‌های اندرویدی، مگ‌سیف صرفا قادر به ارائه شارژ ۷.۵ واتی است. این یعنی شارژر بی‌سیم جدید اپل می‌تواند گوشی‌های اندرویدی را بدون مشکل شارژ کند، ولی گوشی‌هایی که مثل آیفون روی خود حلقه مغناطیسی نداشته باشند، نمی‌توانند ارتباط محکمی با مگ‌سیف برقرار کنند.

البته در برخی از گوشی‌های اندرویدی، مگ‌سیف به دستگاه می‌چسبد ولی این اتصال مغناطیسی چندان قوی نیست. کاربران با موفقیت توانسته‌اند از مگ‌سیف با گلکسی زد فولد ۲، گلکسی S20 FE و پیکسل ۵ گوگل استفاده کنند. شارژر مگ‌سیف خود را با سیم‌پیچ‌های روی دستگاه هم‌تراز کرده و بعد شارژ را آغاز می‌کند.

این شارزر در حال حاضر با قیمت ۳۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد، اما اگر موبایل اندرویدی دارید و می‌خواهید به سرعت شارژ بالاتری دست پیدا کنید می‌توانید با صرف هزینه‌ای در حدود ۱۹ دلار یک شارژر ۲۰ واتی بخرید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)