خانهاخبار
طراحی متفاوت گوشی تاشوی سامسونگ همراه با دوربین متفاوت‌تر

طراحی متفاوت گوشی تاشوی سامسونگ همراه با دوربین متفاوت‌تر

گویی شرکت‌های تولیدکننده اسمارتفون در حال رقابت برای ثبت پتنت هستند. این پتنت‌ها هرچه بلندپروازانه‌تر و عجیب‌تر باشند مالک خود را به خط پایان نزدیک می‌کنند.
۱۳۹۹/۸/۱

 

image

 

 

سامسونگ گلکسی فولد 2 که به‌تازگی رونمایی شده است می‌توان گفت بهترین اسمارتفون تاشوی موجود در بازار است. تمامی گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ تا به امروز دارای نمایشگری هستند که به سمت داخل تا می‌شوند. حال پتنتی از سامسونگ مشاهده‌شده است که نشان می‌دهد این غول کره‌ای در حال کار بر روی یک گلکسی فولد جدید است که از یک نمایشگر تاشو به سمت بیرون بهره‌مند است.

سامسونگ این پتنت این گوشی تاشو را در تاریخ 10 آپریل 2019 در WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی/فکری) به ثبت رسانیده بود. حال طی هفته گذشته این پتنت منتشر شد و نمایشگری منحصربه‌فرد از دیوایسی نشان می‌دهد که دارای بریدگی است و دوربین‌های یکسانی در بخش جلویی و عقبی جای گرفته‌اند.

آیا سامسونگ می‌خواهد به‌زودی تلفنی عرضه کند که به بیرون تا می‌شود؟

در این سند 3 طراحی متفاوت وجود دارند که دو تا از آن‌ها نمایشگری تاشو به سمت بیرون دارند. هر سه مدل در بالای گوشه‌ها دارای بریدگی هستند. درحالی‌که یک دوربین بر روی نمایشگر تاشو جا خوش کرده است این بریدگی به کاربران اجازه می‌دهد تا از دوربین‌های پشتی برای ثبت تصاویر سلفی یا برقراری تماس ویدئویی استفاده کنند.

درصورتی‌که کمپانی تصمیم به تولید طبق این پتنت‌ها بگیرد، شاهد دیوایسی خواهیم بود که در بخش جلویی خود میزبان 3 سنسور دوربین خواهد بود. ازآنجاکه تنها با یک پتنت طراحی روبرو هستیم هیچ تضمینی وجود ندارد که سامسونگ اسمارتفونی تولید کند که حتی شبیه این پتنت باشد. برخلاف گلکسی فولد و فولد 2 هیچ نمایشگر پوششی بر روی این گوشی هوشمند که به بیرون تا می‌شود وجود نخواهد داشت.

این امکان وجود دارد که کمپانی برای دیوایس‌های پریمیوم تاشو از دوربین‌های زیر نمایشگر استفاده کند.

هم‌زمان با رونمایی از گلکسی فولد 2، سامسونگ از ناچ مورداستفاده در نمایشگرهای تاشو و حاشیه‌های ضخیم نمایشگر پوششی خود را نجات داد. در عوض، سامسونگ دوربین‌های حفره‌ای را برگزید تا تجربه‌ای بی‌نهایت ارائه دهد.

شایعه‌های پیشین خبر از به‌کارگیری دوربین‌های زیر نمایشگر می‌دهند البته هنگامی‌که این فناوری ازنظر تجاری ممکن باشد. قابل‌توجه است که کاستی‌هایی مانند بریدگی می‌تواند به کره‌ای‌ها کمک کند تا اسمارت‌فون ‌های تاشوی مقرون‌به‌صرفه‌تری تولید کنند.

طراحی نمایشگری که به بیرون تا می‌شود بسیار شکننده به نظر می‌رسد. حتی هوآوی ممکن است اسمارتفون تاشوی جدید خود را با نمایشگری که به سمت داخل تا می‌شود عرضه کند. هر دو اسمارتفون تاشوی قبلی هوآوی Mate X  و  Mate Xs دارای نمایشگری بودند که به سمت بیرون خم می‌شدند.

تکنولوژی UTG (شیشه بسیار نازک) سامسونگ بهترین راه‌حل در دسترس برای محافظت از نمایشگر تاشو است. البته به بهبود نیاز دارد تا کاربران عادی اسمارت‌فون‌های تاشو را با اطمینان بیشتری خریداری کنند.

مدت زیادی است که شایعه شده است سامسونگ در پی عرضه یک اسمارتفون تاشوی مقرون‌به‌صرفه با نام Galax Z Fold Lite است. تاکنون هیچ تأییدیه رسمی از سامسونگ درباره عرضه این دیوایس به گوش نرسیده است.

 

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)