خانهاخبار
مدیر شیائومی علت استفاده از پنل LCD در Mi 10T را توضیح داد

مدیر شیائومی علت استفاده از پنل LCD در Mi 10T را توضیح داد

مدیر بازاریابی محصولات شیائومی اخیرا در مصاحبه‌ای دلیل استفاده از پنل LCD به جای OLED را در پرچمدار جدید این شرکت توضیح داده است.
۱۳۹۹/۸/۱

شیائومی اخیرا از سری تلفن‌های هوشمند Mi 10T 5G رونمایی و مدل پایه این خانواده را با قیمت ۴۴۹ یورو روانه بازار کرده است. Mi 10T و Mi 10T Pro از چیپست پرچمدار کوآلکام یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کنند و از دوربین قدرتمندی بهره می‌برند تا یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین پرچمداران بازار باشند.

با این حال، یکی از مشخصه‌های عجیب این گوشی که بسیاری را شگفت‌زده کرد استفاده از نمایشگر ۱۴۴ هرتزی LCD بود. حالا یکی از مسئولان شیائومی در مصاحبه‌ای به تشریح علت استفاده از پنل LCD به‌جای OLED پرداخته است. دنیل هوآنگ، مدیر بازاریابی محصولات شیائومی، می‌گوید: «استفاده از یک پنل LCD باکیفیت، یعنی بهترینِ بهترین‌های LCD، بهتر از پنل‌های متوسط AMOLED است.»

این مسئول شیائومی مدعی است که فشار وارده بر چشم نیز یکی از دلایل وفادار ماندن به فناوری LCD است. آقای هوآنگ اعتقاد دارد: «نمایشگرهای AMOLED مشکلاتی دارند و به چشم برخی از افراد آسیب می‌رسانند. فکر می‌کنم حدود ۱۰ درصد از مردم در هنگام نگاه کردن به صفحات AMOLED فشار زیادی را روی چشمان خود متحمل می‌شوند.»

سری Mi 10T یکی از ارزان‌ترین پرچمداران بازار است و به همین جهت احتمالا فاکتور قیمت نیز در انتخاب صفحه نمایش آن بی‌تاثیر نبوده است. در بخش دیگری از این مصاحبه هوآنگ در خصوص صفحه مسطح این خانواده متذکر می‌شود که اکثر کاربران صفحات خمیده را دوست ندارند.

مدیر بازاریابی محصولات شیائومی می‌گوید: «من تحقیقات و نظرسنجی‌های زیادی را در این زمینه بررسی کرده‌ام. ۶۰ درصد کاربران لبه‌های مسطح یا صفحات مسطح را ترجیح می‌دهند.»

به نظر می‌رسد که نظر عموم کاربران در حالت کلی با ادعای آقای هوآنگ مطابقت داشته باشد، ولی در خصوص فناوری OLED و اثر آن بر چشم مردم، با توجه به تکنیک‌های کاهش نور DC، شاید آن‌قدرها نتوانیم این استدلال را قوی بشماریم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

زهرا آیت

۱۳۹۹/۸/۱
سلام.
من قبلا فکر میکردم amoled برای چشم خوبه و lcd ضرر داره.
ولی تجربه خواهرم برعکسش رو نشون میده.
چشمهای خواهرم با صفحه super amoled اذیت میشه و میگفت تار میبینم و سردرد میگیرم به صفحه گوشی که نگاه میکنم!