خانهاخبار
گزارش: سونی تامین نمایشگر هدست واقعیت افزوده اپل را برعهده می‌گیرد

گزارش: سونی تامین نمایشگر هدست واقعیت افزوده اپل را برعهده می‌گیرد

رسانه‌ای در ژاپن امروز در گزارشی مدعی شده که سونی وظیفه تولید نمایشگرهای هدست AR اپل را برعهده خواهد گرفت. در این گزارش تاریخی برای عرضه این دستگاه نیز ارائه شده است.
۱۳۹۹/۸/۱

روزنامه ژاپنی Nikkan Kogyo Shimbun امروز در گزارش تازه‌ای مدعی شده که اپل با همکاری سونی در حال کار روی فناوری نمایشی است که در هدست واقعیت افزوده این شرکت استفاده خواهد شد. طبق این گزارش، هدست مذکور در سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود.

این گزارش می‌گوید تامین ریز-نمایشگرهای هدست اپل قرار است در سال‌های آینده به یکی از منابع درآمد اصلی سونی تبدیل شود. گفته شده این نمایشگر با وجود اندازه کوچک و وزن سبک خود کیفیت تصویر بالایی خواهد داشت. ظاهرا از سونی خواسته شده تا پنل کوچکی با فناوری ارگانیک EL بسازد. این فناوری پیش‌تر مزیت‌های زیادی را برای نمایاب دوربین‌های دیجیتال به وجود آورده بود. هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای ارائه قابلیت‌های متنوع خود از فناوری اپتیکال استفاده می‌کنند تا تصاویر سیستم را روی لنزی که جلوی چشم کاربر قرار می‌گیرد به نمایش بگذارند.

بلومبرگ پیش‌تر گفته بود که هدست واقعیت افزوده گیمینگ اپل احتمالا در سال ۲۰۲۱ معرفی شده و در سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد. در حال حاضر اطلاعات دقیقی از این دستگاه در دسترس نیست و شایعات ابهامات زیادی دارند. ولی گفته می‌شود که اپل در حال توسعه دو محصول است: یک هدست واقعیت افزوده برای گیمینگ و یک هدست واقعیت افزوده ساده‌تر شبیه عینک‌های عادی.

هدست گیمینگ این شرکت که برای سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده، ترکیبی از فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را ارائه می‌کند تا بهترین تجربه گیمینگ را به ارمغان بیاورد. در آن سو، عینک واقعیت افزوده این شرکت بیشتر روی استفاده از اطلاعات کاربردی مثل مسیریابی نقشه در دنیای واقعی تمرکز دارد و احتمالا در زودترین حالت سال ۲۰۲۳ وارد بازار می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)