خانهاخبار
باگ اندروید 11، گیمرها را عصبانی کرده است!

باگ اندروید 11، گیمرها را عصبانی کرده است!

وجود یک ایراد در نسخه یازدهم اندروید، باعث ناراحتی گیمرها شده است.
۱۳۹۹/۷/۳۰

حدودا بیش از یک ماه از عرضه نسخه عمومی اندروید 11 می‌گذرد که این اتفاق در هشتم سپتامبر سال جاری میلادی، روی داد. در طول این مدت، شکایت‌های زیادی از جانب کاربران بابت وجود ایرادات مختلف مطرح شده است. یکی از مهم ترین این مشکلات، در شاخه گیمینگ رخ می دهد. این ایراد به این صورت است که هنگام اجرای بازی در حالت فول اسکرین، نوار استاتوس بار بالایی به صورت خودکار محو نمی‌شود و به این ترتیب، گیمرها بخشی از محیط داخلی بازی‌ها را از دست می‌دهند. به عنوان مثال برخی بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب، برای اجرای بهتر باید به صورت فول اسکرین درآمده و کل محتوا به این صورت به کاربر نمایش داده شود. اما از زمان عرضه اندروید 11، برخی کاربران امکان اجرای اپلیکیشن‌ها به صورت فول اسکرین را نداشته و نوار استاتوس بار به قوت خود در بالای صفحه باقی می‌ماند.

image

 

در نتیجه برخی از گیمرها، مخصوصا آن ها که بازی‌ها را به صورت لنداسکیپ اجرا می‌کنند، مشکلاتی را با این قضیه داشته و به آیتم‌هایی که در قسمت بالای صفحه نمایش ظاهر می‌شوند، دسترسی نداشته یا موارد مهم را به این ترتیب از دست می‌دهند. در حالی که تعداد زیادی از کاربران، این مشکل را در دوران عرضه نسخه آزمایشی در مرجع مربوطه با طراحان و مهندسان گوگل در میان گذاشته بودند، اما مسئولان گوگل هیچ تلاشی در این زمینه از خود نشان ندادند و در نهایت نسخه عمومی آن با چنین مشکلی در اختیار کاربران قرار گرفت. از آن جا که این مورد مجددا توسط کاربران مطرح شده و شکایت‌‌های زیادی را نیز با خود به همراه داشته است، جای تعجب زیادی است اگر گوگل مجددا به این موضوع بی اهمیتی کرده و از آن رد شود. برخی مسئولان گوگل چندی پیش مدعی شده‌اند که این ایراد به محصولات و اپلیکیشن‌ها مربوط بوده و چنین مشکلی ناشی از ناحیه توسعه دهنده سیستم عامل نیست.

image

 

برخی کاربران که با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند، مدعی شده‌اند که با بستن اپلیکیشن و باز کردن مجدد آن، موفق شده‌اند تا چنین ایرادی را به صورت مقطعی بر طرف کنند. اگر شما نیز با این معضل روبرو هستید، راه حل موقت آن به این صورت است. شایان ذکر است که برگرداندن گوشی هوشمند به تنظیمات کارخانه، هیچ دردی از این موضوع دوا نمی‌کند. لذا وقت خود را برای انجام چنین حرکتی به هیچ عنوان هدر ندهید. خوشبختانه طراحان و مهندسان گوگل در حال کار روی آپدیتی هستند که به زودی، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)