تست همراه اول

سرویس خبر
17 آبان 1399 ساعت 12:53
0 نظر

 

کم اقبال‌ترین خودروها در آمریکا

بعضی از خودروها هیچ گاه در بازار شماره یک خودرویی جهان یعنی آمریکا با تمام خوبی‌هایشان دیده نمی‌شوند. اگر دوست دارید تا این خودروها را بشناسید این مطلب را از دست ندهید.

هیچ جای دنیا قانونی وجود ندارد که بگوید که هر خودرویی که از نظر ظاهر و مشخصات فنی خودرو خوبی محسوب می‌شود حتماً موفق خواهد شد. در حقیقت این اتفاق برای بسیاری از خودروها در آمریکا می‌افتد. بسیار خودروهای معرکه‌ای در آمریکا بوده‌اند که به ‌شدت در سراسر دنیا طرفدار داشته‌اند اما در آمریکا به ‌شدت دچار کم‌ توجهی شده‌اند. اما این اتفاق می‌تواند به علت‌های مختلفی روی دهد. اما بزرگ‌ترین دلیلی که باعث می‌شود که این اتفاق بیفتد به سیاست فروش خود کمپانی‌ها برمی‌گردد که باعث می‌شود در اکثر مواقع بسیاری از مردم آمریکا با توجه به فرهنگی که در خرید و بحث‌های اقتصادی دارند قید خودرو را بزنند. اما ما در این مطلب قصد داریم به خودروهایی بپردازیم که در ایالات ‌متحده آمریکا کم‌ترین بازخورد و امتیازها را دریافت کرده‌اند.

 

Acura NSX



 

در تمام دنیا این خودرو را با نام هوندا شناخته می‌شود اما در آمریکا با نام ساب برند این کمپانی یعنی شرکت آکورا عرضه می‌شود. خودرو آکورا یک خودرو گران‌قیمت و البته بالارده است به همین علت به‌ کلی بازار هدف آن قشر ثروتمند جامعه است. اما شاید کنجکاو باشید که چرا این خودرو بازخورد خوبی در آمریکا دریافت نکرده است. دلیل اصلی آن این است که در زمان معرفی، این خودرو جزو اولین سوپر کارهایی بود که به سیستم هیبریدی مجهز شده بود به همین علت هوندا این خودرو را یک خودرو آزمایشی توصیف کرد. به همین علت افرادی که در آمریکا تمایل به خرید خودرو گران‌قیمت داشتند از این خودرو صرفاً به خاطر لفظ آزمایشی روگردان شدند. در واقع یک اشتباه در معرفی این خودرو و البته نحوه فروش این خودرو در آمریکا باعث شد که این خودرو با کم مهری در آمریکا روبه‌ رو شود. اما خودرو NSX خودرو به ‌شدت قوی و کاملی محسوب می‌شود. این خودرو از یک طراحی آیرودینامیک بهره می‌برد. خودرو NSX تنها خودرو رده‌ بالا ساخت هوندا است که از این طراحی بهره می‌برد. طراحی خودرو NSX به‌ شدت جذاب است. قسمت جلو خودرو کاملاً کم ارتفاع طراحی‌ شده و چراغ‌ها و البته چلو پنجره به قول خود سازنده مانند چهره یک سامورایی طراحی ‌شده است. اما در قسمت کناری خودرو NSX به ‌شدت به خودرو AUDI R8 نزدیک می‌شود البته که این خودرو از خودرو آلمانی طویل‌تر است. اما در قسمت پشت شاهد یک طراحی ساده هستیم. هوندا سعی کرده تا آنجا که می‌شود این خودرو در قسمت پشت شلوغ نباشد. خودرو NSX هم‌ چنین به رینگ‌های 19 اینچی به صورت استاندارد مجهز شده است البته که امکان سفارش رینگ‌های 20 اینچی برای این خودرو فراهم ‌شده است. اما در زمینهٔ وزن و ابعاد خودرو NSX خودرو آن چنان بزرگی محسوب نمی‌شود. طول این خودرو به 4.4 متر می‌رسد و ارتفاع آن نیز در حدود 1.19 متر است که یعنی اگر انسان بلند قدی بخواهد سوار یا پیاده شود باید زجر فراوانی تحمل کند. وزن این خودرو به عدد 1759 کیلوگرم می‌رسد تا با یک خودرو نه‌ چندان سبک طرف باشیم. در زمینه رنگ نیز برای این خودرو در حدود 9 رنگ در نظر گرفته‌ شده است که همگی این رنگ‌ها شاد و دوست‌ داشتنی هستند. اما در زمینهٔ پیشرانه این خودرو برخلاف فکر خریداران آمریکایی یک خودرو به‌ شدت قوی و البته سریع محسوب می‌شود. خودرو NSX به یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر به همراه توربو دوقلو مجهز شده است. البته این موتور به ‌صورت هیبریدی کار می‌کند و در کنار خود به 3 موتور الکتریکی مجهز شده است. نیروی خروجی این موتور به 573 اسب بخار می‌رسد. درباره سرعت و شتاب گیری این خودرو باید بگوییم این خودرو یک قهرمان تمام ‌عیار است. این خودرو 0 تا 100 را در تنها 3 ثانیه عملی می‌سازد و نهایت سرعت خود را به بیش از 320 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. در زمینهٔ سیستم انتقال قدرت این خودرو به یک گیربکس اوتومات نیز مجهز شده و البته که سیستم حرکتی در نظر گرفته ‌شده برای این خودرو به‌ صورت AWD در نظر گرفته ‌شده است. در پایان باید به قیمت این خودرو نیز اشاره کرد که در حدود 157 هزار دلار در نظر گرفته‌ شده است.

 

Subaru Legacy



 

همان‌طور که قبل‌تر در مطلب بهترین سدان های شهری اشاره شد این خودرو یکی از برترین خودروهای شهری بود البته این قضیه برای این خودرو در آمریکا خیلی درست از آب در نیامد. متأسفانه دلیل اصلی کم اقبال بودن این خودرو نسبت به رقبایش در آمریکا به موتور آن و هم ‌چنین جعبه ‌دنده CVT آن برمی‌گردد. البته موتور این خودرو موتور ضعیفی نیست اما نسبت به رقبا، این خودرو در دور پایین سوخت بیشتری مصرف می‌کند هم‌ چنین خودرو در دورهای 2000 تا 4000  نسبت به رقبا کندتر به نظر می‌رسد به همین علت خودرو سوبارو در آمریکا نتوانسته است اقبال خوبی داشته باشد. این خودرو در دسته سدان های متوسط قرار می‌گیرد و بزرگ‌ترین هدفش این است که خودرو کارآمدی باشد. طراحی خودرو سوبارو بسیار جمع ‌و جور و البته دوست‌ داشتنی است. در طراحی این خودرو نکته مهمی وجود ندارد. جلو خودرو طراحی مناسبی دارد اما کمی بزرگ به نظر می‌رسد. البته از نمای جلو کمی از رگه‌های طراحی لکسوس های قدیمی در این خودرو قابل دیدن است اما نه آن‌قدر که بگوییم خودرو سوبارو یک خودرو کپی شده باشد. در نمای کناری خودرو سوبارو با اینکه ساده است ولی باز هم طراحی خودرو آکورد را به ذهن متبادر می‌سازد. البته در نمای جانبی چرخ‌های 18 اینچی فولادی نیز جلب‌ توجه می‌کنند. در نمای پشتی طراحی سوبارو هم چنان دلپسند می‌ماند. با اینکه ساده است اما این ساده بودن بیشتر دوست‌ داشتنی‌ترش کرده است؛ اما در قسمت ابعاد و اندازه خودرو سوبارو خارج از عرف عمل ‌نکرده و شباهت زیادی به خودروهای دیگر این دسته دارد. طول خودرو سوبارو به 4.80 متر می‌رسد. ارتفاع خودرو نیز به 1.5 متر می‌رسد؛ اما وزن خودرو سوبارو به 1600 کیلوگرم می‌رسد تا در دسته متعادل‌ها قرار بگیرد؛ اما در زمینهٔ رنگ خودرو سوبارو با 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود تا دست خریداران این خودرو برای انتخاب بین رنگ‌های مختلف باز باشد؛ اما در زمینهٔ پیشرانه این خودرو از 2 نوع پیشرانه متفاوت استفاده می‌کند. پیشرانه پایه در این خودرو یک نمونه 2.5 لیتری 4 سیلندر است که می‌تواند در نهایت تلاش خود 181 اسب بخار توان تولید نماید اما مدل‌ گران‌تر این خورد به پیشرانه 2.4 لیتری توربو مجهز شده است که می‌تواند 260 اسب بخار توان تولید نماید. شتاب گیری مدل مجهز به پیشرانه معمولی در حدود 7 ثانیه طول می‌کشد اما مدل توربو این خودرو می‌تواند 0 تا 100 را در زیر 6 ثانیه طی نماید. در زمینهٔ سیستم انتقال قدرت گیربکس استفاده ‌شده برای این خودرو یک نمونه معمولی CVT است؛ اما سیستم حرکتی خودرو در همه مدل‌ها AWD است تا با یک خودرو بی‌نظیر طرف باشیم و البته که کار سوبارو به ‌شدت قابل‌ تحسین است؛ اما در زمینهٔ مصرف سوخت خودرو سوبارو یک نمونه بسیار خوب محسوب می‌شود. خودرو سوبارو لگاسی به یک باک 70 لیتری مجهز شده است. به لطف موتور کم‌ مصرف و وزن و اندازه مناسب این خودرو می‌تواند به رنج حرکتی بی‌نظیر 800 تا 900 کیلومتر دست یابد؛ اما کابین خودرو سوبارو یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود. با اینکه کابین این خودرو ساده است و کیفیت متریال آن متوسط است اما به خاطر انتخاب رنگ مناسب و البته فضا سازی زیبا به ‌شدت دل ‌نشین و البته دوست‌ داشتنی خواهد بود. در پایان باید به قیمت این خودرو نیز اشاره نمود که بین 22 تا 33 هزار دلار است.

 

Lexus GX



 

در حقیقت این خودرو یکی از مبهم‌ترین تولیدات لکسوس است. شاید تنها خودرو لکسوس که بین مشخصات و قیمتش هیچ تناسبی وجود ندارد همین خودرو است. بزرگ‌ترین مانع این خودرو برای فروش بالا در بازار آمریکا هم به قیمت این خودرو برمی‌گردد چرا که اکثر کارشناسان خودرو آمریکا ارزش این خودرو را به ‌شدت کمتر از قیمت پیشنهادی لکسوس می‌دانند. اما اجازه دهید تا با این خودرو کمی بیشتر آشنا شویم. خودرو GX لکسوس یک SUV بزرگ 7 نفرهِ محسوب می‌شود که هدف اصلی آن رقابت با دو خودرو لندکروز والبته خودرو پرادو است. البته این خودرو از سال 2002 ساخته می‌شود و از همان سال تا الان تغییرات اندکی در ظاهرش اعمال‌ شده است. اما از نظر ظاهر این خودرو شدت به خودرو پرادو شباهت دارد. این شباهت در نمای جانبی و به‌ خصوص پخش پشتی به اوج خود می‌رسد. خودرو GX در قسمت جلو طراحی دل‌ پسندی ندارد و به یکی از بزرگ‌ترین جلو پنجره‌های تاریخ مجهز شده است. خودرو GX به رینگ‌های 18 اینچی استاندارد مجهز شده است اما اگر بخواهید می‌توانید این خودرو را با رینگ‌های 19 اینچی نیز سفارش دهید. در زمینه وزن این خودرو یکی از سنگین‌ترین خودروهای ساخته‌ شده تا به اینجا به دست لکسوس است. وزن این خودرو به 2326 کیلوگرم می‌رسد. اما در زمینهٔ ابعاد خودرو لکسوس طولی برابر با 4.86 متر دارد. ارتفاع آن نیز به 1.82 متر می‌رسد. اما در زمینهٔ پیشرانه این خودرو از یک پیشرانه فوق‌العاده پرمصرف و البته کم‌توان بهره می‌برد که پاشنه آشیل این خودرو نیز محسوب می‌شود. این پیشرانه یک پیشرانه تنفس طبیعی است که 8 سیلندر است و 4.6 لیتر حجم دارد. انتظار اکثر ما از یک موتور 8 سیلندر تولید حداقل 400 اسب بخار است اما موتور این خودرو به‌ شدت ناامیدکننده عمل می‌کند و تنها می‌تواند 301 اسب بخار توان تولید کند. این توان ناچیز برای این موتور سنگین و حجیم به ‌شدت ناامیدکننده به نظر می‌رسد. 0 تا 100 این خودرو در 7.8 ثانیه عملی می‌شود تا تفاوت فاحشی با لندکروز در این زمینه داشته باشد تازه با توجه به این موضوع که لکسوس از لندکروز سنگین‌تر است. نهایت سرعت این خودرو بزرگ تنها 180 کیلومتر است که لکسوس با این نقطه ضعف بزرگ تیر خلاص را به این خودرو می‌زند. با توجه به موتور نه‌ چندان قوی حتی سیستم 4X4 نیز خیلی به‌ درد بخور نشان نمی‌دهد. در پایان باید به قیمت این خودرو اشاره کرد. قیمت این خودرو بین 54 تا 65 هزار دلار است. جای تعجب دارد که با وجود فروش ناامید کننده این خودرو در آمریکا چرا هنوز لکسوس به تولید این خودرو می‌پردازد.

 

Nissan 370Z



 

اما این خودرو نیسان یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی است که در بازار آمریکا تولید شده و هنوز هم در حال تولید است. البته این خودرو به ‌زودی برای همیشه بازنشسته خواهد شد و جای خود را به 400Z خواهد داد. اما این خودرو نه خودرو بدی است و نه گران تنها دلیلی که این خودرو در آمریکا نتوانسته امتیاز مناسبی بگیرد و البته کم اقبال هم ظاهرشده به وجود رقبای قدرتمند و البته جوان‌ پسندتری هم چون تویوتا 86 و البته سوبارو BRZ برمی‌گردد. اما خودرو 370Z یک خودرو کوچک اندام است. خودرو نیسان یک اسپرت کوچک است که بیشتر مصارف شهری برایش در نظر گرفته ‌شده است. درزمینهٔ طراحی این خودرو امتیاز بالایی نمی‌گیرد. متأسفانه طراحی این خودرو چند سالی است که تغییر نکرده است و مشکلاتی را برای این خودرو به همراه داشته ست. در زمینه ابعاد و وزن این خودرو رقم 1510 کیلوگرم را به ‌عنوان وزن به ثبت می‌رساند. خودرو نیسان یک خودرو 4.2 متری است که ارتفاع 1.31 متری دارد. اما در زمینهٔ پیشرانه خودرو نیسان یکی از بهترین تجربه‌هایی است که می‌توانید با خرج یک قیمت معقول به دست آورید. خودرو نیسان به یک موتور 6 سیلندر 3.7 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است. این موتور توانمند می‌تواند 332 اسب بخار توان تولید نماید. به لطف موتور توانمند این خودرو می‌تواند 0 تا 100 را در تنها 4.7 ثانیه عملی سازد. نهایت سرعت این خودرو نیز به حداکثر 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای این خودرو عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود. اما سیستم انتقال قدرت در این خودرو دو نوع است. برای عاشقان سرعت یک نمونه 6 سرعتِ دستی و برای افراد معمولی نیز یک نمونه خودکار 7 سرعته است. سیستم حرکتی در نظر گرفته ‌شده در این خودرو نیز به‌ صورت RWD در نظر گرفته ‌شده است. اما قیمت این خودرو نیز بین 30 تا 39 هزار دلار تعیین ‌شده است.

 

Honda Ridgeline



 

متاسفانه این ‌یکی هم قربانی رقبای سرسخت و تثبیت ‌شده است. با اینکه نمی‌توان کیفیت خودرو هوندا را زیر سؤال برد اما با توجه به رقبای مطرح هم چون فورد و یا تویوتا حضور در بازار وانت‌های آمریکا برای نام‌های دیگر به‌ شدت سخت و تقریبا غیرممکن است. همان‌طور که در ابتدا گفتیم این وانت بسیار خوش‌ساخت است و در وطن خود نیز به ‌شدت خودرو پرفروشی محسوب می‌شود اما نکته اینجاست ک این خودرو برای رقابت در بازار آمریکا به این ظاهر معصومش نیازی ندارد. وانت هوندا مانند یک خودرو شاسی ‌بلند است که نصف قسمت عقب را کنده باشید و به‌ جایش یک قسمت بار اضافه کرده باشید. خودرو هوندا در مقابل نامداران بازار آمریکا بیشتر شبیه یک پسربچه کوچک نمایان می‌شود. اما خودرو هوندا در زمینهٔ سایز و ابعاد وانت تقریباً متوسط محسوب می‌شود. طول این خودرو به 5.33 متر و ارتفاع خودرو نیز به 1.78 متر می‌رسد در زمینهٔ وزن نیز وزن خودرو تقریباً به دو تن می‌رسد. اما خودرو هوندا یک وانت معمولی محسوب می‌شود. چرا که پیشرانه در نظر گرفته ‌شده برای این خودرو یکی از ساده‌ترین پیشرانه‌های ممکن است. پیشرانه به‌ کار رفته در این خودرو یک پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری تنفس طبیعی است که در نهایت تلاش می‌تواند 280 اسب بخار توان تولید نماید. اما در زمینهٔ شتاب گیری این خودرو یک‌ زمان معمولی حدوداً 7 ثانیه‌ای را به ثبت می‌رساند. هوندا در این خودرو یک گیربکس 9 سرعتِ خودکار به‌ کار برده است. سیستم حرکتی خودرو نیز به دو صورت FWD و AWD در دسترس است. اما قیمت خودرو هوندا تقریباً بین 33 تا 43 هزار دلار تعیین ‌شده است.

 

Honda Accord Coupe



 

شاید بزرگ‌ترین دلیل بازخوردهای منفی این خودرو در آمریکا به مدل اصلی برگردد. مدل اصلی این خودرو به‌قدری پرفروش و دوست‌ داشتنی است که دیگرکسی به مدل کوپه توجهی نشان نمی‌دهد. چهره خودرو آکورد به ‌عنوان یک کوپه کاملاً مورد قبل است. درست است که این ظاهر شما را به یاد خودروهای لوکس نمی‌اندازد ولی کاملاً می‌توانید حس مثبتی از آن دریافت نمایید. در قسمت جلو ظاهر این خودرو شما را به یاد یک سامورایی آماده جنگ می‌اندازد. چراغ‌های تهاجمی از نوع LED به همراه یک جلو پنجره کاملاً بزرگ که نظمی در طراحی آن دیده نمی‌شود. از نمای کناری با یک کوپه سایز متوسط روبه ‌رو می‌شویم. در نمای کناری نکته خاصی وجود ندارد و رینگ‌ها نیز با اینکه بزرگ هستند اما ساده هستند. در قسمت پشتی نیز این خودرو عملکرد قابل قبولی دارد اما با این ‌حال به ‌هیچ ‌عنوان شباهتی به مدل اصلی این خودرو ندارد. در قسمت ابعاد و اندازه خودرو آکورد کاملاً اندازه و مناسب است. در قسمت رنگ نیز هوندا برای این خودرو 9 رنگ متفاوت در نظر گرفته است که همگی رنگ‌های شاد و پویایی محسوب می‌شوند. در زمینهٔ موتور این خودرو، به دو نوع موتور مجهز شده است. موتور این خودرو یک نمونه 4 سیلندر 2.4 لیتری است که به ‌صورت تنفس طبیعی کار می‌کند. البته برای این خودرو یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر نیز در نظر گرفته‌ شده است. اما موتور اصلی این خودرو که در اکثر بازارها روی آن قرار دارد همین موتور 2.4 لیتری است. این موتور می‌تواند درنهایت تلاش خود 278 اسب بخار تولید نماید. این توان برای این خودرو که یک کوپه شهری محسوب می‌شود کاملاً خوب ارزیابی می‌شود. به لطف این موتور این خودرو می‌تواند 0 تا 100 را در تنها 5 ثانیه طی نماید. در زمینهٔ انتقال قدرت این خودرو از یک گیربکس 6 سرعتِ اوتومات در نمونه 2.4 لیتری و یک 10 سرعتِ اوتومات در نمونه 3.5 لیتری استفاده می‌کند. در زمینهٔ سیستم حرکتی خودرو هوندا در تمام‌ تریمهای این خودرو از سیستم FWD استفاده می‌کند. در مورد کیفیت رانندگی با توجه به این ‌که این خودرو در دسته سدان های شهری قرار می‌گیرد می‌توان گفت این خودرو عملکرد بی‌نقصی در رانندگی در شهر از خود به نمایش می‌گذارد. این خودرو به‌ هیچ ‌وجه خشک نیست و در ضمن به سبب سیستم تعلیق مناسب می‌توان گفت که عملکرد قابل قبولی در شهر از خود به نمایش می‌گذارد. در زمینهٔ مصرف سوخت نیز این خودرو به یک باک 55 لیتری مجهز شده. به لطف موتور بهینه سوز این خودرو علاوه بر اینکه خودرو کم ‌مصرفی محسوب می‌شود می‌تواند با یک باک پر نزدیک به 640 تا 788 کیلومتر را با سرعت متوسط طی نماید. بازه قیمتی این خودرو بین 24 تا 36 هزار دلار در نظر گرفته ‌شده بود اما این خودرو به خاطر فروش کم  در همین سال از خط تولید هوندا خارج شد.

 

Toyota Avalon



 

اما بر خلاف انتظار همه تویوتا نیز در این لیست خودرویی دارد. خودرو آوالون یک سدان سطح بالاست و البته زیبارو است. این خودرو دوست داشتی با توجه به قیمت و وجود خودروهای پرفروش و ارزان‌تری هم چون کمری که بازهم محصول خود تویوتا است این خودرو شانس کمی برای فروش داشت. اما خودرو آوالون یک خودرو زیبا و دوست ‌داشتنی است که طراحی معقول و خوبی دارد. ظاهراً در طراحی این خودرو جلو پنجره اهمیت به‌ شدت بالایی برای تویوتا داشته است چرا که این جلو پنجره تا به ‌حال بزرگ‌ترین نمونه ممکن در خودروهای تویوتا است. خودرو تویوتا مجهز به رینگ‌های 19 اینچی شده است. جنس این رینگ‌ها آلیاژی است تا تفاوت معنا داری با بقیه رقبا ایجاد کند. وزن خودرو تویوتا به 1612 کیلوگرم می‌رسد تا این خودرو را در دسته متوسط‌ها جا دهد. اما در زمینهٔ ابعاد خودرو تویوتا یک سدان نسبتاً بزرگ محسوب می‌شود. آوالون طول تقریباً 5 متری دارد و ارتفاعش نیز به 1.43 متر می‌رسد. اما در زمینهٔ پیشرانه خودرو تویوتا یکی از بهترین نمونه‌های این شرکت محسوب می‌شود. خودرو تویوتا به یک پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است. این پیشرانه توانمند می‌تواند درنهایت تلاش خود 301 اسب بخار نیرو برای این خودرو تولید نماید. به لطف این پیشرانه خودرو تویوتا می‌تواند 0 تا 100 در حدوداً نزدیک به 6 ثانیه طی نماید. نهایت سرعت این خودرو نیز به نزدیک 230 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما تویوتا خودرو خود را به یک گیربکس اوتومات 8 سرعتِ مجهز کرده است و سیستم حرکتی خودرو نیز FWD است. در نهایت باید به قیمت این خودرو نیز اشاره کرد. قیمت خودرو آوالون بین 35 تا 45 هزار دلار است.

 


 



  17 آبان 1399
2216 بازدید
0 نظر
3.00
  2 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری